Kun jij nu wel lekker buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kan jij met je paard buitenrijden?

Ja, ik kan altijd normaal buitenrijden.
151 (65%)
Ja, maar maar alleen met andere paarden erbij.
27 (11%)
Ja, maar alleen met een begeleider op de fiets erbij.
14 (6%)
Ja, ik kan naar buiten, maar niet ontspannen.
31 (13%)
Nee, ik kan absoluut niet naar buiten.
7 (3%)
Voor mij is zelfs de buitenbak al een heel avontuur.
2 (0%)
Ik rijd alleen in de binnenbak.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 232

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:59

Ik rij meestal meerdere keren per week buiten... Ook in de winter.
Die van mij is niet altijd braaf, maar zeker braaf genoeg om me er veilig mee te voelen.
Schrikken van auto's e.d. doet hij nooit, net als van honden oid.
Hij is wel panisch van bereklauwen en andere plantjes... en dat dan weer alleen in galop :')
Het maakt niet uit of ik alleen buiten ben of met een groep.
Hij loopt voorop altijd wel het beste, anders is het echt een draak.

Met mij merrie ging ik ook altijd naar buiten... maar het heeft me met haar wel anderhalf jaar gekost om veilig naar buiten te kunnen gaan.

__AM

Re: Kun jij nu wel lekker buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:03

Ik kan lekker buitenrijden :j Maar rijd met een jonge pony, verkeersmak, maar schrikt nog wel eens van wegvliegende vogeltjes of kleurverschillen op de weg.
Nja als dat het enige is.
Heb wel altijd iemand mee, zowel op de fiets als te paard.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:09

Ja hoor, ik rijd met al mijn paarden prima buiten, zelfs met een handpaard erbij. Mijn merrie, waarmee ik het meest naar buiten ga, wil nog wel eens onrustig zijn op terrein dat ze niet kent, maar gevaarlijk wordt ze niet. Ze is altijd in de hand te houden.
Maar goed, ik ga ook minstens 1 keer in de week naar buiten, ik moet te paard naar les. Het is een kwartiertje rijden te paard en als je met vier paarden vertrekt is het ook geen optie om ze in de trailer te zetten :P. En aangezien ik twee paarden rijd, ga ik op m'n oudere, ervaren merrie zitten en neem ik het jonge paard mee als handpaard. Wordt de jonge meteen verkeersmak van.
De enige keer dat ik me even benauwd voelde op de paarden was toen het blijkbaar "laat je bootje te water dag" was ( vereniging ligt naast een jachthaven ) en weet ik hoeveel auto's met aanhangers en daarop bootjes van alle groottes langs kwamen. Dat was 1 van de eerste keren dat ik het jonge paard aan de hand mee had, maar daar keken ze allebei niet van op of om, tot mijn vreugde :D.
Alleen weggaan is ook geen probleem.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:03

een heel avontuur in de buitenbak
wij hebben niet anders dan een buitenbak
haha noujah bij iedereen natuurlijk anders hoor !!
ik kan altijd wel lekker buiten rijden
we hebben genoeg landen
en een land voor huis vind ik ook heel prettig
zo (vind) mijn vader dat hij me wat beter in de gaten kan houden
want in een lang mooi kort gemaaid groen land is hartstikke mooi
maar als ik de weg op ga neem ik mn super begeleitster mee haha :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 00:41

Ik heb 2 opties aangevinkt:
1. Ja, ik kan altijd normaal buitenrijden.
2. Ja, ik kan naar buiten, maar niet ontspannen.
In de zomer heb ik een supermak braaf paard. Kind kan erop naar buiten.
In de winter gaat optie 2 van kracht, dan is het een draakje buiten, en mij (veel) te fris. Ik ga dan wel, maar korte stukjes. :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:47

Ik heb de fout gemaakt om mijn mijn vorige jonge paard
te lang in de bak te blijven en niet naar buiten te gaan.
Resultaat: ik kon niet buiten rijden.

Nu heb ik een paar dagen terug een nieuw jong paard gekocht,
(4 jaar), en ben ik gelijk de 1ste keer naar buiten gegaan.
Resultaat: en het ging goed :D , over het viaduct, in het water ze deed het.

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:52

Mijn 10 jarige fjord is echt bomproof buiten
ze loopt overal langs en heeft nergens problemen mee, ook is ze lekker voorwaarst
Maar zij is juist in de bak heel sloom en irritant
Een echt buitenrij paardje dus

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:54

Ja, al hebben we het wel met vallen en opstaan moeten leren!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:55

Mijn paardje is drie en heeft de bak hoop en al drie keer van dichtbij gezien. :+ Ik doe niet anders dan buitenrijden, ok soms is er iets spannends en soms nemen we een huppeltje. Maar geen noemenswaardige dingen. Gewoon gaan met die banaan.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:17

Nou, vanochtend buitengereden. Eerst ging het heerlijk, oortjes naar voren en niet te hard. Daarna heb ik een galopje erbij gedaan (echt een heel klein stukje hoor, niet dat ik met deze hitte vol in galop ga) maar daarna... Terugweg, ik wou in een rustig drafje, zodat hij iets minder last van de vliegen/dazen had. Maar toen zat ik in een harde draf, die overging in galop. Ik kreeg hem echt niet terug, en had geen ruimte om een volte te maken. Anders lagen we in een droge sloot en daar loopt hij echt wel in. Zat niks anders op om door te galopperen, heb wel geprobeerd of hij in draf ging, maar het lukte niet. Gelukkig kwam ik op een veldje en heb ik hem toen op de volte kunnen zetten, heb hem toen ook laten weten wat ik ervan vond. }:0
Heeft iemand tips hoe ik hem beter terug kan rijden? In de bak gaat dit wel goed, op les al minder, daar oefenen we ook op. Leuk buitenrijden vind ik dit niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:21

