Kan Time-Out Reizen niet bereiken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eveline89

Re: Kan Time-Out Reizen niet bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:18

Hoi Mabotje, bedankt voor je reactie. Inderdaad het staat ook op de site van Faillissements Dossier. Misschien dat ik van hen nog een reactie krijg na mijn bericht. Maar goed ik baal echt als een stekker, had een prachtige reis geboekt. De gegevens van de ranch staan niet op de site van Time Out. Niet eens een plaatsnaam, dus ik weet niet hoe ik verder moet. Dit is de pagina: http://www.timeout-reizen.nl/content/re ... ruiterreis.
Jouw site zal ik nog even bekijken!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:22

Als je op naam van die trail zoekt, of op een combinatie van de soort paarden die daar zijn, en dan de naam van de streek?
En dan gewoon de locaties die je vindt mailen of bellen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

wel bizar dat de site nog in de lucht is en er niets van een faillissement opstaat..

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:26

Ik heb nu een ranch in Kroatie gevonden die nabij Sinj ligt, wat ook min of meer in de beschrijving van Time Out stond. De beschrijvingen op de site van de ranch (Bosko's Ranch, farandride.com) komen ook redelijk overeen, alleen zijn de prijzen een stuk hoger. Ik blijf even doorkijken ;)

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:32

Beste Dammie en Kim, ja inderdaad ik heb (denk ik) de ranch gevonden, al komt dat door een paar beschrijvingen die redelijk overeen komen. Verder was er geen informatie over bekend, en de prijzen zijn een stuk hoger. Dus ik twijfel aangezien de reis erheen er ook nog bij komt. Het was inderdaad klantvriendelijker geweest als Time Out iets op hun site had gezet zodat eventuele boekers niet teleurgesteld zouden worden. Erg jammer!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:37

Ik heb net een mail van de curator gehad, of ik nog even mn reis wil afbetalen. Hmm, niet dus :+.

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:52

afgelopen 2 jaar bij Time out geboekt, ging allemaal heel netjes! maar ben blij dat ik vorige maand niet via Time out heb geboekt als ik dit topic lees! :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:58

Jij weet daar vast meer van dan ik, maar hoe zit dat wettelijk gezien in elkaar? Kan je daar zomaar onderuit komen?

Ik weet dat de curator niet naar het groter geheel kijkt maar enkel naar de debiteurenlijst en zijn doel is zoveel mogelijk debiteuren innen zodat het geld over de schuldeisers verdeeld kan worden. Jullie accomodatie staat niet (meer) in de lijst met schuldeisers omdat jullie het onderling hebben geregeld, maar dat zal die curator worst zijn. Die kijkt niet naar de verbanden tussen de debiteuren en crediteuren onderling.
Ik lees al even mee :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:02

Hey Hanneke :D
Ik heb het doorgestuurd naar vriendinnetje die advocaat faillissementsrecht is, ik weet ook niet alles :P. Maar ik heb een e-mail van Time-Out van vóór de faillissementsdatum waarin ze uitdrukkelijk zeggen dat niet meer aan hen moet worden betaald, maar rechtstreeks aan de reisaanbieder. En de curator geeft ook aan dat dat ook goed is, maar dat zouden we dan moeten bewijzen. En de betaaldatum was eigenlijk pas 19 juli, dus ik wil nu eigenlijk nog niet betalen. Maar hoe dat dan wettelijk zit, dat vraag ik me dan inderdaad ook af.

Dominica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:50

Hoi Eveline,

Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad, gelukkig hebben ze mij nooit een factuur gestuurd en heb ik niks betaald. Heb jij al iets moeten betalen ? Als dat het geval is moet je zeker via de curator je schade claimen (ik ken wel de procedures in Nederland niet)

Ik heb uiteindelijk de aanbieder gevonden via internet. Gewoon enkele zoektermen op google ingetikt (details van het arrangement die je via de beschrijving van Time-out kan vinden)
Zij hadden nooit mijn reservatie gekregen en het arrangement was al volgeboekt.

Ik hoop voor jou en andere gedupeerden dat het alsnog in orde komt.

Dominica

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:35

Hoi Dominica,

Ik heb gelukkig net als jij nooit een factuur ontvangen. Alleen meteen na de boeking de bevestiging, zo’n automatische mail waarin de ingevulde gegevens nog eens staan. Dus ik neem aan dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken. Maar wel erg jammer he.. Vooral erg balen dat jouw reis vol is, terwijl je hem wel geboekt had. Hopelijk kun je nog een andere datum regelen? Ik heb de reis ook gevonden, en regel nu alles via de Engelse organisatie (Far and Ride). Zij zijn nu al een stuk sympathieker via de mail, en ik wacht nu af of de datum die ik geboekt had nog beschikbaar is. Dus misschien komt alles toch nog goed!

