Paarden4daagse "Zorgvlied"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:10

haukieboy schreef:
Ik ben niet gegaan. Moet een uur traileren voor ik er ben, dan wil ik toch wel droog weer. Morgen herkansing, en anders gaan we alleen naar de BBQ. Hoe is het parkeerterrein, weet iemand dat? Want als het een erg natte blubber zooi is ben ik bang dat ik vast komt te zitten. Heb een zware bus en alleen voorwiel aandrijving.

Zal even voor je kijken als ik erlangs kom straks.

WeCo

Re: Paarden4daagse "Zorgvlied"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:05

Mwah, ik ben ook nog niet gestart, zie op buienradar dat het straks rond kwart voor 4 wat droger wordt, maar vind het niet eerlijk tov mijn paardje om haar daarna tegen 20.oo uur weer nat in de wei te zetten. Dus ik denk dat ik zometeen rond 4 uur even een lekker stukkie van een uurtje of 2 ga maken en dat ik haar daarna weer lekker in de wei zet. Morgen weer een kans.

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:13

Ik ben uhm wel even 15min weggeweest!!
Naar de start gereden, even gewacht (ahum) op mijn nummertje en naar huis.

Hij was beetje woest, drammerig en ging er steeds vandoor, bit vastpakken en ging recht omhoog aantal keren.

Wil geen last zijn voor anderen en vond het voor onszelf ook niet fijn/veilig dus huiswaarts gegaan en nog even in de bak gereden.
Ga zo lessen met hem van 18.00-19.00 (is onze lesdag dus kan mooi doorgaan)

Morgen ga ik meedoen met een bijrijdpaardje dus nieuwe dag nieuwe kansen!

haukieboy: Parkeerterreinen worden wel steeds natter nu en bij inrijden/uitrijden is het al modderig.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:56

Ah, da's wel erg jammer. Vooral omdat er nog heel wat regen gaat vallen. Dan zal het wel niks worden voor mij. Zijn er mensen die er vandaag geparkeerd hebben en al gebruikers ervaringen hebben ;-)?

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:46

ik ben ook niet gestart helaas, we hebben onderweg er naar toe, pech gekregen met de auto. dus zijn met de anwb weer naar huis gebracht. morgen nog maar een keer een poging wagen. met andere auto.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:31

Heerlijk gereden hoor. Echt. Je merkte op een gegeven moment niet eens of het droog was (dat is het ook niet geweest) of regende. Wat wel vervelend was: spannen in sukkelstap voor je. En ik met twee stuiterballen voor de wagen die af en toe er flink aan moesten trekken in de blub. Km stond op het eind op 29,3 (incl 2 km van en naar stal) Was de langste route vandaag.
Wat wel vies was: op pleisterplaats plassen, regenpak beetje uitpellen, bah... maar als je moet, moet je

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:00

Jou heb ik niet gezien dacht ik, Napie :n
Heb vanaf kwart voor twee ergens in het bos/hei gestaan met de camera, erg charmant met paraplu en camera-poncho
fruitzakje van de c1000 :D maar toch genoten hoor! Vrolijke mensen, mooie paardjes en gewoon "dat sfeertje", super!
Nu wel alle kleren op de kachel, ik moest einden lopen omdat het gewoon niet te fietsen was (het water stond op sommige stukken
echt 40cm hoog) en geen idee hoe de foto's zijn geworden :') Nu foto's uploaden, dan komen ze vandaag/morgen op mn site ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:02

Ik heb echt waar gereden hoor.... ik heb twee keer een fotograaf gezien. 1 in de laatste 2 km en 1 op het startterrein. Ik reed vlak achter de gele huifwagen en ben om 1 uur vertrokken van het startterrein

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:12

oh, dan heb ik je wel gezien! op de laatste 2 km, dat was ik, en de gele huifkar heb ik gezien! :D

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:26

Buienradar had het goed mis, het is echt helemaal niet droog geweest. Heb rond 5 uur een wandeling gemaakt met paard aan de hand en 2 honden. ben een uurtje onderweg geweest en heb haar toen weer in de wei gezet. Slobber gehad en ik zal d'r zo nog even een berg hooi brengen. Dan is ze d'r morgen helemaal klaar voor. En hoe het weer ook is, ik ga morgen starten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:33

Mijn kar was inmiddels al niet meer herkenbaar als zwart geen. Die was bruin/zwart geworden

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:18

Nou wij zijn ook weer thuis en helemaal kapot... ;( Het was een fantastische route, maar man, oh man, wàt een water!

Als eerste wil ik ontzettend graag alle mensen van de organisatie en alle vrijwilligers en fotografen bedanken dat zij dat weer hebben getrotseerd om ons, mafkezen, een gave rit te gunnen! Thanks +:)+

Toen we aankwamen brak er net een veer van de auto, vlak voor we het terrein opreden. Daar stonden we dan, wel nog net op de parkeerweide, maar we konden niet meer naar huis. Dus al heen en weer gebeld dat de auto omgeruild werd enz.

