Hoe mobiele telefoon meenemen met buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:00

Zwartwitje schreef:
Ben je toevallig niet een beetje handig met de naaimachine? Grotere broekzak in je broek maken lijkt me niet heel lastig, is dat geen oplossing? :)

Zelf heb ik hem altijd in mijn broekzak (maar ik moet niet een grotere telefoon hebben, hij past er nog maar net in). In mijn jaszak wil ik hem niet eens doen, stel dat ik mijn jas uitdoe omdat ik het warm krijg en hem dan vergeet, daar zie ik mezelf nog wel voor aan :=

opzich is het vergroten van je broegzak geen probleem natuurlijk,
maar die telefoon zin dat wel precies waar je heup knikt , lijkt me erg pijnlijk..

ik denk dat je heel de zomer gewoon door moet rijden met je winterjas :+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:04

Ik heb 'm eigenlijk altijd in de zak van mijn fleecevestje zitten, die heb ik 's zomers ook altijd 'aan' (door die rits halverwege vast te maken, dan heb ik er geen last van) dan kan ik nog steeds van alles meeslepen. Heb uiteraard ook zadeltassen, maar dat is niet echt een handige plek om je telefoon in te stoppen.

Zwartwitje

Re: Hoe mobiele telefoon meenemen met buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:06

Ja, je telefoon moet natuurlijk niet te groot zijn, anders heb je er lijkt me hoe dan ook last van. In dat geval zou ik inderdaad iets van een heuptasje of keycord of tasje om mijn nek fixen of iets in die trant.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:10

In zon buideltasje om je middel. Geen succes, schudt aan alle kanten.. Na afloop controleren of de telefoon het nog doet, of dat alle ingenieuze chipjes snoertjes en schroefjes door elkaar gehusseld zijn ..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:05

Het nadeel van de telefoon in je broekzak is wel het opstappen.... Heb dus weleens gehad dat ik mijn been omhoog zwierde om in de beugel te komen en dat ik een licht gekraak hoorde in mijn zak... Dat was dus mn telefoon. Als je er eenmaal opzit gaat het prima, maar dat opstappen vond ie minder leuk.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:43

In de winter in mijn "buikzak" van mijn trui en in de zomer doe ik hem bij mijn chap in :+ (is niet altijd even handig :o)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:49

Bij je BH in is een prima oplossing. De eerste keren voelt het wat raar maar het wendt echt snel. Lekker beschermd, gaat niet kapot. Evt nog een extra touwtje om je nek er bij aan.

Moet je niet ff naar de manege gaan en in een volle kantine je telefoon moeten pakken, is erg hilarsch voor de omstanders (had een goede kennis van mij).

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:11

Ik zag eergister in een tassenwinkel een leren tasje, wat om een laars gegespt kan worden. Is bedoeld voor het uitgaan, maar is heel stevig (leer en stevige gespen), dus ik bedacht gelijk dat dat ook handig is voor het paardrijden! Weet helaas niet meer wat voor merk het was, maar volgens de verkoopster wordt het de nieuwe rage.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:14

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:52

Tjaah ik rij met spijkerbroek :o (vind ik persoonlijk.. fijner :) voor mijn mannelijkheid :Y) ) dus die hebben automatisch al grotere broekzakken.. (in de meeste gevallen) dus ik kan daar nog wel een koelkast in kwijt :P
wat misschien handig is.. is een blouse met borstzakjes en dat je hem daar in doet. (wel 1 met knoopjes :p anders... valt ie dr best makkelijk uit)

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:06

Ik neem hem nooit mee.
Stel dat hij perongeluk valt.. en aangezien die van jou net nieuw is.. zal ik hem gewoon niet mee nemen :P

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:46

in een vakje aan je zadeldek is dus echt niet handig. Als je van je paard valt en hij rent weg, heb jij geen telefoon meer. Ik ga toch voor een jaszak of in de zomer voor een heuptasje.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:51

KirstenBEL schreef:
Ik neem hem nooit mee.
Stel dat hij perongeluk valt.. en aangezien die van jou net nieuw is.. zal ik hem gewoon niet mee nemen :P

Stel dat jij valt, en alleen bent. Wat dan? Je kan niet bellen want je hebt geen telefoon bij je.

