Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:37

Ja maar als je met de trein gaat heb je wel een veel makkelijker traject.
Neuhh ik denk dat ik het maar een jaartje uit moet stellen, dan kan ik eventueel samen gaan met mijn vriend en dan nemen we gewoon de auto.
Dan ben je retour nog wel iets van 250 euro kwijt, maar dan ben je teminste met z'n tweeën

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:49

jaah klopt :j Hoewel... Met vliegen hoef je alleen met de trein naar Dusseldorf te komen (weet niet wat het traject vanaf jou is, maar bij mij is het volgens mij 1 keer overstappen ofzo) en dan gewoon vliegen en dan word je daar op het vliegveld opgehaald. (een gezamenlijke transfer naar de ranch).

Tis wel handig dat hier geen leeftijd aan gebonden zit ,zoals bij DDM , haha xD
Hier kan je nog tot je 80e heen _O-
Nah okeej ik zie nog geen 80-jarige te paard zitten ,maargoed xD

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:20

krijg echt zin om weer te gaan nu :')
het eten wat bij ons echt zeeeeeer goed te doen :) bijna elke dag vers vlees van de bbq erbij (op de laatste dag van eigen koeien :+ maar van vegetariërs waren ook geen probleem.
hier nog een foto van hoe men de koeien uit het bos moet verjagen (let niet op mijn boze blik)
Afbeelding

ik op victory (was echt een geweldig beest trouwens)
Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:30

Hhaha moesten jullie een heel eind lopen door t bos achter de koeien aan? _O-
Wel coole foto's :j
Victory ziet er ook leuk uit ! :P Hoe is zij?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:50

het lopen viel opzcih best mee maar ze stonden in een best dichtbegroeid stuk....
victory was toen volgens mij nog best jong (een jaar of 4/5 dacht ik), maar wel erg braaf. het schijnt dat ze af en toe wat nerveus kan zijn maar daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. merkte alleen wel met het cutting enzo dat ze niet graag bij de andere paarden weg wou. ze had erg prettige gangen (vond ik tenminste) en kon lekker doorgalloperen :P ik had haar igg zo mee naar huis willen nemen :D we zaten op de eerste trail trouwens midden in een onweersbui. de bliksem sloeg ong. 4/5 meter bij ons vandaan in en het enige wat de paarden deden was ietsje harder rennen (we zaten al in een flinke galop) en binnen een paar passen waren ze bij de meesten alweer terug. dus over schrikkende paarden hoef je je geen zorgen te maken :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:53

woow dat lijkt me eng xD Met dat onweer!

Heb wel een keer met hevige onweer gereden toen we nog in de duinen aan het rijden waren :')
Gelukkig bleven de paarden toen nog vrij rustig xD Maar tja... je paard zal maar net geraakt worden zeg :=
schrikkerige paarden ben k niet bang voor :D alleen onstuimige paarden die er ieder moment vandoor kunnen schieten en bokken enzo houd ik niet van _O- k houd het graag wat veiliger :')

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:05

zulke paarden hebben ze daar niet voor zover ik weet. alleen echte westernpaardjes die lekker cool zijn in hun koppie :Y) je krijgt trouwens op de eerste dag een praatje over de basis van het western en hoe ze willen dat je met hun paarden omgaat ed. daarna mag je een voor een vertellen wat je ervaring is met paarden en word je aan een paard gekoppeld. die mensen weten precies hoe hun paarden zijn en welk paard bij wie past. bij ons in de groep had iedereen iig een paardje wat bij hem/haar paste :) (blijf het toch knap vinden hoe mensen zo snel mens en paard aan elkaar kunnen koppelen en nog goed gokken ook :+)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:11

ja klopt, bij Domaine du menil, waar k vorige 2 jaar ben geweest, hadden ze ook telkens de perfecte combi's gemaakt :j (ook doordat iedereen moest vertellen wat zijn niveau was en wat zijn voorkeur was qua paarden ofzo.) Hoewel ik op een paard zat met weinig conditie, wat ik toch wel erg frustrerend vond na een tijdje, maargoed... was wel een lief beest xD

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:12

Ik ga samen met mijn man op 31 juli een weekje heen, heb er helemaal zin in en als ik de foto's zo zie van jullie komt het helemaal goed. Na het bestuderen van de kosten van de treinreis en de vliegreis hebben we toch maar besloten om de auto te pakken. Helaas ook zo'n 13 uur onderweg, maar goed, we zullen het wel overleven. Ben benieuwd hoe manlief het gaan doen, die heeft per saldo net 5 keer op mijn quarterbengel gezeten :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:14

gaat je man dan het beginnersarrangement doen? :P

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:23

Is dat weer iets nieuws? Het beginnersarrangement?
Toen ik ging hadden ze enkel voor " ver gevorderden".

