Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

simasara schreef:in een hoop gemeentes moet je met een gele pas rijden, dat is een plastic plaatje. die kan je alleen bij de gemeente kopen als je een ruiterbewijs hebt. niet alle gemeentes checken er even streng op maar er zijn boswachters die je een bon geven als je er geen hebt. gelukkig nog geen bon gehad, maar weet uit ervaring dat gooi en omstreken vaak gecontroleerd wordt. schijnt ook een soort verzekering te zijn voor als je onderweg brokken maakt.ik heb mijn ruiterbewijs nu een jaar of 7, vond het niet echt moeilijk, alleen de theorie vond ik nergens op slaan. je moet alles weten,wegregels, beenstanden,aftekeningen. leuk voor een speurtocht ooit eens maar voor je theorie ruiterbewijs?
Citaat:Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
simasara schreef:in een hoop gemeentes moet je met een gele pas rijden, dat is een plastic plaatje. die kan je alleen bij de gemeente kopen als je een ruiterbewijs hebt. niet alle gemeentes checken er even streng op maar er zijn boswachters die je een bon geven als je er geen hebt. gelukkig nog geen bon gehad, maar weet uit ervaring dat gooi en omstreken vaak gecontroleerd wordt. schijnt ook een soort verzekering te zijn voor als je onderweg brokken maakt.ik heb mijn ruiterbewijs nu een jaar of 7, vond het niet echt moeilijk, alleen de theorie vond ik nergens op slaan. je moet alles weten,wegregels, beenstanden,aftekeningen. leuk voor een speurtocht ooit eens maar voor je theorie ruiterbewijs?
ikke schreef:Marous91 schreef:ik dacht dat het tegenwoordig verplicht was als je buiten wou rijden zonder begeleiding oid
ik wil m graag halen (ook bij t reelaer) maar m'n ouders vinden het te duur, en om het zelf te betalen vind ik het ook wel wat veel geld.
ik wil 'm halen omdat ik sinds een tijdje mijn pony weer actief rijd, en we ook wel eens naar buiten willen.
Dat zou de SRR heel graag willen, inderdaad; maar helaas voor hen zijn ze nog geeneens zover dat het papiertje een juridische status heeft, laat staan dat de overheid je kan verplichten dat bewijs te bezitten voor buitenrijden.
Gewoon lekker naar buiten gaan. JIJ bepaald of dat veilig is en zo ja, lekker doen!
niet te zenuwachtig zijn SuperAssie schreef:Ik vind het eigenlijk ook veels te duur, want ik heb laatst eens opgezocht(mijn moeder wilt dat ik er een heb, maar ik vind het onzin), en toen kreeg ik inderdaad iets van 315 euro in totaal, en dan ook nog iets dat ik het dan iedere 3 jaar moest 'herhalen' zegmaar. Dus iedere drie jaar weer iets van 150 euro als ik me niet vergis?
Dus toen ben ik afgehaakt.