Groetjes Eveline

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:21

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:12

Hoi Blauwdruivje,

Bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken op die site en daar wordt ongeveer dezelfde reis aangeboden als die ik nu gevonden heb bij de engelse site (far and ride), waar ik nu goed contact mee heb via de mail! Dus ik blijf hier bij, dit komt heel sympathiek en verzorgd over. Bedankt!

Groetjes Eveline

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:05

Eveline89 schreef:
Ik heb nu een ranch in Kroatie gevonden die nabij Sinj ligt, wat ook min of meer in de beschrijving van Time Out stond. De beschrijvingen op de site van de ranch (Bosko's Ranch, farandride.com) komen ook redelijk overeen, alleen zijn de prijzen een stuk hoger. Ik blijf even doorkijken ;)

Ik ben daar afgelopen zomer geweest. Een superleuke trektocht was dat. Bosko (de organisator) en zijn vrouw doen er echt alles aan om het je naar je zin te maken. En mocht je gaan: doe dan de groetjes aan Marko (van Pieternel) ;) de leukste begeleider die je je maar kan voorstellen (smaken verschillen natuurlijk, hahaha). Mocht je meer info willen, let me know!

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:51

Oja..De link die je hebt gevonden gaat inderdaad over dezelfde ranch. Ik heb ook nog ergens hun eigen folder liggen, daar staat volgens mij ook hun eigen website op. De reis hebben ze nu alleen wel iets veranderd. Wij zijn niet naar de watervallen geweest en volgens mij is de trektocht nu iets minder basic dan toen wij de tocht deden. Maar als je van avontuur houdt en van super vriendelijke mensen dan moet je daar zijn!

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:01

Leuk dat je daar geweest bent! Ik vind het er ook erg mooi uitzien, alleen nu ik al die andere reizen van Far and Ride zie wordt het kiezen wat lastiger, maar dat is alleen maar positief! Hoe waren jouw dagen in Kroatie, ben je hele dagen aan het rijden en galoppeer je veel? En door de rivieren geweest en met de paarden gezwommen??

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:18

Eveline89 schreef:

Hoi Eveline je kan ook altijd nog naar Zweden komen.

Wij werden eergisteren gebeld door de Telegraaf over Time out mar gelukkig krijgen wij er geen geld van anders hadden we er misschien naar kunnen fluiten.Dus hadden ze ons niet nodig voor een stukje te schrijven.

Hoop maar voor iedereen die er geboekt heeft of er nog geld van tegoed heeft dat het allemaal goed komt.

Groeten uit zonnig Zweden
Dimitry en Anita

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:26

Beste Dimitry en Anita,

Bedankt voor jullie bericht, en een geluk dat jullie ook geen geld bij ze tegoed hadden. De foto's op jullie site zien er erg mooi uit, evenals de paarden! Ik wil mijn reis eind mei/begin juni maken, aangezien ik dan vrij van het werk heb gekregen, dus ik ben nu druk aan het zoeken. Vandaag heb ik van Far and Ride alles op een rij gezet en nu kan het afstrepen beginnen. Bij de reizen van Trailriders heb ik hetzelfde gedaan.
Op jullie site zag ik dat een week in mei €650 kost, hoelang zit je dan per dag in het zadel en wat voor ritten worden er gemaakt? Zwemmen met de paarden zou ik ook graag een keer meemaken, dat lijkt me fantastisch. Hoe groot zijn de groepen?

Groetjes Eveline

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:41

Hoi Dominica, ik had je ook al een PB gestuurd, maar zou je mij de gegevens van de locatie willen sturen? Ik kan ze niet vinden! Hoop dat ik het op die manier alsnog kan boeken...
Het stond afgelopen jaren idd bekend als best een goede organisatie...Maar wat een domper is dit zeg!
Ik had idd begin april geboek, wel de mailbevestiging gehad en nooit meer iets gehoord.
Baal hier echt enorm van...Heb je eindelijk vakantie van je dromen gevonden, krijg je dit!
Godzijdank had ik nog niets betaald en geen reis geboekt!!!

