Zelf heb ik een tijdje ergens met mijn paard gestaan waar maar een klein bos was en weinig ruiterpaden. Op een gegeven moment rijd ik aan de buitenkant van het bos en wil het bos ingaan (via ruiterpad), loopt daar een mevrouw op het ruiterpad met 3 loslopende goldens. Alledrie de honden kwamen op ons afgestormd en mijn paard schrok zich een hoedje en draaide om zijn as. Ik zat net verkeerd geleund omdat we de bocht om gingen en ik lag er dus wel mooi af!
Die mevrouw zei daarna helemaal niks, vroeg niet hoe het met me ging en paard stormde van schrik terug naar stal waarbij hij aan het eind over een hele drukke weg moest. Gelukkig goed afgelopen, maar er kunnen ernstige ongelukken gebeuren hierdoor.
Ik weet niet precies hoe de regelgeving is, maar ze zouden voor elk apart pad voor bepaalde gebruikers alleen de bedoelde gebruikers mogen toelaten. Dus voetgangers op het voetpad, fietsers op het fietspad, trailers op de mountainbike paden en ruiters op het ruiterpad. Wij mogen ook alleen maar op ruiterpaden komen toch..
Overigens ben ik ook regelmatig bijna in de bosjes beland door mountainbikers die me ineens in volle vaart op het ruiterpad kwamen inhalen. Heel irritant, ze houden geen rekening met het feit dat er misschien weleens ruiters met paarden zich kunnen bevinden op het ruiterpad.
). Sommige mensen krijg je een grote bek van en sommigen snappen het ineens.. en schrikken zich rot (en bedanken je voor de uitleg).
Doe dat de volgende keer binnensmonds
. Als de hond niets verkeerds deed zou ik ook wel niet boos geworden zijn, maar als ie voor men peerd zijn voeten loopt laat ik men paard toch niet op kant gaan ... (moet beessie maar leren dan hij voor groter beessie aan de kant moet gaan en doet hij dat niet zelf, dan zal hij dat wel leren als paardlief hem omver of bijna omver loopt)