Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:50

Kan je hem niet gewoon om je onderbeen doen dan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

Nee dat is idd minder, maar ik rijd in bos sowieso met lange mouwen ivm met al die rothorzels
En veel mensen hebben wel laarzen/chaps aan dus dan doe je m om je been. :j
En anders, tsja, zo'n id tag om je hals ofzo..

En je kan m sowieso om je been doen, laars of niet ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

dat zou ik inderdaad niet omdoen, dat lijkt me echt vreselijk zitten op je blote armen.. (krijgt zo'n jeugdtraumagevoel door van die opblaasbare zwembandjes vroeger en hun geprik en gepiek overal := )
Ik ga voor de kopie id-bewijs en een aantal telefoonnummers in mijn gps-hoesje wat aan mijn broeksriem hangt :j
zal daar dan meteen op zetten dat ze even iemand achter m'n edele ros aan moeten sturen, die gaat ook niet op mij wachten tot ik weer wakker word denk ik :+

0316Meisjj

Re: Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:53

ik zou niet kiezen voor een ding om je hals.. stel dat je verkeerd valt? en da ding ineens aanspant.. of weetikveel? dan kan je in t ergste geval verstikke..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:54

Handig; ik heb er gelijk twee besteld toen ik dit topic las!
Anders vergeet ik het weer: ik ken mezelf :D

Zelf heb ik gekozen voor de volgende 'opstelling' (max 6 regels):
- Mijn naam
- Mijn mobiele nummer
- De tekst: 'manege'
- Mobiele nummer van stal
- De tekst: 'man van (mijn naam):
- Mobiele nummer van mijn 'man'

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:55

0316Meisjj schreef:
ik zou niet kiezen voor een ding om je hals.. stel dat je verkeerd valt? en da ding ineens aanspant.. of weetikveel? dan kan je in t ergste geval verstikke..

Denk dat die dingen wel knappen, zo sterk zijn ze niet

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:56

oh haha.. naja dn zou t kunnen.. ken ze niet.. maar.. zag t al helemaal gebeure.. nadat k dingen hoor..(pa zit bij brandweer.. en maakt vaak dinge mee met kettingen enz..) en dn denk k vaak.. is da wel zo verstandig dingen om je nek?:P(heb ook altijd gwn ketting om met rijden hoor)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:03

Die hoesjes lijken me wel handig, waar kan je die halen? Of heb ik er overheen gelezen? :)

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:26

Niets is zo naar als eraf kletteren en je paard nakijken, zorgt voor een hoop paniek. Ook als iemand een paard voorbij ziet rennen, of gevangen heeft, bellen ze toch meestal eerst 112 (ja, mij dus). Maar wel slim om en in je mobiel wat info te zetten en aan je paard.
Gewoon even doen, kleine moeite! Je zal er blij mee zijn als je t eens nodig hebt....

Mobiel gaat altijd mee in de achterzak of aan de riem, ik heb wel twee ICE nrs geprogammeerd staat ("a ICE 1" en "a ICE 2"). Bij 'thuis" kijken ze echt niet, ICE is duidelijker. ICE staat voor "In Case of Emergency".

Daarnaast altijd een ijzeren ID plaatje aan zadel, want ik rij veel alleen, met het volgende erop:
- Paard: (naam paard)
- 06.nr (eigen 06nr)
- Adres stal:....
- Bel: (tel eigenaar stal, vast en 06)
- ICE (06 van vader)
Kost nog geen 15 euro, de kettingtjes die erbij zitten gebruik ik niet - met een sleutelring aan zadel gedaan, gaat niet los. En voor 1 euro meer zo'n opvallend oranje rubbertje (silencer) erom.
In mijn zadeltas heb ik een ICE kaartje, kan je zelf maken of even googlen.

