Verplicht cap op met rijden over de weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:47

Bij mij is er wel naar gevraagd toen ik gevallen was van het paard.
Ik ben ook verzekerd bij het VGZ en die vertelde mij dat en bij ons op de cursus is het ook verteld.
Ik zal eens kijken of ik via het VGZ wat info hierover kan krijgen op papier.
Maar goed IK ben blij dat ik hem altijd op heb en als iemand anders dat niet doet is het hun verantwoording
en eigen schuld als je er wat aan over houdt.
Maar dat is uiteraard mijn mening en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Zodra ik die info hebt zal ik hem hier plaatsen.
Ik ga hier verder ook geen woorden meer over vuil maken,want zo blijven we aan de gang
met dit welles nietes spelletje.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:51

Ik heb ook eens een ongeval gehad die leidde tot traumabehandeling en ziekenhuisopname dus dan gaat het meteen over veel geld.
De ziektekostenverzekering heeft me idd meteen benaderd om te vragen of het mijn eigen paard was en of er anderen bij betrokken waren. Want inderdaad, was het paard van iemand anders, dan zullen zij proberen de kosten op die ander te verhalen. Mogelijk lukt dat deels, mogelijk niet. Hoe dan ook, daar voel je zelf niets van; als de kosten niet op een ander verhaald kunnen worden, betaalt jouw verzekering gewoon.
En by the way: niemand heeft mij toen gevraagd of ik een cap op had.Ja had ik op, ik draag nl altijd een cap

Maar wat denk je dan over mensen die andere hele stomme dingen doen, zoals met alcohol achter het stuur kruipen?
Ook hun ziekenhuisopname wordt vergoed!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:57

Ik zou zeggen: zelf weten als je geen cap op hebt tijdens een (buiten)rit, maar dan wil ik je ook niet horen klagen van het ongemak als je hersenletsel oid hebt opgelopen. Daarnaast vind ik het ontzettend egoistisch tegenover je familie etc. want zij kunnen jouw dan verzorgen omdat jij eigenwijs genoeg was om geen cap op te doen.

[edit]

ikke schreef:
Jij vind het kl*te klinken voor mij, maar wat als ik dat niet eens de moeite waard vind om over na te denken......?

Ik van dat echt heel erg egoïstisch tegenover je familie, die uitspraak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:59

magda_90 schreef:
Ik zou zeggen: zelf weten als je geen cap op hebt tijdens een (buiten)rit, maar dan wil ik je ook niet horen klagen van het ongemak als je hersenletsel oid hebt opgelopen. Daarnaast vind ik het ontzettend egoistisch tegenover je familie etc. want zij kunnen jouw dan verzorgen omdat jij eigenwijs genoeg was om geen cap op te doen.

Paardrijden is in het algemeen een gevaarlijke sport. Heb je wel het recht om je familie op te zadelen met bv de gevolgen van een gebroken rug? Moeten we paardrijden dan niet helemaal verbieden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:01

Een gebroken rug kan deels worden voorkomen met een bodyprotector. Een cap is niets voor niets op de markt, maak er dus gebruik van. Dito met goede schoenen en kleding.

Een gebroken rug kan je ook krijgen met motorrijden, die risico's heb je, maar dat geeft je geen vrijbrief om dan maar meteen geen beschermende middelen te dragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:06

magda_90 schreef:
Een gebroken rug kan deels worden voorkomen met een bodyprotector. Een cap is niets voor niets op de markt, maak er dus gebruik van. Dito met goede schoenen en kleding.

Een gebroken rug kan je ook krijgen met motorrijden, die risico's heb je, maar dat geeft je geen vrijbrief om dan maar meteen geen beschermende middelen te dragen.

En toch he, toch denk ik dat je veel meer bereikt door gewoon te zorgen dat je paard zodanig is opgevoed dat al die "hulpmiddelen" overbodig zijn.
Laatst bijgewerkt door ikke op 05-08-10 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:08

ikke schreef:
magda_90 schreef:

En toch he, toch denk ik dat je veel meer bereikt door gewoon te zorgen dat je paard zodanig is opgevoed dat al die "hulpmiddelen" overbodg zijn.

