Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Orlando_ schreef:Hier ook aan het begin van elke menroute hangt zo'n slagboom, een hele hoge en een lage waar te tussen door moet manouvreren met kar.
Tevens heb ik mij (door meerdere mensen) laten vertellen dat Europees de wet is aangepast en dat je nu op alle onverharde paden mag komen met je paard mits het makkelijk kan en je geen bomen/planten etc beschadigd.
Is dat echt zo? Zou wel leuk wezen 
Mette schreef:Orlando_ schreef:Tevens heb ik mij (door meerdere mensen) laten vertellen dat Europees de wet is aangepast en dat je nu op alle onverharde paden mag komen met je paard mits het makkelijk kan en je geen bomen/planten etc beschadigd.Is dat echt zo? Zou wel leuk wezen

Ibbel schreef:Staat op ieder bord van SBB en/of de Landschappen. Die brandgangafsluitingen (want dat zijn het) staat nooit over ruiterpaden, alleen over gewone, brede, bospaden waar brandweerauto's/hulpdiensten ook daadwerkelijk overheen kunnen indien er brand is.
Dus: je bent in overtreding wegens niet op een ruiterpad rijden...

Ibbel schreef:En zo komen de verhalen de wereld in. Zelfs al zóu er Europese regelgeving op dit gebied zijn, Nederland hóeft daar niets mee te doen en kan nog steeds (en zal dat ook, we zijn een onafhankelijk land) z'n eigen wetten maken en volgen.

Simmie schreef:Je hebt gebieden, o.a. op de Veluwe, waar je dus wel met je paard van de ruiterpaden af mag om kris-kras door het gebied te rijden. Geloof dat het in ieder geval in het Nationaal Park in Hoenderloo is toegestaan.
lauraP schreef:KoudbloedKim schreef:Ik dacht gelijk aan slagbomen van een treinspoor..
Denk echt:"Huh!!".
hahaha dat dacht ik ook

) KoudbloedKim schreef:Ik dacht gelijk aan slagbomen van een treinspoor..
Denk echt:"Huh!!"
Het zit inderdaad vast en zelf zou ik het niet doen.
Maar het is in dit geval ook wel erg laag en je hebt een springertje, dus veel kwaad kan het denk ik niet.
Het is een risico dat sommige mensen wel willen lopen en andere mensen niet.