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:15

PBA_ schreef:
KirstenBEL schreef:
Ik neem hem nooit mee.

Stel dat jij valt, en alleen bent. Wat dan? Je kan niet bellen want je hebt geen telefoon bij je.

heb je helemaal gelijk in... zelf als is mee gemaakt. m'n paard ging er niet vandoor iod maar ik lag er dus wel mooi naast met een blessure waardoor ik er niet opnieuw op kon komen. Het is dan toch wel verrekte handig als je even iemand kan bellen die je te hulp kan schieten..

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:55

Als ik geen broekzak heb, doe ik hem ook altijd tussen mijn bh.
Werkt heel goed :)

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:35

stop hem gewoon in je BH niet er tussen zeg maar, maar aan de zijkant oner je schouder, daar bijft die oook goed zitten..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:38

Als ik een langere buitenrit ga maken, neem ik een buideltasje mee.
Daarin gaat mijn mobiel, ruitermes en 1 a 2 strobalentouwtjes.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:45

In de winter in mijn jaszak, in de zomer heb ik een reportersvest. Gaat gelijk ook snoepjes, porto, etc. in. In mijn broekzak past hij niet en zou hij ook niet heel blijven.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:20

Ik doe hem altijd in m'n broekzak, is ook niet al te veilig als je goed nadenkt, als je heel hard valt op je heup bv. dan heb je toch maar mooi iets aan je heup ;(

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:03

Ja maar als je hem in je BH doet je valt op je buik, heb je iets aan je tiet :P

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:27

Majo schreef:
Ja maar als je hem in je BH doet je valt op je buik, heb je iets aan je tiet :P

_O- _O- _O-

Ik ga never nooit op pad zonder opgeladen mobiel!
Bij ons in de polder kan je best wel eens even niemand tegenkomen
als er iets gebeurt. Ben trouwens onafscheidelijk van dat ding :o .

Ik zorg dat ik broeken heb met een diepe zak met rits.
Je kan ook gewoon een bodywarmertje aandoen, van die zomerdingen
zonder voering oid. Zitten vol met zakjes.

En als ik een broek draag waar hij niet in mijn zakken past, doe ik zo n
beschermtasje erom en knoop die aan mijn lusje van mijn broek.

Je kan als je handig bent een zakje in de binnenkant van je broekband
maken, ter grootte van de mobiel.

Ik wil m wel op mijn lichaam hebben, als ik val en paard gaat er vandoor met
mijn mobiel hebben we een groot probleem!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:28

In de winter en zomer, als ik een jas aan heb in mijn jaszak.
Als ik in een shirtje rij, in mijn bh :=
Vind dat wel opzich prima, ik heb er geen last van tijdens het rijden, en als ik val en paard is weg, is mijn mobiel niet mee met het paard!
Laatst bijgewerkt door So0p_ op 25-02-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:30

Misschien is dit een tip?
http://www.galopshop.nl/ww00_artikel_de ... kel_id=239

En verder; je hoeft niet perse een grotere telefoon te kopen! ik heb de mijne al een paar jaar, is prima en super klein en plat. dan maar geen los toetsenbordje. Een telefoon is in eerste instantie om mee te bellen.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:11

Bij mij past het prima in mijn paardrijbroek. Eventueel zou je zelf een binnenvak kunnen maken om hem in de stoppen, of de zak uitbreiden :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:24

Ik zorg ook altijd dat ik hem bij me heb, een paar jaar geleden kwam ik ernaast te liggen en toen schrok mijn paard ergens van en besloot dus maar alvast naar huis te lopen. Ik stond daar dus midden in het duin, was erg blij dat ik telefoontje mee had hoor :j. Kon namelijk wel meteen de politie bellen dat ze pleite was, wat er dus toe leidde dat ik haar wel zo snel mogelijk weer terug had.