Rijden jullie in de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:09

WinSel schreef:
Ik heb al een aantal week niet gereden door de sneeuw, of bevoren bak.
Kayleigh heeft geen ijzers, maar is nog jong en levendig, dus ik waag het er niet op.

precies hetzelfde hier

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:13

ik heb wel eens in de sneeuw gereden was niet zo veel maar meestal loop ik gewoon wat rondjes ofzo.
ze heeft hoefijzers en met mennen krijgt ze kalkoenen/stiften onder de hoefijzer werkt perfect alleen ze gaan soms er wel uit of er komt heel veel sneeuw onder de hoeven.

DearDarling

Re: Rijden jullie in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:18

ik heb in Noorwegen gewoond en ik had een draver op ijzers. Ik reed weldegelijk in de sneeuw en hij had geen las van klompjes...(hij had kalkoenen)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:59

De sneeuw is het probleem niet, het probleem zit hem in de onregelmatige ijslagen onder die sneeuw. Daarom ga ik ook niet rijden, hoogstens wandelen. Ik wil mijn paard graag heel houden en heb er dan een paar weken nietsdoen wel voor over.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:01

ik rijd wel gewoon in de sneeuw maar als het zo glad is dan niet. gisteren wel effe naar een veldje gereden en daar wat gedaan.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:06

Ik zie wel veel foto's van mensen die in de wei in de sneeuw rijden, 't lijkt me daar ook niet zo erg glad. En ik krijg nu wel ontzettend veel zin om in de sneeuw te rijden.
Mijn paard heeft geen ijzers en ik zal uiteraard aan voelen of het wel kan, hij staat ook al een hele tijd stil vanwege de sneeuw. Dus het ligt er ook nog aan of ik hem wel kan houden als hij in dat mega weiland mag gaan lopen :D
Nouja, we zullen wel kijken, en ik moet ook nog aan de boer vragen of 't mag, en ik ben bang van niet :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:30

Ik heb ook gewoon in de sneeuw gereden.
Mijn paard heeft geen ijzers en het ging goed zelfs met bergen op en af.
Zodra de sneeuw gaat bevriezen ga ik niet rijden ivm uitglijden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:27

Vandaag eensvoor het eerst geprobeerd. Wel veel met ze gewandeld...en dat ging eigenlijk supergoed. Toen zag ik hoe hard ze in het land rende en hoe idioot ze deden...nou toen dacht ik dan kan die ook wel mee stappen. En op zachte sneeuw kon die draven...maar nu was het wel bijna aan het dooien. Als het echt vriest en de sneeuw is hard zou ik dat niet doen. En ik zou ook niet met drukke paarden naar buiten gaan nu...als ze eens wegspringen vallen ze zo..

Het is iig wel prachtig...bosritten in de sneeuw :+:

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:44

ik heb ook twee dagen in de sneeuw gereden maar daarsna had was het laagje eigenlijk wat dun.
Vandaag is mijn vriend even naar buiten geweest over de gestrooide kleine weggetjes. Ging er goed, meneer de jonge hengst is super braaf :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:01

als ik op mijn verzorg fjord ga rijden op het erf, dan kan ik het vergeten, denk dat we niet levend van het erf af komen!
veel te vlotte fjord ( pony van 13 jaar doet als of ze 2 is. ) als ik op mijn andere c pony rijd kan het wel gewoon, die is voor zichtig genoeg!

doe het niet trouwens als nog te gevaarlijk!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:15

Ik rij niet in de sneeuw. Tegen de tijd dat ik bij paard ben is het donker, dus heb sowieso een winterstop. Daarnaast geen idee hoe de onderbodem is. Dus ik neem het risico maar niet.
Op de weg zou wel kunnen, maar daar is de sneeuw geschoven, dus weer niet aanwezig.

Listi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:22

Ik heb zaterdag gereden op mijn ijslander en hij was extreem blij! Waarschijnlijk door de kou..Heb getölt, maar galop niet, alhoewel hij er wel zin in had...Vooral op sommige weggetjes was het glad, maar op het gras gewoon voorzichtig aangedaan!! 8-)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:40

ja!

Afbeelding

De paarden die geen ijzers onder hebben rijden we gewoon. Of voor de slee of in de wei dressuur.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:23

Wat een prachtige foto :D @ sjanien

Listi schreef:
Ik heb zaterdag gereden op mijn ijslander en hij was extreem blij! Waarschijnlijk door de kou..Heb getölt, maar galop niet, alhoewel hij er wel zin in had...Vooral op sommige weggetjes was het glad, maar op het gras gewoon voorzichtig aangedaan!! 8-)

Hihi mijn paard word ook helemaal blij van de sneeuw :D

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:29

Ik doe het niet.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:29

Nee,
mn verzorgpony staat op 4 ijzers, en aangezien t best glad is overal, en er al snel klompen gevormt worden in de ijzers, waag ik t niet.

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:38

Mijn pony's vinden het ook helemaal geweldig!:D
Rare sprongen dat ze maken en rennen joh in die sneeuw.. Heb ze nog geen glijer zien maken. Lopen wel allemaal blootvoets.
Heb ook wel is in de sneeuw gereden stap en draf dat ging ook erg goed. Galop vind ik ook nog een beetje eng.

Donanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:47

Nee, ik rijd niet in de sneeuw. Ik ga af en toe met de trailer naar een binnen bak. Mijn paard loopt wel gewoon in de wei.

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:40

Ik rij niet in de sneeuw omdat ze hoefijzers hebben, ik heb gehoord dat dat gevaarlijk is.. ik weet t niet zeker maar ik neem liever het zekere voor t onzekere ;) en de paardjes leven zich toch wel uit in de bak :D

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:08

ik kan wel rijden in de sneeuw geen ijzers. heb het in de kerstvakantie 2x gedaan. Heerlijk! (zie onderschrift)
alleen gestapt.
Maar nu is de sneeuw aangereden en een dikke ijslaag gaan vormen. dat is mij te glad. dus nu durf ik niet naar het bos...
maar ik heb er iets anders op gevonden. wij mennen nu met een sleetje erachter door de bak ook leuk! hier ligt nog genoeg echte sneeuw. helemaal leuk. zaterdag ga ik weer.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:00

Ik rijd niet in de sneeuw, vind het met jonge ponys onverantwoord ..
Omdat ze toch altijd fris zijn, en net nog wat lomp en onbenullig zegmaar :)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:23

Ik rijd niet in de sneeuw, maar ik heb zowiezo de afgelopen 4 weken niet gereden ivm sneeuw/bevroren bak! ;)

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 03:30

Ik rijd niet met sneeuw buiten met mijn haffie omdat ze ijzers heeft en dit werkt niet!
Ik heb het geprobeerd met die erge sneeuwval, maar ze glijd alle kanten op, en aangezien het al een pittige merrie is en normaal alle kanten al opstuiterd is het geen goed plan! Vind het wel heel erg jammer moet ik zeggen, maar neem geen risico

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:53

ja ik wel.
Maar gewoon alleen stapritjes.
Paardje en ik genieten er met volle teugen van!

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:35

Hoi!

Toen er zo'n pak sneeuw lag heb ik alleen in een nog onaangetast, met een dik pak sneew bedekte weiland-bak gereden. Alleen stap en een beetje draf. Hij vond het heerlijk weereens bereden te worden. Hij heeft geen ijzers, het ging allemaal goed.