Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en met zijn hoofd begon te schudden en er vandoor zou gaan... sprong zo het asfalt op waar een ingereden laag sneeuw lag en dus glad was.

hij is wat te onrustig hiervoor, al kan ik me voorstellen dat het met bomproof überbrave paardjes goed te doen is 
.
Orlando_ schreef:Tot Reus ineens schrok (van een bultje sneeuw) en met zijn hoofd begon te schudden en er vandoor zou gaan... sprong zo het asfalt op waar een ingereden laag sneeuw lag en dus glad was.
Ik probeerde em bij me te houden en toen gingen we onderuit![]()
JoCo schreef:Ik denk dat ieder van ons er al wel eens van droomt: lekker een buitenrit met je paard in een wit landschap, héérlijk toch?!
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat zonder dat het gevaarlijk is?
Ik bedoel, glijdt een paard dan niet uit, wat met die vervelende sneeuwklonters onder de hoeven?
Kan dit enkel als een paard geen ijzers heeft?
En het belangrijkste, hoe komt het dat een paard geen koude/bevroren voeten krijgt?
En spoel je dan best de benen met lauw water bij terugkomen of beter niet?
Graag jullie tips ...

geen poppetje ofzo! 
Hij was erg voorzichtig op de sneeuw, en kiest zelf ervoor om liever in de sneeuw dan op de weg (waar het glad is) te lopen. Ik heb voornamelijk gestapt maar ook stukken getölt en gedraafd, zelfs gegaloppeerd, hij werd helemaal vrolijk van de sneeuw
Het doorbloedingsmechanisme van het paard zorgt ervoor dat ze geen koude voeten krijgen.
ze staan 24/7 buiten , alleen rijden heb ik nog niet gedaan buiten , er zijn teveel wegen met glad geplet sneeuw