Ik noem een bodyprotector en cap geen hulpmiddelen, maar gewoon veiligheid ;)

Enne, je paard kan nog zo lief etc zijn, wat als een auto uitschiet, en jou oh zo lieve paard aanrijd? Dan maakt een goed opgevoed paard geen f.ck meer uit hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:08

magda_90 schreef:

Of merkschoenen en bitten met prikkeldraad eromheen 8)7 "Het is niet voor niets op de markt" is echt zo'n ongelofelijk onzinargument!

Citaat:
Een gebroken rug kan je krijgen met motorrijden, die risico's heb je, maar dat geeft je geen vrijbrief om dan maar meteen dat soort dingen aan de kant te schuiven.

Nee, het geeft je een afweging. Je moet schipperen tussen wat je een aanvaardbaar risico vindt en wat niet. Je moet kiezen welke ongemakken je wilt accepteren vanwege de veiligheid en wat niet. En dat zal voor iedereen anders zijn - mijn moeder verklaart me voor gek dat ik uberhaupt op een paard stap. En dat mijn enkel een paar keer is ingedeukt helpt niet. Maar mijn moeder doet weer andere dingen die ik niet zou doen. En iedereen loopt over straat, waar de risico's ook behoorlijk flink zijn. Iedereen moet eerst en vooral toch zelf een keuze maken. Uiteindelijk moet je ook zelf met de gevolgen leven.

En verder vind ik een cap voor mijzelf een prima aanvaardbare veiligheidsmaatregel, maar een fietshelm bv niet en een bodyprotector ook niet: dat zijn situaties waarin voor mij de voordelen van extra veiligheid niet meer opwegen tegen de nadelen van extra overlast. En als het dan misgaat, tsja... things happen. Je kunt ook een vrachtwagen door de voordeur krijgen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:10

magda_90 schreef:

Die vrijbrief hebben we gelukkig wel :D Ik rij altijd met cap maar wie ben ik om een ander te vertellen wat ie moet doen? Laat iedereen dat lekker zelf weten.
En ik zelf zou een paard eerder vergelijken met een fiets dan met een scooter.. maar dat kan afhangen van welk paard je hebt :D

Shadow0

Re: Verplicht cap op met rijden over de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:12

Maar volgens mij dwalen we wat af, ik zou vooral graag willen dat de mensen die beweren dat de verzekering het uitsluit dit wat beter onderbouwen: welke verzekeringen, welke kosten, wie heeft dat gezegd en waar staan die regels op schrift?

Want er worden allerlei onwaarheden verteld door mensen die van mening zijn dat het op een bepaalde manier 'zou moeten' werken. Je mag best vinden dat een cap verplicht 'zou moeten' zijn... maar daarmee IS het nog niet verplicht. Als je beweert dat het wel zo is, dan graag met correcte onderbouwing.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:16

Waves schreef:
magda_90 schreef:

Die vrijbrief hebben we gelukkig wel :D Ik rij altijd met cap maar wie ben ik om een ander te vertellen wat ie moet doen? Laat iedereen dat lekker zelf weten.
En ik zelf zou een paard eerder vergelijken met een fiets dan met een scooter.. maar dat kan afhangen van welk paard je hebt :D

wij begrijpen elkaar :D
Shadow0 schreef:
Maar volgens mij dwalen we wat af, ik zou vooral graag willen dat de mensen die beweren dat de verzekering het uitsluit dit wat beter onderbouwen: welke verzekeringen, welke kosten, wie heeft dat gezegd en waar staan die regels op schrift?

Want er worden allerlei onwaarheden verteld door mensen die van mening zijn dat het op een bepaalde manier 'zou moeten' werken. Je mag best vinden dat een cap verplicht 'zou moeten' zijn... maar daarmee IS het nog niet verplicht. Als je beweert dat het wel zo is, dan graag met correcte onderbouwing.

Dat kan niet, die regels staan immers nergens, dus kan niemand ermee komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:20

Shadow0 schreef:
Of merkschoenen en bitten met prikkeldraad eromheen 8)7 "Het is niet voor niets op de markt" is echt zo'n ongelofelijk onzinargument!

