Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
renatevb schreef:Ik heb sowieso altijd last van die wielrenners! Wordt er echt gek van als ze met 10 naast elkaar rijden, of als ze in het midden van de straat rijden. En dan maar boos kijken als je hen voorbij rijdt! gggrrr
Naar paarden toe zijn ze over het algemeen inderdaad ook erg asociaal.
Ik trek er mij niets van aan en ga gewoon lekker met paard in het midden van de straat lopen, tot hun grote frustratie
maja de gemiddelde jeugd met een auto die herrie maakt voor 10 ( zo als mijn vriend.... die kan ik af en toe ook wel schieten..) of wielrenners waar bij alleen hun eigen snelheid belangrijk is en de rest kan hun rug op.... daar ga ik zeker geen respect voor tonen...
, maar dat werkt wel 2 kanten op.
ik zorg iig dat ik niemand hinder en rekening hou, en dan hoop ik dat ze ook rekening met mij houden, helaas vind ik dat niet terug bij de wielrenners. heb er iig nog nooit een gehad die het wel deed. stef schreef:rekening met andere weggebruikers houden, ja, maar dat werkt wel 2 kanten op.
Als ik uit mijn werk kom, kom ik regelmatig een ruiter tegen, ik neem altijd gas terug, zij steekt vervolgens altijd haar hand op in de zin van "dank je".
Echter kom ik ook weleens een groepje 14 jarige meiden tegen die pontificaal midden op de weg rijden... tja. zeg het maar dan
) of het allemaal wel goed ging.. Maar eigenlijk kunnen dit soort dingen natuurlijk niet.
Dat soort ruiters heb je dus ook.
Ik irriteer me bijvoorbeeld ook aan bouwvervoer wat met 35km p/u voor me rijdt terwijl ik haast heb
stef schreef:Dniekje schreef:vanmiddag met een buitenrit, rijd je een heel klein stukje over het fietspad, komt er een groep wielrenners aan, gaan ze keihard bellen
Je hebt met je paard ook niks op een fietspad te zoeken
Maar goed, het is allemaal net hoe je het bekijkt... ruiters klagen over wielrenners, wielrenners klagen over ruiters, ruiters klagen over automobisten, automobilisten klagen over ruiters, wandelaars klagen over bromfietsen, bromfietsen klagen over wandelaars
Denk dat ze daar meer last van hebben. 
hiphopje schreef:Het is nou eenmaal zo dat een paard een vluchtdier is, en het ene paard schrikt wat sneller dan het andere, punt!

Yessy schreef:Wat hierboven wordt gezegd: ik kan me de ergernis van zowel de ruiters als de andere weggebruikers goed voorstellen. Ik heb jaren terug m'n paard geleerd dat ze moet gaan stappen als er iemand tegemoet komt (fietsen/wandelaar/ruiter), maar je ziet ze soms in een tempo voorbij komen dat je denkt dat moet een keer fout gaan!
En natuurlijk is het irritant als je voor de 15e keer in een halve km terug naar stap moet, maarja op zondagmiddag met een zonnetje en fijne temperatuur willen meer mensen naar buiten, en nederland is nu eenmaal niet groot!

stef schreef:Skygirl, hoe krom ook, de keuze fietspad of weg, dan hoor jij nog steeds op de weg
. Ze is zo goed als bomproof, maar op een 80 km weg wordt hier al minstens 100 gereden, en ik ben echt niet suicidiaal noch heb ik zin mijn paard van een auto af te moeten krabben. Dus helaas helaas, als er een keus is ga ik toch echt op het fietspad. (En dan idd gewoon netjes opzij gaan, dat hoort er dan ook bij mits je elkaar niet over het hoofd ziet) Polderweggetjes heb ik geen probleem mee, daar wordt minder hard gereden en heb je meer plaats (die ene wielrijder nagelaten
) om elkaar te passeren hetzij op de weg hetzij in de berm. Maar om vanwege theoretische regeltjes meer gevaar te moeten gaan lopen, nee dan geef mij de boete maar. HindaFree schreef:hier zijn ze ook behoorlijk asociaal...maar dat hebben ze nu wel een beetje afgeleerd.... juist de wegen waar je als ruiter/fietser/auto op een weg rijd en je ziet ze aan komen en willen niet minderen gaan we rustig midden op de weg staan ( geld eigk voor al het verkeer die als een gek aan wilt komen rijden) dan moeten ze wel... zo bespaar je wel een hoop ongelukken...
en ja tja mijn paard is net 4. krijg je te horen als je je paard niet kan houden moet je niet naar buiten... waar leert ze het anders?
moesten ze allemaal remmen en achter elkaar er omheen fietsen