Miss_Malfoy schreef:Plastic zakjes klinkt ook wel handig, zowiezo om je spullen in te doen, en dan nog een paar reserve. Over de slaapzakken blijf ik twijfelen, meestel zijn die zo opgerold in een hoesje dat het me erg onprettig lijkt om aan je paard te hangen? Maar dat ga ik dan eens uitzoeken.
Hé wat slim ja! Zo'n kaartje komt zeker weten aan ons zadel te hangen. En uiteraard nemen we er dan zelf ook een mee, in onze portemenee ofzo.
Halsterhoofdstel klinkt ook zeker praktisch, maar wat kost zoiets, en waar haal je dat? En kun je daar ook nog fijn mee sturen etc dan? Ik wil onderweg namelijk wel af en toe wat dresuur mee kunnen pakken. Doe ik momenteel ook vaak, als pony bv. scheef loopt. Komt niet veel meer voor maar af en toe steekt het weer de kop op. En voor mij is dat funest, heb heel snel last van m'n rug....
Plastic zakjes zijn zeker handig, niet alleen voor waterdicht, maar ook voor het scheiden van schone en vuile was bv.
Je slaapzak neem je niet mee in de bijgeleverde hoes, die is niet waterdicht en omdat hij zo kort opgerold zit stuitert dat ding vreselijk. Je slaapzak vouw je in de lengte dubbel en dan rol/vouw je hem in de lengte tot een lange dunne worst. Die doe je in zo'n dikke, extra sterke bouwvuilniszak, 3 of 4 touwtjes om hem in te snoeren en vast te maken. Dan is die soepel, kan dus de vorm van je zadel volgen en is lang genoeg om zich om de rug je pony te vouwen. Klapperen heb je dan ook nauwelijks last van.
Kaartje : haal een paar adreskokertjes (wel vastmaken waar ze een beetje stilliggen en testen voor je weggaat, sommigen gaan door de beweging open) voor honden/katten bij de dierenwinkel, die zijn beter bestand tegen weer en wind dan een papiertje tussen 2 velletjes plastic. Is trouwens handig om permanent aan je hoofdstel en zadel te hebben. In je mobiel maak je in je adresboek ook een nummer met bv ICE (in case of emergency, dat is het officiele advies), maar thuis of mama werkt ook.
Halsterhoofdstel : Neem een goed passend stalhalster, liefst met vaste ring onder de kin en koop bij een endurance zaak 2 bithangers met klips, klips klik je aan de ringen bij de kaak en voila halsterhoofdstel. Je kan met hetzelfde bit rijden, dus beetje "serieus" rijden moet geen probleem zijn.
Wat hier al voorbij kwam : test alles thuis uit, eerst in de bak dan kan je het makkelijkste dingen aanpassen of de boel eraf halen als het meteen al niet blijkt te werken. Daarna op een rit van zeg 1,5 uur. Na afloop goed paard navoelen op warmteverschil, etc. Mag je de volgende dag weer met het hele circus aan tassen etc. bij je pony komen kan je redelijk aannemen dat de spullen goed liggen.
Slaapkleding: neem lang thermo-ondergoed, licht, compact en warmteregulerend en wil je het wassen snel droog. Zoek een donkere niet doorzichtige uit en je kan als het moet midden in de nacht eruit voor je pony zonder je eerst te moeten aankleden.