Ik snap niet waarom je er nu merkschoenen en bitten erbij haald? Met niets voor niets op de markt heb ik het over caps, rijlaarzen en rijbroeken namelijk. En dat is inderdaad niet voor niets op de markt.

Waves schreef:

Ik zeg ook niet dat je anderen moet gaan vertellen wat ie moet doen, ik zeg alleen dat ik het egoïstisch vindt dat je geen gebruik maakt van beschermende middelen tov van je familie. Wat je daarmee doet moet je zelf weten, maar klaag dan achteraf niet (dan heb ik het niet over jou specifiek maar over het algemeen ;) ).

De vergelijking ging niet zo zeer om de vergelijking maar meer om het idee dat je met meerdere dingen je rug kunt breken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:29

magda_90 schreef:
Shadow0 schreef:

Ik snap niet waarom je er nu merkschoenen en bitten erbij haald?

Niet? Dat lijkt me toch wel essentieel namelijk. Het punt is dat iets op de markt is als het gekocht wordt. Niet omdat het zo nodig goed is. Er is een markt voor allerlei onzinnige en zinnige dingen - dat iets te koop is zegt niets, noppes, niente, nada over de zinnigheid. Dus dat kun je niet als argument aanhalen, het slaat echt nergens op.

Als je het nut van caps wilt aantonen zijn er genoeg statistieken die het doen, maar het argument 'het is er niet voor niets' is een flutargument.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:36

ikke schreef:
ChristaMoor schreef:
Het ruiterbewijs is alleen met cap geldig. Dus voor de verzekering die hier aan vast zit, is het wel verplicht met cap te rijden.
Daarnaast is er altijd een ziektekosten verzekering die tot nu toe wel gewoon de ziektekosten betaalt als er wat gebeurt en de meeste mensen hebben een aansprakelijkheidsverzekering waarin een paard ook gedekt is en schade aan derden dus wordt uitbetaalt. Het is in Nederland nog steeds niet verplicht om een ruiterbewijs te hebben (sommige gemeentes, natuurgebieden etc. overigens wel), dus ook het rijden met cap is niet verplicht. Overigens mag het van mij verplicht worden gesteld. Al heb je nog zo'n braaf paard, het ongeluk kan altijd vanaf de andere kant komen.

Doe even een quote uit de voorwaarden dan. Ik geef de verzekeraar weinig kans, aangezien de wet niets zegt over hoofdbescherming. Een verzekeraar heeft de wet te volgen en kan niet ongestraft z'n eigen regels opstellen!!

Ikke, je hebt gelijk, ik heb via een e-mail van de verzekering, behorende bij het ruiterbewijs, doorgekregen dat een cap niet verplicht wordt gesteld. Dit is me echter wel op de cursus van het ruiterbewijs verteld. Dan zie je maar weer....

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:43

ikke schreef:
Ikke, je hebt gelijk, ik heb via een e-mail van de verzekering, behorende bij het ruiterbewijs, doorgekregen dat een cap niet verplicht wordt gesteld. Dit is me echter wel op de cursus van het ruiterbewijs verteld. Dan zie je maar weer....

Ik heb dit inderdaad ook altijd zo begrepen. Het is niet verplicht, maar zo word het bij ruiter- en koetsiersbewijs wel gebracht. Heb mijn koetsiersbewijscursus gedaan (niet geslaagd voor het examen :o ) en daar was het tijdens de lessen en examen wel verplicht om met je cappie op de koets te zitten. Had ook iets met de verzekering te maken dacht ik. Raar gezicht wel, haha!

Ik zou het overigens ook geen slecht idee vinden om caps te verplichten op de openbare weg. Helmen op de scooter en motor zijn ook verplicht, waarom de cap dan niet?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:47

magda_90 schreef:

[edit]

ikke schreef:
Jij vind het kl*te klinken voor mij, maar wat als ik dat niet eens de moeite waard vind om over na te denken......?

Ik van dat echt heel erg egoïstisch tegenover je familie, die uitspraak.