Ja hoor, ik kan ook gewoon lekker met mijn paard op pad. Zowel alleen als met een groep :) Soms kan ze wel ietwat heet worden als ze er zin in heeft maar ze blijft altijd aan de hulpen. Ik ben erg blij dat ik zo'n paard heb die gewoon te vertrouwen is buiten en waar je je geen zorgen bij hoeft te maken over of je wel heel thuis komt. Ook als ik in een groep rijd is het geen probleem als anderen van mij wegrijden of inhalen in een snellere gang, ze wil wel mee maar mag het niet dan doet ze het ook niet.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:25

ik kan wel buitenrijden maar moet flink blijven opletten.
ze schrikt namelijk snel (ook weleens van onzichtbare dingen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:25

Ik kan heerlijk buiten rijden. Paard staat een keer stil voor een putdeksel die echt op de verkeerde plek ligt en gaat lopen miepen dat de andere kant echt veel beter is. Maar dat is alles, luisterd verder prima, gaat er niet vandoor en het is heerlijk om samen uren op pad te gaan. :j

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:30

Mijn ene fjord gaat super, daar kun je heerlijk mee buitenrijden. Alleen wat onrust als je buiten rijdt en veulen staat thuis.
Mijn andere fjord is een ander verhaal, dat gaat goed met een ander erbij, maar dat nog is het wel een druktemaker. Ook een beetje mijn eigen schuld, heb te lang gedacht, ga lekker buitenrijden, dan pak ik de andere.. hihi..
We moeten het dus gewoon weer even oppakken, maar zij is sowieso niet zo makkelijk en rustig als mijn andere fjord..

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:46

Ik kan ook altijd lekker buitenrijden. Met Toby kan ik alleen of met z'n tweeen als er meer mensen meegaan wordt hij onwijs druk en is hij niet te houden. Met Snowy kan ik niet alleen naar het duin maar ze is meestal wel braaf over de weg. Saffier is super braaf in het duin en over de weg kan ze nog weleens in ene gaan omkeren en niet meer verder willen

Ntlie_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:15

Ik kan redelijk normaal buitenrijden met mijn pony. :)
Pony is ontzettend voorwaarts buiten, maar wel voor 99% bomproof. Alleen groot verkeer wil nog wel eens eng zijn.
Ik kan overal heen en overal langs met mijn pony, maar ik kan helaas niet overal met haar galopperen helaas. Ze wil nogal eens te enthousiast worden en dan een rotbok geven, die niet uit te zitten is en dat is niet echt zo handig op een buitenrit....

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:25

Hi hi ik rijd altijd buiten simpelweg omdat we geen bak hebben. Gaat eigenlijk altijd wel goed met af en toe een uitspatting maar ja ook mijn paard heeft af en toe zijn dag niet.

emmie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:01

Ik kan eigenlijk alleen met andere paarden naar buiten. Is best lastig maar dan blijft buitenrijden wel leuk! Overigens wil het ook ngo wel met iemadn die Strana vertrouwt

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:42

Mijn paard is echt een muts buiten. Bang voor elk blaadje wat beweegt en elke omgevallen boom. Maar als er en auto of quad voorbij komt doet dat haar niks }:0
Maar ik merk wel dat het, door gewoon toch veel buiten te rijden, steeds beter gaat. Eerst met andere paarden erbij en toen met 1 ander paard en nu zelfs alleen (al blijft dat nog wel een beetje eng)

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:15

mijn lieve pony schrikt (bijna) nergens van :Y)
we rijden ook best wel vaak buiten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:40

Ik rijd eigenlijk alleen maar buiten. Pony komt uit het manegewerk en is redelijk afgestompt in de bak, maar buiten heeftie altijd schik. Ja, hij doet wel eens een sprong opzij, of maakt een huppeltje, als er een vrachtauto of trein (of vrachtboot, heeftie vandaag voor het eerst van zijn leven gezien :D ) voorbij komt.
Maar dat is goed te handlen, dus geen problemen.
Ook na een week (weide)rust of langer kan ik opstappen en een buitenrit gaan maken, zonder problemen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:17

Ik kan eigenlijk wel lekker buitenrijden maar als ik met melody met een groepje of met z'n tweeen ben, zit ik wel altijd minimaal 25meter verder zo'n beetje..
Dus met haar ga ik vrijwel altijd lekker alleen, is ze ook druk maar hoef ik niet rekening te houden met mensen die met ons mee rijden qua snelheid :)

Zafier vind het nog moeilijk in het pad te blijven, ben ook nog maar 1x geweest.

Amor is ook fijn buiten te rijden. Is niet de braafste maar wel fijn te rijden.

Valentijn weet ik nog niet :+

Maar ik denk als andere op mijn paarden gaan dat ze niet zo'n fijn ritje hebben en dan vooral met Melody & Zafier. Die moet je gewoon kennen en vertrouwen anders gaat dat echt niet goed.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:30

Mijn paard is net verhuisd naar een nieuwe stal en haar reaktie (kijkerig en wat onzeker) heeft mij weer wat onzeker gemaakt.
De omgeving is prachtig en ik sta te popelen om buiten te gaan rijden. Heb wel soms wat angst dat er iets gebeurd en ik haar niet in de hand heb. Het vertrouwen( vooral in mezelf) moet weer helemaal groeien en daarvoor ben ik hard aan het werk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:34

Ik heb hier ook een super paard voor, hij springt wel eens. Maar meer omdat ie dat denkt 'ow laat ik eens springen' :P

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:36

ja, maar niet ontspannen...
Poularde vind nog heel veel eng en ze staat helaas niet in de buurt van bos duin of strand... ;(