Eigen paard vakantie drenthe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:33

Miska schreef:
berdien85 schreef:
Hier moet je altijd langs de weg.. Welke kant je ook op gaat. En das knap lastig die bij elke trekker/vrachtwagen omdraait en naar huis rent.. :P

Is het trouwens zo erg?
Je zou ook anti-schrik training met hem kunnen gaan doen, waardoor je weer gewoon met m langs de weg kan.
Stap je af of blijf je zitten?

Ik heb alles al geprobeerd er op ernaast.. maakt niet uit.. Hij gaat naar huis punt. Hij vloog laatst ook al voor de vrachtwagen langs, dus niet echt verantwoord.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:35

justSaar schreef:
bij ons thuis :P

wij hebben thuis 7 stallen, waarvan 4 bezit en de overige 3 ter verhuur in combinatie met een appartement.
je kan dus appartement huren samen met 1/2/3 stallen.
wij wonen in witteveen, waar je mooie uitrij mogelijkheden hebt oa richting orvelte.

Hebben jullie ook een website dan? Of zou je me de prijzen ed kunnen doorgeven??
Kunnen we wel samen rijden?! :P

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:48

berdien85 schreef:
Miska schreef:

Is het trouwens zo erg?
Je zou ook anti-schrik training met hem kunnen gaan doen, waardoor je weer gewoon met m langs de weg kan.
Stap je af of blijf je zitten?

Ik heb alles al geprobeerd er op ernaast.. maakt niet uit.. Hij gaat naar huis punt. Hij vloog laatst ook al voor de vrachtwagen langs, dus niet echt verantwoord.

Jeetje, das ook lastig...
Is er helemaal geen enkele vorm van trainen die dit verhelpen kan?

chevax

Re: Eigen paard vakantie drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:56

Oei, dat klinkt niet zo veilig als je paard er zo vandoor vliegt. Vervelend voor je. Anyway, ik ga jaarlijks met mijn paardje naar Drenthe (Schoonoord), huur daar een huisje bij Wico (particuliere verhuur, geen druk park, gewoon aantal huisjes in het bos). Paard kan bij de boer ernaast in de wei of bij Rijmaaran (aan de andere kant van de weg) op stal. Bij die laatste verhuren ze geloof ik ook blokhutten, maar hoe dat is, weet ik niet. Ligt in ieder geval wel aan de rand van een uitgestrekt bos met veel ruiterroutes. Succes!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:01

http://www.hoevedenanholt.nl ;)

Geweldig vakantiehuis. Je kunt slapen in de deel (achterste deel van het woonhuis) is van veel luxe voorzien of op de hooizolder (slaap je boven de paarden (daarvan weet ik niet hoe het eruit ziet, want ben alleen in de deel geweest)
Ook erg leuke mensen, er kan en mag veel.
Je rijd praktisch direct het bos in vanaf het erf :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 23:50

Dankjewel voor de tips wederom! :)

Ik heb nu dus geprobeerd hem aan de hand te laten wennen, maar dan houd je 'm niet met z'n 2en. Onder 't zadel met ander paard ook niet. Dus ik weet 't niet meer.
Ik hoop zo weer wat vertrouwen in hem te krijgen, en andersom!

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:42

berdien85 schreef:
Verder had ik ergens nog iets gevonden waar je een stacaravan kon huren?! Maar die ben ik nu kwijt...

www.alberthoeve.nl 8-)

gr. Marjanne

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:06

berdien85 schreef:

Ik heb nu dus geprobeerd hem aan de hand te laten wennen, maar dan houd je 'm niet met z'n 2en. Onder 't zadel met ander paard ook niet. Dus ik weet 't niet meer.

Doe je ook grondwerk met hem?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:21

Ik weet niet of hij al is gezegt, maar dit is ook leuk om heen te gaan: http://www.hoevetwed.nl/
We zijn daar nu altijd 2x heengeweest en het is er super. We gaan volgend jaar weer! Er is een buitenbak, staalen, mooie wei. Zadelkamer en mooie appartementen. En niet te vergeten: Super uitrijmogelijkheden en er wonen gezellige paardemensen :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:31

Miska schreef:
berdien85 schreef:

Doe je ook grondwerk met hem?

Soms.. dan loopt ie als een puppie achter me aan.. Dan wel :S

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:13

Oke, apart.
Dan zou die dat ook moeten doen wanneer je over de weg gaat.
Kun je niet bij een boer op het erf oefenen om naast de trekker te gaan staan oid.
En dan een keer laten starten en zo opbouwen?
Als die dan steeds beseft dat het niks engs is, dan moet hij toch wel weer een keer vertrouwen krijgen?
Of is hij een keer echt geschrokken dat hij dit is gaan doen of deed hij dit altijd al?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 22:00

Ik heb gister met 'm voor op 't erf gestaan waar alle vrachtwagens ed voorbij rijden. Hij liep ontzettend te draaien, maar nu had ik zelf wel de ruimte om 'm om te trekken, dus hij heeft nu eens niet gewonnen :D

Hij deed 't eerst niet, het is begonnen toen er eentje van voren EN van achteren aan kwam... Ik denk dat 't 'm te veel werd?!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:02

Ja, precies,
Paniek situatie die nogal overweldigend was.
Maar wat goed, dat je hem bij je hebt kunnen houden! :D
Super! +:)+