Misschien gunt zijn familie hem het plezier wel, waar hij zelf voor kiest? En nemen zij aan dat hij oud en wijs genoeg is en zelf kan afwegen wat voor hem een aanvaardbaar risico is?
Of moeten ze -volgens jouw argument- ook maar voor hem beslissen dat hij geen alcohol mag drinken, niet mag roken, geen onveilige seks mag hebben, niet meer bij de snackbar mag eten, geen andere risicosporten mag bedrijven en weet ik wat nog meer?! Want als je zo redeneert als jij, kunnen ze hem ook verzorgen (hoezo, daar zijn toch instellingen voor?) als hem iets overkomt als gevolg van genoemde 'risico-bezigheden?'
Mag hij (en met hem de rest van de meerderjarigen in de wereld) asjeblieft zelf weten wat hij doet?! Of zijn al die dingen egoïstisch? Misschien kun jij niet zo goed rijden als hij zodat het risico in jouw geval een stuk groter is als jij mét cap op stapt? En dus ben jij misschien -volgens jouw redenatie- nog wel veeeel egoïstischer bezig dan hij?!

Kom op zeg!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:53

magda_90 schreef:
Ik zeg ook niet dat je anderen moet gaan vertellen wat ie moet doen, ik zeg alleen dat ik het egoïstisch vindt dat je geen gebruik maakt van beschermende middelen tov van je familie. Wat je daarmee doet moet je zelf weten, maar klaag dan achteraf niet (dan heb ik het niet over jou specifiek maar over het algemeen ;) ).

Waarom vind jij het egoistisch ten opzichte van andermans familie? Jij weet toch niet hoe er binnen andermans familie over dit soort zaken wordt gedacht? Mensen kunnen zelf keuzes maken, al dan niet in overleg met hun familie. Wat is een aanvaardbaar risico? Dat ligt voor de ene persoon heel ergens anders dan voor de volgende. Wat zijn belangrijke elementen voor de beleving van een hobby, dat is toch ook voor ieder mens anders? Daar kan een familie ook begrip voor hebben.
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wanneer zou jij bijvoorbeeld vinden dat een ouder familielid moet stoppen met motorrijden?

Ik rij normaal gesproken wel met cap buiten (niet in de bak, nee), maar als ik me onderweg bedenk dat ik m'n cap vergeten ben op te zetten ga ik echt niet terug, maar rij ik gewoon lekker mijn rit. Ja, er kan natuurlijk altijd een vliegtuig (nou ja, helicopter maakt iets meer kans) op mijn kop vallen, heel vervelend als je dan je cap niet op hebt :P

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:55

@sflj: Je kunt je punt ook duidelijk maken zonder meteen zo aanvallend te klinken.

Deels vind ik dat je gelijk hebt, iedereen mag voor zichzelf kiezen wat wel of niet een aanvaardbaar risico is. Maar wat voor de een aanvaardbaar is, is voor de ander misschien niet zo. Als er iemand zonder helm op een motor stapt, en familie of vrienden zien dat, word diegene er ook op aangesproken. Ik zou dat in ieder geval bij mijn familie en vrienden niet toestaan.

Aan de andere kant zadel je er inderdaad wel andere mensen mee op als jij door je aanvaardbare risico ernstige verwondingen oploopt. Niet perse je familie, maar die instellingen waar je het over hebt, worden gesubsidieerd door onze belastingcenten, en daar betalen wij dus allemaal aan mee.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:02

Laten we het netjes houden hier.. We dwalen ook behoorlijk af van t topic zo af en toe?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:08

magda_90 schreef:

De vergelijking ging niet zo zeer om de vergelijking maar meer om het idee dat je met meerdere dingen je rug kunt breken.

Wat heb jij nu met andermans familiesituatie te maken? :\ Vind het nogal ver gaan wat je daar zegt. Je kan ook gewoon er van uit gaan dat iemand vanaf 18 jr. prima in staat is zelf in te schatten aan welke risico's hij of zij zichzelf (of in jouw geval blijkbaar je familie ook)wil blootstellen. We zijn toch allemaal volwassen mensen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:16

Sica schreef:
@sflj: Je kunt je punt ook duidelijk maken zonder meteen zo aanvallend te klinken.

