maar wel aan dezelfde weg.Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar foto's van sommige mensen hier
Ik ben zelf nog niet in het donker op pad geweest maar heb veel aan de tips die gegeven zijn!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miryamk schreef:Ik denk het niet WBmaar wel aan dezelfde weg.
Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar foto's van sommige mensen hier![]()
Ik ben zelf nog niet in het donker op pad geweest maar heb veel aan de tips die gegeven zijn!
...alhoewel als wij langs komen rijden is het inene verlicht
Miryamk schreef:Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar foto's van sommige mensen hier![]()

zap schreef:Miryamk schreef:Ik denk het niet WBmaar wel aan dezelfde weg.
Ik begin heel nieuwsgierig te worden naar foto's van sommige mensen hier![]()
Het is dat het een beetje lastig foto's maken is in het donker...alhoewel als wij langs komen rijden is het inene verlicht
Annetje schreef:Sjolvir heeft een heel goed punt. Je moet echt zorgen dat je reflectie e.d. laag zit anders komen de autolampen er helemaal niet op en rijden ze je alsnog overhoop.
Ik rijd zelf niet in het donker, maar als het schemerig dreigt te worden doe ik de uitrijdeken op (geel en met reflectiestrepen), hesje aan, reflectiebeschermers om het paard zijn benen en een lampje om mijn arm. Het achterste lampje is rood en het voorste lampje is wit. Als er een auto nadert zorg ik altijd dat ik met het lampje een beetje wapper, zodat de automobilisten het zeker weten zien.
Ik wil eigenlijk nog een soort beschermer maken om de staart van mijn paard met lampjes eraan, dan weet ik zeker dat ik niet van achteren overhoop gereden wordt. Van voren zien ze het lampje om mijn arm wel, van achter ben ik daar niet zeker van.

Een automobilist snapt misschien nog niet gelijk wat hij tegemoet rijdt, maar hij kan in elk geval zien dat hij wat tegemoet rijdt!Wranglerbutt schreef:Met alleen reflecterende beenbescherming en lampjes ben je in het donker IMO niet opvallend genoeg
Van dichtbij is reflectie boven de 1,50 m misschien minder goed zichtbaar, maar op grotere afstand zijn reflecterend bovenkleding en lampjes aan het bovenlijf zeker ook nog goed te zienEen automobilist snapt misschien nog niet gelijk wat hij tegemoet rijdt, maar hij kan in elk geval zien dat hij wat tegemoet rijdt!
Mijn paard heeft een stokmaat van rond de 1.55 m en in haar reflecterende uitrijdeken (met borstband & staartflap) vallen we in het donker juist heel goed op.
ikke schreef:Heb je dat uitgeprobeerd? Ik betwijfel dat sterk, aangezien ik regelmatig paarden pas op het laatste moment opmerkte juist omdat er niks reflekterends om de benen zat. Hesjes vallen alleen op met groot licht en ik heb zelfs meegemaakt dat ik de verstralers (a 2x 100W) moest aandoen om te ontdekken dat er daadwerkelijk iets liep. Uitrijdekens vallen zelden op, eigenlijk alleen van opzij.

Sjolvir schreef:Dus ook al kan je zelf nog redelijk zien, zorg dat je GEZIEN WORDT!!!
. Sjolvir schreef:Je kan gezien worden wel afdwingen in zekere mate, met reflectie alleen ga je het echter niet redden.
Huertecilla schreef:Bedenk dat reflecterend materiaal beter de kleur van de betreffende zijde kan (lees MOET) hebben. Rood achter, wit voor, oranje opzij.
Een wit reflecterende hoes om de staart is héél raar. Dat is net een vóórlicht![]()
Dat geeft verwarring en bovendien mag het gewoon niet.
ikke schreef:Huertecilla schreef:Bedenk dat reflecterend materiaal beter de kleur van de betreffende zijde kan (lees MOET) hebben. Rood achter, wit voor, oranje opzij.
Een wit reflecterende hoes om de staart is héél raar. Dat is net een vóórlicht![]()
Dat geeft verwarring en bovendien mag het gewoon niet.
Kun je dat ook onderbouwen met de juiste wetsartikelen?
)