Wig_love schreef:Ik steek niet alleen mijn hand op, ze krijgen er ook nog gratis mijn beste glimlach bijJij gaat toch ook niet met 100 km lang fietsende kinderen rijden of wel dan?
Denk dat iedereen zich moet aanpassen. Als er bij ons een trekker langskom (en die komen er veel). ga ik of op een inhammetje staan of netjes in de berm. ookal schrikken mijn paarden totaal nergends van. zo hoeven hun niet helemaal de berm in maar verminderen wel vaart. En ook niet elke ruiter steekt zijn hand op als iemand netjes passeerd. misschien een hint voor sommige ruiters?! ik doe het zowiezo, want het werkt goed, sommige al meerdere xen tegen gekomen en die herkennen je en doen het gewoon netjes zoals altijd daarna
.
. En idd, ik heb het idee dat vooral de vrachtwagenchauffeurs het aan elkaar hebben doorgegeven want ik heb het al vaak meegemaakt dat ze echt héél correct langsrijden, terwijl dat niet eens persé nodig is. Mooiste voorbeeld was die vrachtwagen met rinkeldingen en andere potentieel paardvretende en bewegende objecten. Chauffeur minderde zoveel vaart dat alles wat bewoog niet meer bewoog en reed pas weer ruim voorbij paard harder. Echt súper! Maargoed, ben er wat dubbel in. Ik vind wel dat je in eerste instantie zelf verantwoordelijk bent voor de reacties van je paard en de bijbehorende veiligheid en dat het veel helpt als je zelf ook aardig en meedenkend bent in het verkeer.
Aan de andere kant denk ik niet dat een 'Wat te Doen als U een Paard Ontmoet'-campagne kwaad kan. De asorijders ga je er niet mee wegkrijgen maar misschien dat het voor sommige automobilisten fijn is om te weten wat ze nu het beste wel of niet kunnen doen. Heb onderweg ook wel automobilisten meegemaakt die het duidelijk wel goed bedoelden maar het niet helemaal snapten. Die ga je misschien wel bereiken met zo'n campagne en dat scheelt al ietsjes. Maar toch, diegenen waar je, overigens niet alleen als paardbestuurder, het meeste last van heb, de aso's, die hou je toch wel...
Ik heb die KNHS-actie trouwens ook alleen van horen zeggen. Nooit iets over teruggezien. Misschien een idee voor programma's ala Blik op de Weg? Alhoewel ze het daar weleens kort over paarden in het verkeer hebben gehad, maar dan meer vanuit het oogpunt van de ruiter. Wat moet de ruiter doen en kunnen.
. misschien een hint voor sommige ruiters?! ik doe het zowiezo, want het werkt goed, sommige al meerdere xen tegen gekomen en die herkennen je en doen het gewoon netjes zoals altijd daarna
En de trekkers minderen ook vaart hier. Da's allemaal wel fijn!