Mijn vriendin, met wie ik oorspronkelijk te paard zou deelnemen, zou op de fiets meegaan voor de gezelligheid, maar dat was snel over, wat een drama voor een fiets al die bagger :\ Ze is ondertussen wel keikoud geworden en uiteindelijk ook nat. Maar wel heel lief dat ze de hele tijd is geweest om mij te supporten en alles! :(:)

Tot aan de pleisterplaats trokken Jagger en ik het eigenlijk prima. Er waren steeds wel paarden voor of achter je wat motiveert om door te gaan.
Helaas (bleek achteraf) besloten bijna alle rijders om na de pleisterplaats maar rechtstreeks de kortste weg naar de finish te nemen, waardoor we het tweede stuk compleet alleen hebben gereden en in geen velden of wegen meer deelnemers zagen... Toen het ook nog eens nóg harder ging regenen, zakte zowel bij mijn paard als bij mij de motivatie wel naar een nulpunt :o
Gelukkig leefde hij weer een beetje op bij het naderen van de verharde weg, dus hebben we daar nog weer wat energie opgehaald.

Al met al is nu alles zeiknat en zullen we maar zien of er morgen wat van opgedroogd is :+ Ik moet in elk geval maar even kijken of het gaat lukken nog te komen, gezien we nu geen auto meer hebben.

Iemand vroeg naar het parkeerveld, maar die is nu wel erg slecht hoor! Toen wij naar huis gingen waren ze alle trailercombinaties van het terrein aan het slepen!

Morgen een nieuwe dag, maar ik ga nu eerst wat afwachten wat het weer dan van plan is, want nog zo'n dag met zulk weer een lange rit..... ;)

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:25

Nou, we zijn weer thuis! 8-)
Froukje liet zich door de regen niet weerhouden om als een speer door het bos te gaan! :D
Toch handig om voorkennis van de zandpaden en plassen te hebben... we zijn overal doorheen gedenderd!
Af en toe moest ze verplicht een stuk stappen, anders waren we met anderhalf uur weer thuis geweest. :o
Ach, onderweg maakte de regen ons niks uit, alleen herken je bekenden moeilijk, omdat iedereen zo lekker ingepakt op z'n paard zit. Bij thuiskomst merk je pas de bende; Ongeveer alles hangt nu te drogen in de bijkeuken, inclusief zadel.
Het avondeten wordt deze week weer zeer verantwoord: vandaag frietjes en morgen chinees op de Alberthoeve, donderdag de bbq ... ;)

groetjes Marjanne

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:32

Mijngod, nou ik heb diep respect voor jullie!! En dus geen vierdaagse voor mij denk ik. Klinkt niet zo fijn, trailers etc die weg gesleept moeten worden.

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:35

Morgen zou het wel wat droger worden als ik het goed begrepen heb!
Ik mag 1 van mijn bijrijdpaarden meenemen dus ga weer een poging wagen waarschijnlijk!!

Les met fries ging wel ok.. hij was nog steeds zo woest, onderweg veel gestuiter op de trailer en bij aankomst zijn voorbeen over de stang. :\ maf ding.
Gelukkig was het een klein ritje.

Morgen poging 2 voor mij om de 4daagse te rijden (3daagse voor mij eigenlijk := )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:55

Ik ga morgen niet rijden maar wel chinezen op de Alberthoeve. Morgen naar school

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:24

Josfoto schreef:
ikke thuis blijven; kan niet zwemmen :(
Napie schreef:
Regenpakkies mee trouwens; er wordt 21 mm neerslag voorspeld op dinsdag

Jos, je komt toch nog wel op een andere dag???
Het blijft niet regenen hoor! 8-)

groetjes Marjanne

skorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:59

@haukieboy: Kom op hoor, effe doorbijten en dan gewoon lekker meerijden ;-))

skorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:02

bamby schreef:
Is een thuiswedstrijd voor me *D

Waar woon je??

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:49

Doe mn best ;)
Froukje7 schreef:
Josfoto schreef:
ikke thuis blijven; kan niet zwemmen :(
Jos, je komt toch nog wel op een andere dag???
Het blijft niet regenen hoor! 8-)

groetjes Marjanne

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:03

Nou mensen, het ziet er vandaag een stuk zonniger uit! Als dat nu eens zo blijft :D

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:07

Ga n poging wagen :D

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:12

Jaa het ziet er mooi uit nu! Hopelijk blijft dat zo! *\o/*

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:15

Hoe zouden ze het nu met parkeren gaan doen? Iemand enig idee? Er komt nu niemand dat veld meer op vrees ik...

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:59

Ben ik ook wel benieuwd naar...Ga zo maar eens even bellen denk ik.