Dominica schreef:
Hoi Eveline,

Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad, gelukkig hebben ze mij nooit een factuur gestuurd en heb ik niks betaald. Heb jij al iets moeten betalen ? Als dat het geval is moet je zeker via de curator je schade claimen (ik ken wel de procedures in Nederland niet)

Ik heb uiteindelijk de aanbieder gevonden via internet. Gewoon enkele zoektermen op google ingetikt (details van het arrangement die je via de beschrijving van Time-out kan vinden)
Zij hadden nooit mijn reservatie gekregen en het arrangement was al volgeboekt.

Ik hoop voor jou en andere gedupeerden dat het alsnog in orde komt.

Dominica

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:58

Toevallig kom ik op dit topic en wil mijn ervaring even kort toevoegen n.a.v. enkele berichten over Kroatië:

Enkele jaren geleden ben ik op trektocht naar Hongarije geweest via TimeOut: een fantastische ervaring en dat rook toen zeker naar meer!

Enige tijd terug ben ik via TimeOut dan ook naar Kroatië gegaan en dat was letterlijk en figuurlijk een horrorreis. Zowel de organisatie vanuit TimeOut maar ook met name door de begeleiding en echt heel vervelende voorvallen in Kroatië. Omdat ik geen 'ramptopic' hiervan wil maken is eventuele info per pb te verkrijgen voor mensen die van plan zijn om in Kroatie een trektocht willen maken. Maar besef dat als je op trektocht gaat daar, je buiten de toeristische gebieden zit. Daar is Kroatië heel mooi, maar ook nog echt een ex-oorlogsland, inclusief mijnenvelden, waar ook de maffia heel veel invloed heeft. Dit wisten wij van te voren, maar met beide zaken hebben wij helaas op een vervelende manier kennis gemaakt... Mijn inziens grotendeels als gevolg van de onprofessionele en soms zelf linke begeleiding van de locatie.

Helaas is de afhandeling door TimeOut na deze hele nare ervaring ook niet naar wens verlopen. Ondanks een eerst hele goede ervaring met TimeOut ga ik dus nooit meer via hen weg.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:04

Dat zal ook niet meer lukken :+.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:28

time out is failliet. berichtje van mn vriendin in jordanie...
Jessica en Rami in Jordanie van http://www.jezratravel.com zijn de uitvoerders van de paardenreizen Ze organiseren goede reizen en hebben mooie paarden hebben.

Lees de reacties van de ruiters op hun gastenboek, er zijn er zelfs die al een keer zijn terug geweest.

Deze reizen zijn direct bij hen te boeken en mensen uit nederland krijgen 5% korting bij directe boeking

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:56

Hai, vorige week op paardrijvakantie geweest naar Andalusië, geboekt via hippotrek.com. Erg goed bevallen. Kijk voor pic's bij: rijden in de picture: Andaluzië te paard.

www.inthesaddle.com is ook een erg goede organisatie heb ik gehoord.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:02

Ik ben nieuw op dit forum, kwam er bij toeval op doordat ik op google "time out reizen failliet" intikte.

Ik heb in december 2010 de krka-trail in Kroatie geboekt. 125,00 aanbetaald en kreeg ook de inmiddels bekende mails van de curator ED. Heb ook een mail terug gekregen dat ik niets meer hoef te betalen en dat ik nog een hele kleine kans maak om mijn aanbetaling terug te krijgen maar daar reken ik niet op. (Al zal het wel mooi zijn, ik moet van weinig rond zien te komen en heb een paar jaar gespaard om deze reis te kunnen maken dus alle beetjes zijn welkom;)) Helaas heeft Time-out nooit mijn reis geboekt. Dat weet ik dankzij iemand op dit forum die dezelfde reis heeft geboekt en wat gegevens op dit forum heeft gezet waardoor ik weer ben gaan googelen en mailen. Nu probeer ik deze reis via Far and ride te boeken en zou ik misschien korting kunnen krijgen. Ik heb nl de vliegtickets al en ook een extra overnachting in Split op vrijdag. Zou dus erg zuur zijn als de reis niet door zou kunnen gaan... Gelukkig was er nog wel plaats in de week dat ik wilde maar helaas al een week niets meer van far and ride gehoord.

Heeft iemand anders wel eens bij Far and ride geboekt?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:08

Los van het feit dat ze failliet gaan, vind ik dat ze het allemaal erg slordig en klantonvriendelijk oplossen.
De communicatie van zowel Time-out als die van de curator hadden voor mijn gevoel stukken adequater gekund.