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:40

Akhal_Teke schreef:
Is dat weer iets nieuws? Het beginnersarrangement?
Toen ik ging hadden ze enkel voor " ver gevorderden".

Ja, ze hebben nu tegelijkertijd met gevorderdeweken, ook de beginners. zodat mensen dus ook samen kunnen komen.
Die beginners gaan dan eerst de beginselen leren, maar wel zo dat ze aan het einde van de week ook kunnen buitenrijden en koeien drijven etc, het schijnt ook goed te werken, mensen kunnen echt al veel aan het eind van dag 1.

Best leuk en ook slim initiatief.

edit: http://www.ranch.nl/Arrangementen/Arrangement-B.aspx

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:11

Ja klopt, is echt heel slim bedacht :j
Volgens mij wordt er ook veel gebruik van gemaakt :P
Tis ook heel wat anders dan het leren rijden op een manege. Veel stoerder, dan willen jongens/mannen ongetwijfeld ineens wél leren paardrijden, hahah (anders is t niet 'cool' genoeg) :7

Serenity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:42

Klinkt super leuk. Ik ga a.s. vrijdag ook naar een western ranch, in duitsland voor een korte werkvakantie. Meeste zal ik met toeristen werken (trailrides, etc.), maar helaas niet achter koeien aan, ziet er altijd zo leuk uit!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:35

jaah, mijn hubbie gaat het beginners arrangement doen. Ik heb het nagevraagd en inderdaad wordt het zo ingekleed dat we toch gezellig samen vakantie kunnen vieren *\o/* Ben benieuwd hoe het gaat. Op mijn bengel gaat het best aardig, maar buitenrijden is nog echt geen optie hoor.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:38

Ach ik heb ook ergens een review gelezen waarbij er beginners waren die niet meer hadden gedaan dan een rondje op een pony toen ze 6 waren en ook die konden aan het eind van de week aardig rijden.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:44

in ieder geval is ie aardig gemotiveerd om zo snel mogelijk buiten te rijden, dus dat zal ook wel schelen en ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt hoe snel ie het oppakt. Gelukkig maakt paardekind het hem ook nog niet echt moeilijk. Voor ons is dit concept echt ideaal en ik kreeg ook bij elke vraag supersnel en supervriendelijk antwoord en dat schept ook wel vertrouwen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:03

jaah klopt!! Als ik een mail stuurde had ik binnen een paar uur of binnen een dag al antwoord :D Super service!

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 01:22

al jaren mijn favoriete plekje deze ranch.............. :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:17

t komt steeds dichter bij.... <3

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:50

deze ranch is zoveel leuker dan degene waar ik in duitsland ben geweest.. (die in duitsland vond ik eigenlijk heel slecht.... )

Wij gaan al jaren iedere zomer naar deze ranch in frankrijk, dit is het eerste jaar dat we hem niet hebben geboekt omdat we toch ook eens een andere vakantie zoieso willen doen... Maar *zucht* als ik erover nadenk...... ik wil er heen!!! :o

Wens iedereen die heen gaat een hele fijne vakantie! Maar dat gaat zeker weten vast leukken!!! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:01

haha wat leuk! :D
Das mooi om te horen, al die positieve reacties over de ranch :)
Het duurt nog zooo lang :)) nog 3 maanden _O-
Heb er echt zin in!!
Doe jij ook altijd die ruiterkampen? Waar wij dus ook heen gaan. Of doe je een ander arrangement?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:54

Ik heb toch maar fftjes een mailtje gestuurd naar de ranch om te vragen of er al meerdere boekingen in mijn week zijn :)) Ben benieuwd!! Eerst waren er nog maar 3 in maart.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:22

Nog maar 69 dagen ! Ik kan niet wachten tot ik in Frankrijk ben. Al zal ik mijn Raya ook wel missen. Raya is een pony die ik gehuurd heb en ze is helemaal geweldig. Genoeg om te oefenen dus voor ik in Frankrijk ben.
Heb ook mijn collectie van spullen al uitgebreid, behalve laarzen heb ik nu ook een hoed, sporen en een mooie bruine cap in bruikleen.
Frankrijk here I come !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:47

Jaaa ik heb er ook zin in!! Nog maar iets meer dan 4weken! Ik heb nu ook mn collectie uitgebreid met nieuwe rijbroek, tshirt en zomerse bodywarmer :D