Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

poematutje schreef:Ik zou wel willen, maar dat wordt m niet ben ik bang..
Wij hebben 2 erg grote honden, een bullmastiff en een cane corso (pup).
Deze kunnen niet zo'n end wandelen als dat ik met t paard meestal doe..
Dan zou ik ze halverwege op het paard moeten laten en denk niet dat dat een optie is..
Ook wil de ene (pup) graag met de paarden spelen enzo en de paarden ook met hem dus dat lijkt me ook niet helemaal prettig onder het rijden haha.
Maar wie weet als ik eens n kort stukkie ga, dat ik het dan ga proberen..
.
De hond is erachteraan gegaan..Na het stukje galop keek ik achterom, en normaal volgt hij super braaf, dit keer was hij nergens te bekennen! En dan moet je hem zoeken
We hebben een halfuur doodsangsten uitgestaan, waar hij kon zijn! Gelukkig kwam hij opeens netjes over het ruiterpad weer aanrennen!
nou ik heb het geweten. Hij liep de hele tijd onder de paarden door ( gevolg paarden onrustig). en hij liep weg en kwam niet meer terug
Ik doe dat dus nooit meer
!
. Vind het zo'n mooi gezicht die combinatie paard en hond!
Rakker luistert zo goed, als je zegt dat ie aan je voet moet komen lopen komt ie gewoon keurig naast Babiche lopen
En hij rent ook net zo hard mee als je een stukje gaat galopperen!
Ik neem trouwens wel altijd voor de zekerheid de riem mee, zodat ik of even af kan stappen om 'm aan te lijnen, of 'm aan de riem kan houden terwijl ik in 't zadel zit.
Echter staan we nu aan een best drukke weg, dus kan hij (in het begin) niet los. Ga er nu iets op proberen te verzinnen hoe ik hem aangelijnt mee kan nemen naar het strand (10 min. stappen) en hem daar zonder af te stappen los zou kunnen maken. Afstappen vind ik namelijk geen strak plan, omdat ik dan niet weet of ik er ook weer (rustig) op m'n paard kom.
Hoe doen jullie dat meestal? _Lotjuh_ schreef:Mijn hond ging ook wel eens mee naast het paard, vind 'ie geweldig en ik ook!Echter staan we nu aan een best drukke weg, dus kan hij (in het begin) niet los. Ga er nu iets op proberen te verzinnen hoe ik hem aangelijnt mee kan nemen naar het strand (10 min. stappen) en hem daar zonder af te stappen los zou kunnen maken. Afstappen vind ik namelijk geen strak plan, omdat ik dan niet weet of ik er ook weer (rustig) op m'n paard kom.
Hoe doen jullie dat meestal?
( Mijn hond is maar 30 cm)
In het begin hele korte stukjes, inmiddels (hij is bijna 1,5 jaar) gaat hij 8-13 km mee naast het paard of met de mountainbike. Hij luistert heel goed en blijft vanzelf in de buurt.
Dus als het moet stap ik even af. Ik heb ook een speciale lijn bedacht die je vanaf de paardenrug om en af kan doen, maar die moet ik nog even uittesten. 
Zodra hond achterblijft om te snuffelen gaat paard langzamer of stopt. Gelukkig heeft mijn hond redelijke afstandbediening
, ik kan hem bijv. naast me roepen of vooruit sturen als ik wil, dus zo gaat het vrij vloeiend allemaal!
Antheman schreef:Brendariss schreef:Nee, mocht er qua paard iets misgaan, wil ik me daarop concentreren en niet ook nog op een hond.
Toch snap ik dat het voor veel mensen qua tijdgebrek en efficiente handig is hun hondje mee te nemen met een rit
Maar vooral omdat het LEUK is