Op deze site kan je ook stickers bestellen die je op je cap kan plakken http://www.sosarmband.nl/

Edit: http://www.sosarmband.nl/helm-id-p-95.html (heb geen aandelen hoor :P , maar vind t wel belangrijk!)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:41

Heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Niet dat ik ooit alleen buiten rij, maar toch..
Is wel een heel goed plan om zo'n kaartje/plaatje/armbandding mee te nemen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:34

Daar heb ik nou serieus nooit bij stil gestaan om iets van rijbewijs of identiteitskaart mee te nemen. Ik heb alleen mijn mobiel en een tientje aan geld bij voor het geval ik ergens wat drinken ga halen maar voor de rest niets.
Misschien toch eens over na gaan denken om iets mee te nemen.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:35

Heb alleen me telefoon bij me eigenlijk :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:35

Nou, nee. :') Maar meestal ook niet als ik naar mijn paard toe ga. Ben ook geen voorstander van de identificatieplicht.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:36

Isegrim schreef:
Nou, nee. :') Maar meestal ook niet als ik naar mijn paard toe ga. Ben ook geen voorstander van de identificatieplicht.

ik doe het ook niet voor oom agent
maar meer zodat ze weten wie ze voor pampus van een boom af aan het lepelen zijn/uit de sloot vissen ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:37

Iets aan het zadel vastmaken voor als ik en paard gescheiden raken vind ik wel een goed plan eigenlijk. :j En ik ben nooit alleen met buitenrijden, dus voor als ik gewond raak is het niet echt nodig.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:39

Nee. Wel neem ik mn telefoon mee waarin ik een groep heb gemaakt "bellen in geval van nood" daarin staan verschillende nummers.
en eigenlijk ook altijd mn zakmes, mocht er iets gebeuren kan ik de leidsels doornkippen/snijden

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:43

Wat een handige tips komen hier voorbij, ik vergeet vrijwel altijd mij id. Wel altijd een mobiel bij me.

Voor mensen die iets voor aan hun zadel zoeken kan je ook een kattenkokertje kopen, deze kan je zelfs aan je rijbroek hangen.
Op een papiertje je gegeven zetten en zo kan je het papiertje ook vervangen als het nodig is :)

http://media.zooplus.com/bilder/adresha ... enge_1.jpg
Dit bedoel ik, zijn nog geen 3 euro
Je hebt ze ook van plastic
http://media.zooplus.com/bilder/trixie/ ... nger_1.jpg
3 voor nog geen 2 euro

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:53

ik heb een klein adreskokertje aan het zadel met daarop het adres van mijn stal en de tel.nrs van mijn stalgenoot,de dame die me wel eens helpt op stal, de boer die hooi brengt (en dus een sleutel van het hek heeft) en Margreet, die een in-geval-van-erge-nood-lijstje heeft.

Uit ervaring weet ik dat mijn paard bij me blijft als ik bewusteloos op de grond lig,hard gaat staan hinniken en dan iedereen bij me weg duwt :P <3

achter het ritsje vanmijn(Ghos)zadel zit een kopie van mijn ID-kaart en mijn ruiterbewijs.
Verder heb ik een pda en sleutelbos mee.Mijn paard is nogal *uh* opvallend en bekend in de buurt, dus bijna iedereen weet wel waar ie woont 8-)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:36

Isegrim schreef:
Iets aan het zadel vastmaken voor als ik en paard gescheiden raken vind ik wel een goed plan eigenlijk. :j En ik ben nooit alleen met buitenrijden, dus voor als ik gewond raak is het niet echt nodig.

Want jullie kunnen niet allebei gewond raken?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:32

Als mijn vriend niet met de fiets meegaat, neem ik een heuptasje mee met daarin mijn portefeuille en gsm. Zelfs als ik zadeltassen meeheb, neem ik een heuptasje mee want als het paard weg loopt met men gsm en ID, he b ik er niet veel meer aan xD

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:34

Je bent verplicht om een legetimatie mee te nemen. maar met dut weer heb ik zo min mogelijk aan en heb ik alleen mn mobiel mee!!(en mn paard natuurlijk... :P )

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:30

Neem hem nooit mee, ben hem trouwens ook altijd kwijt.
Ik rij alleen maar buiten hier in de buurt, en daar weten de meesten toch wie ik en mijn paard zijn. :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:37

Miseria schreef:
Mobiel, ID en vaak een tientje voor het geval dat..

Ik ook :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:40

Heb de IDtags besteld gisteren :j . Voor mij en vriendlief, want we doen ook fietsen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:53

Ik heb echt alleen mijn foon mee.
Verder niks!!!
Maar een plaatje aan mijn zadel hangen heeft zoiezo geen nut.
Ik weet 100% zeker dat als ik er af val, mijn paard terug galloppert richting stal!

Die blijft niet bij mij staan koekeloeren... ;)