Strandrit Texel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:55

@ Liessie82 het eerste stukje klinkt alsof je op Venna mag een leuke bruine merrie. In elk geval veel plezier tijdens je rit.
@ Sneeuw88 gelukkig geef je zelf al aan dat je niet zo objectief bent, ik denk dat je wanneer je gaat opletten bij beide manege's "vervelende dingen kan zien" En tussen iets denken te zien en daad werkelijk zien zit ook nog een groot verschil.

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:16

Een paar jaar geleden ben ik op beide manege's wezen kijken en in zoverre ik me kan herinneren zagen de paarden op beide manege's er goed uit.
Zeker in vergelijking met de keer, dat ik in Drente mee ging op een rit. Ik zat toen op het jongste paard en die zag er prima uit, maar andere paarden zagen er heel erg knokig uit met erg doorgezakte ruggen. Meeste paarden zagen er daar heel oud uit. Leek daar eerder regelmaat, dan uitzondering te zijn...
Heb toen ook besloten daar nooit meer te gaan rijden..... :(

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:16

Happie schreef:
@ Liessie82 het eerste stukje klinkt alsof je op Venna mag een leuke bruine merrie. In elk geval veel plezier tijdens je rit.
@ Sneeuw88 gelukkig geef je zelf al aan dat je niet zo objectief bent, ik denk dat je wanneer je gaat opletten bij beide manege's "vervelende dingen kan zien" En tussen iets denken te zien en daad werkelijk zien zit ook nog een groot verschil.

Zou kunnen, na de vakantie zal ik wel vertellen welk paard ik op gereden heb ;)

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:20

Ik heb trouwens het idee, dat de site qua paarden niet meer helemaal up to date is.
Heb hier paardennamen voorbij zien komen, die ik niet op de site terug zie komen.

Happie

Re: Strandrit Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:42

Dat klopt idd er zijn onder tussen een aantal nieuwe paarden bij gekomen, waaronder Nevada, Kalou, Suduria, Venna en nog een aantal maar daar maak je vast nog kennis mee :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:32

Liessie82 schreef:
Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Eerst had ze het over de dinsdag en daar was nog 1 paard beschikbaar, die je niet al te veel aan het bit mocht zitten. Dus niet te hard trekken aan de teugels.
Daarna had ze het over de woensdag, omdat daar nog wat meer plek vrij was.
Echt een naam van een paard heeft ze niet genoemd en ik heb daar verder ook niet naar gevraagd, omdat ik de paarden verder toch nog niet ken.
Dan zegt de naam me ook nog niet zoveel ;)
Ze heeft iig wel gevraagd hoe groot ik ben en hoeveel rijervaring ik heb en of ik ook ervaring heb met buitenrijden, rengalop enzo.
En dat vind ik alleen maar goed.....
En ik heb zelf aangegeven, dat ik echt op een paard wilde ;)

Dat eerste paard is sowieso venna! Die had ik ook.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:36

Sneeuw88 schreef:
Ik heb leren rijden en jaren bij Elzenhof gewerkt met ontzettend veel plezier. Ik ben zelf erg te spreken op de manier waarop de dieren daar behandeld worden, dat vond ik toendertijd bij Kikkert minder, ook wat vervelende dingen gezien. Maar goed, misschien is dat inmiddels verbeterd, en ik ben niet zo objectief ;)
Kan me voorstellen dat als je op een echt paard wil en in rengalop over het strand dat je voor Kikkert gaat, maar mijn opinie is dat die dieren al een zwaar seizoen draaien, dus vol aan de ren, waarom zou je.. Het is toch al heerlijk om lekker op het strand te zijn? En galopperen doe je bij Elzenhof ook wel!

Ik heb vorig jaar een strandrit gemaakt. Toen zijn we ook in rengalop over het strand gegaan. Was wel erg leuk.

Gaan de beide maneges niet samen over een tijdje (ik zou niet weten hoelang hoor ;))?

