Ik snap wel dat manege eigenaren niemand meer zonder begeleiding er op uit stuurt, maar met begeleiding kann het ook gebeuren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De paarden zien er niet uit, zijn echt super mager, je kunt de ribben tellen... De bodem bedekking is vreselijk, een soort roodachtige poeder. De paarden staan in boxen met heel laag plafon en de pony's staat in stands. Ze komen alleen buiten als ze een buitenrit gaan maken, de rest van de dag mogen ze dus tegeltjes tellen.... Drie van ons moesten het paard rijden met een stang
en ze hadden ook slecht passend tuig. We kregen een paard mee dat wel eens "vrolijk kon bokken" dat beest liep alsof hij nog nooit iemand op z'n rug had gehad... hij steigerde zo hoog dat hij bijna op z'n kont zat. Het hele strand hebben we nooit gezien omdat de haflinger begon te staken en daarna wilde alle paarden niet meer. Onderweg kwamen we iemand tegen die zei; een groep van manege Heemskerk zeker.... ze zijn dus bekend in de omgeving.
Nee ik heb echt heen goed woord over voor deze "manege"
Nienke89 schreef:Ik ben hier laatst ook geweest met een groep van negen man.
Wat een vreselijke "manege" zeg!De paarden zien er niet uit, zijn echt super mager, je kunt de ribben tellen... De bodem bedekking is vreselijk, een soort roodachtige poeder. De paarden staan in boxen met heel laag plafon en de pony's staat in stands. Ze komen alleen buiten als ze een buitenrit gaan maken, de rest van de dag mogen ze dus tegeltjes tellen.... Drie van ons moesten het paard rijden met een stang
en ze hadden ook slecht passend tuig. We kregen een paard mee dat wel eens "vrolijk kon bokken" dat beest liep alsof hij nog nooit iemand op z'n rug had gehad... hij steigerde zo hoog dat hij bijna op z'n kont zat. Het hele strand hebben we nooit gezien omdat de haflinger begon te staken en daarna wilde alle paarden niet meer. Onderweg kwamen we iemand tegen die zei; een groep van manege Heemskerk zeker.... ze zijn dus bekend in de omgeving.
Bij terug komst kregen we allemaal tien euro terug omdat wij ontevreden waren. Die vrouw (ik denk eigenaresse) was trouwens ook een vreselijk mens... praatte iedereen naar de mond, maar je wist gewoon dat ze er niets van meende. Ze had nog nooit klachten gehad over dat de paarden het strand niet op wilde... nu lees ik dus dat wij niet de enige waren. De omgang met de paarden is ook vreselijk, schreeuw, schelden etc! Bah!

Ik had het nog nooit gezien, en daarna heb ik het ook nooit meer gezien.dedeniesnies schreef:ik ben er in mei geweest, en toen zag het er wel allemaal goed uit. ik zou zelf als staleigenaresse idd mn paarden niet mee geven zonder begeleiding, maar als hun het wel doen vind ik dat oke. ik ga juist hier huren omdat het zonder begeleiding kan en ik kan het best zelf kijken hoe het is en hoe het me bevalt dan niet gaan en dan spijt krijgen, omdat het straks hardstikke leuk is. o en de kans dat je van een paard afvalt en iets breekt is er altijd, het zijn dieren. met begeleiding zou je er dan ook afvallen.
LiNdA1986 schreef:Ik zat op Youtube een filmpje te kijken en ik zag geloof ik een Arabiertje (of kruising)
Hij was voskleur met witte aftekeningen op zijn/haar benen.
Wie weet welk paardje dit is en of deze fijn is met rijden?
dedeniesnies schreef:LiNdA1986 schreef:Ik zat op Youtube een filmpje te kijken en ik zag geloof ik een Arabiertje (of kruising)
o ik wilde net gaan zeggen hoe die heet en nu ben ik het vergeten, haha. maar die is heel fijn met rijden ja! wij hadden de 2 haflingers, banjer, tommy, teddy, een fries (sietske?), ehh.. en nog een welsh maar ik weet niet meer hoe die heet. we wilde in eerste instantie prommes maar die was kreupel..
LiNdA1986 schreef:xCaitlin schreef:@TS, wanneer ga je?
Weet jij ook niet hoe deze heet:![]()
Ik zat op Youtube een filmpje te kijken en ik zag geloof ik een Arabiertje (of kruising)

Maar wel een lief dier inderdaad. xCaitlin schreef:Dan is het inderdaad wel behoorlijk opgeknapt!![]()
Fijn dat ze er iets aan doen in ieder geval. Wij kregen trouwens niet zomaar pony's mee, we moesten eerst even in de bak stappen. Niet dat je dan kan zien of mensen kunnen rijden ofzo, maar we kregen ze iig niet gelijk mee. We werden gelukkig ook goed geholpen met oversteken.

Laraax schreef:Niet helemaal alles gelezen, maar vroeger (toen ik 6 was en nog niet op schimmelkroft aan de beurt was) heb ikdaar 1 jaartje gereden, ikvond toen over het algemeen de ponys en paarden vooral doodongelukkig, we leerden keihard te trappen en te meppen met zweep terwijlhet niet eens nodig was!
Verder staat mijn paard op een stalrichting reuring op stal, enik kom dus ook iedere dag erlangs,
Zo heb ik een keer gezien dat 6vrouwen en4 mannen zomaar de paarden meekregen(vrouwen in korte rokjes met naaldhakken(!) en mannen ook in korte broeken met cowboy laarzen) toen ik vroeg of het wel kon, werd er mij verteld dat ze zeiden aljaren ervaring te hebben!!
Ook heb ik een keer gehad dat een vrouw (op een paard van mh) met haar manege paard het strand op wilde met een rit met begelijding,
Ze was de laatste, anderen waren al weg,
En paard wilde niet,
Stijgeren etc,
Zij had ook al een paar jaarniet gereden, en wel gewoon een moeilik paard meegekregen!