Hoewel het eigenlijk niet verkeerd is om een BP te dragen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moonfish13 schreef:Enkele honderden meters boven de grond brengen nou eenmaal meer risico's mee als een paard imo.
Sarabel schreef:moonfish13 schreef:Enkele honderden meters boven de grond brengen nou eenmaal meer risico's mee als een paard imo.
Ik zie niet in wat het één met het ander te maken heeft? Omdat je een andere gevaarlijke sport doet, verwaarloos je de gevaren van het paardrijden?
Ik rij auto en rij weleens flink te hard. Als ik met 155km/uur een foutje maak, kan dat zomaar betekenen dat ik of mijn mede weggebruikers dood ga/dood gaan. Daarom fiets ik altijd zonder licht.![]()
Prima hoor, als iemand ervoor kiest om zonder protector te rijden, ik zei al, ze zijn echt niet zaligmakend. Maar ik volg jouw beredenatie niet helemaal.
[/quote]
Sanne_Mayke schreef:moonfish13 schreef:Ik volg mijn redenatie wel.
Paard is doodbraaf, cap heb ik altijd op en een protector vind ik verschrikkelijk zitten.
En ik ben het inderdaad allemaal een stuk makkelijker gaan zien, paardrijden op mijn manier is niks gevaarlijks aan.
Zolang je alert blijft en aan je rijden blijft werken zie ik niet in waarom ik een protector aan zou trekken.
Ze kunnen ook nadelig werken, en gezien ik erg veel koprollen ed maak áls ik er af val is het alleen maar een nadeel door dat ik niet door kan rollen.
Tot je een keer valt omdat je paard schrikt van een of ander rotkind met een rotje en je met een dwarslaesie in een rolstoel zit. Dan baal je toch dat je dacht dat je wel alert was.....
Hoe doe je dat in het verkeer dan? Lijkt mij ook erg lastig als er auto`s om je heen rijden.. Zoek jij een plaats uit waar je kan vallen? ALs ik val, geen idee wanneer dat voor het laatst was, dan val ik.. Als ik dan val hoop ik niet op een afgebroken tak terecht te komen die omhoog steekt oid. Misschien dat jij daar aan kan denken? En je val net naast die tak kan plennen? Ik ben erg benieuwd hoe jij dat doet! Als jij dat allemaal kan wil ik wel graag een cursus bij jou volgen
No_No schreef:Labyrinth? Kan je misschien vertellen hoe jij aan die informatie komt?
Ik denk dat het heel lastig is om in een bos je val te breken dmv doorrollen. Maar ik heb daar ook geen ervaring meeHoe doe je dat in het verkeer dan? Lijkt mij ook erg lastig als er auto`s om je heen rijden.. Zoek jij een plaats uit waar je kan vallen? ALs ik val, geen idee wanneer dat voor het laatst was, dan val ik.. Als ik dan val hoop ik niet op een afgebroken tak terecht te komen die omhoog steekt oid. Misschien dat jij daar aan kan denken? En je val net naast die tak kan plennen? Ik ben erg benieuwd hoe jij dat doet! Als jij dat allemaal kan wil ik wel graag een cursus bij jou volgen
![]()
![]()
Bij "moeilijke" paarden geef ik niemand de garantie dat ze door ervaring nooit temaken zullen krijgen met hoeven! Ook ervaren mensen verongelukken in de paardensport met een "dom" ongeluk en brave paarden!!
Waarom IK vind dat ze bij wedstrijden een BP moeten verplichten in iedergeval tot de M? Heeft idd met de ervaring te maken waar jij het net over had. Ik ben van mening dat als je M rijdt je paard goed onder controle hebt IN DE RING, dat je op een juiste manier je paard kan corrigeren en dat je een goede balans hebt. Zeker niet dat ze niet (hard) kunnen vallen!
Ik heb wedstrijden gereden (bijna M) , ik heb genoeg bijna ongelukken gezien veelal bij de lagere klasses. Bij pony`s is het vaak helemaal een drama. Pony`s vliegen je soms om je oren! (Kunnen de kinderen vaak ook niets aan doen)
Een Bp en een cap zullen nooit je hele lijf beschermen maar de delen die van levensbelang zijn zullen wel bescherming krijgen. Ik zeg dus niet dat het er voor zorgt dat je niets kan gebeuren en dus niets kan breken!
Maar dit is gewoon MIJN MENING
Citaat:Tot je een keer valt omdat je paard schrikt van een of ander rotkind met een rotje en je met een dwarslaesie in een rolstoel zit. Dan baal je toch dat je dacht dat je wel alert was.....
Citaat:moonfish13 geeft aan dat ze valbrekend kan vallen, als dat daadwerkelijk zo is, is de kans op een dwarslaesie nihil. Daarbij is het zo dat zoiets ernstigs als een dwarslaesie eigenlijk alleen maar voorkomt bij ongelukken waarbij het paard ook onderuit gaat, daardoor kan je in een vreemde hoek raken een bodyprotector zal in zo'n geval absoluut niet de juiste ondersteuning geven aangezien de klap dan wordt geabsorbeerd door de nek.