Deels vind ik dat je gelijk hebt, iedereen mag voor zichzelf kiezen wat wel of niet een aanvaardbaar risico is. Maar wat voor de een aanvaardbaar is, is voor de ander misschien niet zo. Als er iemand zonder helm op een motor stapt, en familie of vrienden zien dat, word diegene er ook op aangesproken. Ik zou dat in ieder geval bij mijn familie en vrienden niet toestaan.

Dat je iemand erop aanspreekt is best (en in principe ook terecht), maar wie ben jij om je familie en vrienden te verbieden om deze keuze te maken? Je kunt je voorkeur met argumenten kenbaar maken, maar uiteindelijk mogen volwassen mensen zelf kiezen of ze die helm opzetten of niet. De consequenties moeten ze dan ook zelf dragen, of dat nou een boete is voor motorrijden zonder helm of in een mortuarium belanden. Op het moment dat je een (volwassen) familielid niet meer vrij laat in die keuzes, ben je je relatie met die persoon aan het ondergraven. Daar staat tegenover dat iemand, die weet dat een geliefde graag ziet dat je die helm wel draagt en het verrekt om hem op te zetten, dat ook doet. Maar ieder moet hierin zijn eigen keuzes maken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:03

Sica schreef:

Aan de andere kant zadel je er inderdaad wel andere mensen mee op als jij door je aanvaardbare risico ernstige verwondingen oploopt. Niet perse je familie, maar die instellingen waar je het over hebt, worden gesubsidieerd door onze belastingcenten, en daar betalen wij dus allemaal aan mee.

Iemand egoïstisch noemen is niet aanvallend?
En of het zo off topic is, weet ik niet. Het gaat er tenslotte om of,- en waarom je wel/geen cap op hoeft. ;)

En die mensen die je er mee 'opzadelt' worden daar voor betaald en hij/ik/wij betalen daar weer verzekeringspremies voor.
Laten we alsjeblieft ophouden met dat betuttelende gedoe, daar zijn al genoeg (onzinnige) regeltjes voor.
En iemand die mij iets niet toestaat heb ik gelukkig niet binnen mijn familie en vrienden. Ik mag mijn eigen keuzes maken en dergelijke vrienden hoef ik niet. :)

En Magda draagt ook altijd een bodyprotector? Of beter nog; rijdt helemaal geen paard? ;) Want waar ligt de grens? ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:55

Voordat ik op iedereen reageer wil ik even melden dat ik met mijn mening blijkbaar tegen heel wat kuiten aangetrapt heb. Dit komt omdat ik een goede kennis een aantal jaren geleden verloren heb omdat zij zonder cap op buitenrit is gegaan en tijdens een val zwaar hersenletsel heeft opgelopen, ze heeft tijden in coma gelegen alvorens de familie besloten heeft de apparatuur te stoppen (ze was hersendood). Daarom is het mijn mening dat ik het egoïstisch vindt om niet gebruik te maken van veiligheidsatributen in welke sport/activiteiten dan ook. En als je mijn mening niet waardeerd, heel cru dan ook, dan is dat jammer dan. Maar op dit gebied, wijk ik niet van die mening af.

Shadow0 schreef:
Niet? Dat lijkt me toch wel essentieel namelijk. Het punt is dat iets op de markt is als het gekocht wordt. Niet omdat het zo nodig goed is. Er is een markt voor allerlei onzinnige en zinnige dingen - dat iets te koop is zegt niets, noppes, niente, nada over de zinnigheid. Dus dat kun je niet als argument aanhalen, het slaat echt nergens op.

Als je het nut van caps wilt aantonen zijn er genoeg statistieken die het doen, maar het argument 'het is er niet voor niets' is een flutargument.

