Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:peaches schreef:Ja die ortlieb tassen lijken me ook super! Maar vooral als je veel mee moet schouwen en ik ben nu nog zo dicht bij huis dat als ik iets vergeet of extra nodig heb het nog gebracht kan worden.
....
....
Waterdichte zakken is niet zo zinvol, vuilniszak voldoet ook meer dan uitstekend en kost een fractie.......
Een opvouwbaar emmertje is dan wel weer zinvol.
Die kaartmappen haal je bij Bever zwerfsport of dat soort zaken. Legerdumps hebben ze soms ook, maar niet altijd. Datzelfde geldt voor legerpukkels, die uitstekend voldoen als zadeltas en een fractie kosten van de Ortliebs. Natuurlijk zijn Ortliebs zinvol, maar begin eerste eens te ontdekken of je het echt zo leuk vindt als je denkt, kun je die ortliebs altijd nog aanschaffen en met een beetje mazzel vindt je ze tweedehands (nee, dat ene setje ligt ondertussen hier).
Denk eens verder dan de vrijetijdssportwinkels; je kunt heel veel zelf doen, dat levert beter passende oplossingen (voor jouw situatie) en je loopt veel minder kans op miskopen, zeker in het begin.
Zouden dit bijvoorbeeld geschikte tassen zijn? Christel1164 schreef:neem je nog iets handigs multi-inzetbaars mee ingeval van kaduke stijgbeugelriem oid?
Christel1164 schreef:Hoi Ikke, leuk je hier te zien.
Ben me al aan het inlezen voor de SterRit 2011. Yeah, controlfreak als ik ben.
Even checken of ik het goed heb: 2 pukkels bevestig je achter je dijen aan het zadel
evt banaanding vrij van ruggengraat achter t zadel
en wat heb je voor dan evt nog hangen qua storage?
veel info in je telefoon/camera proppen, infokokertjes aan zadel evt halster
neem je nog iets handigs multi-inzetbaars mee ingeval van kaduke stijgbeugelriem oid?
tyrips, elastiekjes..
Greetz, Christel
en nee, ik ga de sterrit niet rijden. peaches schreef:kennis uit eerste hand...wie is dat?
ultieme trekkingszadel...vertel es meer!
Overigens hebben we onlangs wel een setje Ortliebs overgenomen. Of dat gaat passen weet ik niet, maar ik verwacht wel dat ik dat kloppend ga krijgen. Christel1164 schreef:Oja, Atalanta, jij ook hoi! Wou je eigenlijk vragen om mee te gaan op SterRit 2011 volgend jaar maar de tempo's van onze paarden komen niet egnie overeen. Zelfs Speertje loopt sneller dan Goa hahaha, wel relaxed hoor. Kijk even op de NVVR site, is misschien wel een leuk trektochtdoel voor juni volgend jaar.
ik ga gewoon op 't gemakske trainen en uitrusting bij elkaar sprokkelen en dan zien we wel. we doen nu al rustige ritten van een ruime 2 uur (rustig in de zin van veel stappen ivm veel heuvels en zware paden, want langzaam lopen is er niet bij uiteraard). ik kan al kaart uitvouwen en lezen te paard zonder dat ze er vandoor schiet, en ze is ook al WK-vlaggetjesproof inmiddels 
peaches schreef:Mmmm...nieuwe vraag!
Kun je heel het jaar tretochten doen?
Ik had de mijne eind juni geplant ivm de dazen en het liever niet helemaal ingepakt op weg willen, maar kan dat wel? Hebben meer mensen met vliegendeken een trektocht gemaakt?
Het ding is namelijk dat mijn trektochtmaatje vandaag ene hoefzweer ontdekte en dus pas eind van de week weer verder haar ijzers eronder maar als ze dan goed zou lopen heeft ze nog maar ander halve week om te trainen. Is dat te kort voor een trektocht van circa 25 kilometer? en de volgende dag terug.
Of kunnen we dit uitstellen en dan in juli gaan of zitten er dan teveel dazen?
Owja..en als de vliegendeken opgaat worden het ook losse zadeltassen en dan liggen de tassen op de vliegendeken en die ligt dan weer direct op de vacht...gaat dt ook niet schuren?
peaches schreef:tja..aangezien er geen alternatief is voor iemand die meegaat, is het denk ik afwachten of die andere pony snel weer goed loopt. En dan de bepakking maar zo minimaal houden als ik een vliegendeken moet gebruiken.
Voor één keer tandpasta missen is geen ramp. Dat kan dus nooit veel bagage opleveren. peaches schreef:tja..aangezien er geen alternatief is voor iemand die meegaat, is het denk ik afwachten of die andere pony snel weer goed loopt. En dan de bepakking maar zo minimaal houden als ik een vliegendeken moet gebruiken.
Christel1164 schreef:@ Waratje, Wat voor een waarschuwing krijg jij dan voordat je beugelriem stuk gaat?
Als de teugel stuk gaat kun je altijd nog je halstertouw gebruiken had ik bed8
@Atalanta. Nee, samen op reis wordt niet wat met de verschillen in tempi
labyrinth schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat je beugelriem niet zomaar stuk gaat. Als het leer gewoon goed onderhouden is, gewoon stevig, niet half-gerafeld of kurkdroog, is er geen reden waarom je beugelriem ineens kapot zou gaan.
Terwijl zelfs topkwaliteit, perfect onderhouden teugels nog kunnen breken doordat je paard erop gaat staan.
Het enige waar je beugelriem mee in aanraking komt is jou. Zolang jij niet als hobby je beugelriemen doorsnijdt, is er geen reden waarom een goede beugelriem kapot zou gaan.
Bob1976 schreef:Toch is een tel.nr. aan het zadel ook handig hoor! Ik zou niet alleen je eigen, maar ook een ander nummer aan je zadel vastmaken. Stel dat je er af valt en je bent zelf niet in staat om je telefoon aan te nemen, kunnen mensen toch iemand bereiken als ze je paardje vinden.. Maar goed.. dat zijn natuurlijk doemscenario's...
ggit schreef:voor alle trektocht-liefhebbers die ik in dit topic voorbij zie komen: check ook eens de thelongridersguild.com. dat is een site (wel in het engels) met heel veel plannen, verslagen, tips, do's en don'ts van trektochtruiters van over de hele wereld, van tochten van een maand tot een jaar. Heel nuttig en inspirerend!
edit: en met een overzicht van boeken over deze tochten