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:25

xlovelove schreef:
Sneeuw88 schreef:
Ik heb leren rijden en jaren bij Elzenhof gewerkt met ontzettend veel plezier. Ik ben zelf erg te spreken op de manier waarop de dieren daar behandeld worden, dat vond ik toendertijd bij Kikkert minder, ook wat vervelende dingen gezien. Maar goed, misschien is dat inmiddels verbeterd, en ik ben niet zo objectief ;)
Kan me voorstellen dat als je op een echt paard wil en in rengalop over het strand dat je voor Kikkert gaat, maar mijn opinie is dat die dieren al een zwaar seizoen draaien, dus vol aan de ren, waarom zou je.. Het is toch al heerlijk om lekker op het strand te zijn? En galopperen doe je bij Elzenhof ook wel!

Ik heb vorig jaar een strandrit gemaakt. Toen zijn we ook in rengalop over het strand gegaan. Was wel erg leuk.

Gaan de beide maneges niet samen over een tijdje (ik zou niet weten hoelang hoor ;))?

Toen ik er voor het eerst kwam, dacht ik in eerste instantie dat het 1 manege was, dus we dachten dat we nog op zoek moesten naar nr 2.
Dit omdat ze in de zomer pal naast elkaar zitten en je zo van de ene manege naar de andere manege kan.
Tot ik er achter kwam, dat er 2 kantoortjes waren. :j
Maar goed, toen heb ik daar niet met een strandrit meegedaan, omdat ik toen nog (net) te weinig ervaring had om in rengalop te kunnen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:33

Ja maar er word er naast iets nieuws gebouwd.
En volgens mij heb ik van het voor jaar van iemand gehoord, dat beide maneges daar samen ingaan.
Maar ik weet niet meer zeker of dat zo was..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:34

xlovelove schreef:
En volgens mij heb ik van het voor jaar van iemand gehoord, dat beide maneges daar samen ingaan.

Er komt een derde manege! ;3 Stond in het boekje uit Texel in dat vakantie huisje.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:40

Saaams schreef:
xlovelove schreef:

Er komt een derde manege! ;3 Stond in het boekje uit Texel in dat vakantie huisje.

Ooh serieus, een derde?
Dat kan ook wel hoor, ik had wel iets gehoord met dat er een manege zou komen.
Maar wist dus niet of ze samen gingen oid.

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:45

Gewoon heen gaan en dan kijken wat je het beste bevalt, de maneges liggen naarst elkaar. Onze vereniging Waddenruiters/ Kleppertjes is inderdaad een rijvereniging. Er is op De Krim in de Cocksdorp ook nog een manege alleen is het bos daar minder mooi vind ik.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:29

Er komt geen derde manege dat gebouw er naast wordt een binnenbak en stallen voor mensen die met hun paard op vakantie gaan. Ook gaan de huidige 2 manege's niet samen

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:40

Eefiesvenna schreef:
Gewoon heen gaan en dan kijken wat je het beste bevalt, de maneges liggen naarst elkaar. Onze vereniging Waddenruiters/ Kleppertjes is inderdaad een rijvereniging. Er is op De Krim in de Cocksdorp ook nog een manege alleen is het bos daar minder mooi vind ik.

Alleen als je dan nog een strandrit wilt maken, dan heb je wel kans dat die al vol zitten. ;)
Ik ga de eerste week van augustus, vanmiddag gebeld en toen zeiden ze al, dat het slim was dat ik nu al belde om een rit te reserveren ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:48

ik heb ook al voor die week gebeld paar weken terug.

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:52

welke dag ga je?
En bij welke manege?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:13

ik ga bij kikkert begin van de week

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:39

Leuk en op wie zit je ?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:22

ik zit op nevada, vriendin op een waarvan ik de naam zo even niet weet.
@leslie jij gaat woensdag las ik in dit topic, (ik niet.) veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Christiene op 10-07-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:23

Nevada is erg leuk :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:24

Veel plezier in elk geval op nev

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:25

ja weet ik vaker op gereden, fijn dier. lekker groot ook:) mooi paard ook.

paard waar vriendi op gaat het soes ofzo iets.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:28

Stoes een zwarte ook erg lief wel een stuk minder snel dan nev. Zeker een fijn paard zit ook erg lekker.
Misschien tot op Texel

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:35

ja wie weet.
ben je ook vaak op vakantie/ te rijden bij die manege('s)? je kent de paarden daar zo te zien:)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:38

Werk nu al een aantal jaar in de vakantie bij manege kikkert vandaar :D Ik ga waarschijnlijk deze week ook die kant op.