Vind ik niet. Caps zijn te koop om hersenletsel te voorkomen bij een val, dus ik vind een cap niet voor niets.

sflj schreef:
Misschien gunt zijn familie hem het plezier wel, waar hij zelf voor kiest? En nemen zij aan dat hij oud en wijs genoeg is en zelf kan afwegen wat voor hem een aanvaardbaar risico is?
Of moeten ze -volgens jouw argument- ook maar voor hem beslissen dat hij geen alcohol mag drinken, niet mag roken, geen onveilige seks mag hebben, niet meer bij de snackbar mag eten, geen andere risicosporten mag bedrijven en weet ik wat nog meer?! Want als je zo redeneert als jij, kunnen ze hem ook verzorgen (hoezo, daar zijn toch instellingen voor?) als hem iets overkomt als gevolg van genoemde 'risico-bezigheden?'
Mag hij (en met hem de rest van de meerderjarigen in de wereld) asjeblieft zelf weten wat hij doet?! Of zijn al die dingen egoïstisch? Misschien kun jij niet zo goed rijden als hij zodat het risico in jouw geval een stuk groter is als jij mét cap op stapt? En dus ben jij misschien -volgens jouw redenatie- nog wel veeeel egoïstischer bezig dan hij?!

Kom op zeg!

Waar haal jij vandaan dat de familie moet beslissen voor jou? Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen gezegd dat jij verstandig moet denken over jou daden, niet je familie. ;)

En knap dat je beweerd dat ik zonder cap rij, zonder stap ik een paard niet eens op.

Waratje schreef:
Waarom vind jij het egoistisch ten opzichte van andermans familie? Jij weet toch niet hoe er binnen andermans familie over dit soort zaken wordt gedacht? Mensen kunnen zelf keuzes maken, al dan niet in overleg met hun familie. Wat is een aanvaardbaar risico? Dat ligt voor de ene persoon heel ergens anders dan voor de volgende. Wat zijn belangrijke elementen voor de beleving van een hobby, dat is toch ook voor ieder mens anders? Daar kan een familie ook begrip voor hebben.
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wanneer zou jij bijvoorbeeld vinden dat een ouder familielid moet stoppen met motorrijden?

Ik rij normaal gesproken wel met cap buiten (niet in de bak, nee), maar als ik me onderweg bedenk dat ik m'n cap vergeten ben op te zetten ga ik echt niet terug, maar rij ik gewoon lekker mijn rit. Ja, er kan natuurlijk altijd een vliegtuig (nou ja, helicopter maakt iets meer kans) op mijn kop vallen, heel vervelend als je dan je cap niet op hebt :P

Ik snap niet waar jullie vandaan halen dat een familielid dingen moet gaan bepalen voor jullie? Of heb ik mij nu ergens verkeerd uitgedrukt? :?

Waves schreef:
Wat heb jij nu met andermans familiesituatie te maken? :\ Vind het nogal ver gaan wat je daar zegt. Je kan ook gewoon er van uit gaan dat iemand vanaf 18 jr. prima in staat is zelf in te schatten aan welke risico's hij of zij zichzelf (of in jouw geval blijkbaar je familie ook)wil blootstellen. We zijn toch allemaal volwassen mensen.

Natuurlijk moeten jullie het allemaal zelf weten, ik zeg alleen dat ik het egoïstisch vind, aan jou de zaak wat je ermee doet. ;)

sflj schreef:
En Magda draagt ook altijd een bodyprotector? Of beter nog; rijdt helemaal geen paard? ;) Want waar ligt de grens? ;)

Die draag ik niet nee, want ik vind dat die dingen je behoorlijk in de weg zitten, of ik heb nog steeds geen passende gevonden. Maar voor buitenritten zou ik in de toekomst wel graag een willen hebben.

En trouwens, waar zie je dat ik schrijf dat je helemaal geen paard mag rijden? Natuurlijk mag dit, zolang je maar goed blijft denken aan de eventuele gevolgen van jou acties. Maar dat doe je (hopelijk) ook als je gaat motorrijden oid.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:16

Het gaat er om waar je de grens legt, Magda. ;)
Jij vindt een bodyprotector (nog) niet nodig, hij/wij een cap niet.
Laat iedereen het dus voor zichzelf bepalen. De familie heeft er niks mee te maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:19

Volgens mij worden er hier dingen goed verkeerd opgevat. Ik zeg nergens dat jullie niet voor jezelf moet bepalen (nietemin de familie, waar jullie dat stukje dan ook vandaan halen), ik geef alleen mijn mening dat ik het egoïstisch vindt dat er niet met cap op wordt gereden. Aan jullie de zaak wat je met die uitspraak doet.