wie weet een leuke ruiterroute in en om Kerkrade?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: wie weet een leuke ruiterroute in en om Kerkrade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:34

hooi

ohhh ik dacht laatste zondag!
Es kijken of ik vrijdag een betere route kan vinden want vandaag hebben we 3 uur daar rondgedoold pffffff
Stonden we plots bij water waar we niet over konden en dan maar zoeken naar de juiste weg!
Komen we ineens in dat dorp uit mèhnnnnn weer een pokke end omlopen hahaha
Maar uiteindelijk de uitgang weer gevonden en toch genoten!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:39

ja het is even zoeken daar maar moet een mooi bos zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:43

wat me opviel was dat de wandelaars daar erg vriendelijk zijn!!
Heel fijn,zelfs 2 knapen op hun brommertje deden vrijwillig hun motortje afzetten en rolden voorzichtig langs,dat was wel héél erg netjes!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:11

Het wormdal (vlak over de grens in Duitsland) is idd prachtig om te rijden, kom er geregeld.

Hou je meer van lange buitenritten of uitritten van 1 á 2 uur? En vanaf waar start je? Wanneer je namelijk richting avantis rijdt (langs de windmolens) kom je op het verboden voor paarden pad waar je heerlijk kunt galoperen mits er niemand is en dan via duitsland terug en ben je weer op de Locht/Horbach.
Wanneer je in richting Horbach rijdt kun je ook een leuk tochtje maken en zo kan ik nog wel even door gaan ;)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:20

Ik zie dit topic net, en mijn paard staat ook in Kerkrade gestald! (Sammy1 heeft daar ook gestaan!) op de Locht!! Ik rij idd richting de windmolens, langs Avantis over de oude weg naar Bocholtz (of via dat verboden pad..) en ga dan over de landweg terug richting Locht.
ACTIONLOVER (waar sta jij?) welke routes weet jij nog die kant op? Ik rij ook wel richting Kerkrade Centrum over het wandelgebied aan de linderkant, dan door het bos en over de landweg langs Dijkstra (ook ooit een manege geweest, nu allen nog pension?) terug. Als ik meer tijd heb rij ik door naar Erenstein. Wie weet kunnen we eens samen rijden!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:01

Ik sta net over de grens in Duitsland, bij Reitstal Pleyers ;) (ligt zeg maar achter de groene vallei, met de grote hal en witte steigerend paard op de gevel ;)). Volgens mij bedoelen we inderdaad de zelfde route via avantis! In dat wandel gebied heb ik ook al ontzettend vaak gereden, net als in het hambos (bij het spoor in Kerkrade). Ik heb eerst bij Wim Overeem gestaan, vandaar ;) Toen ging ik iedere week min. 2 keer die kanten uit. Door het bos naar Dijkstra (dat is inderdaad pensionstalling, maar volgens mij steeds minder? Een van de meiden die daar stond staat nu ook bij mij op stal) en dan Erenstein, al dan neit via het slachthuis of via het Gaiapark. Wat ook erg leuk is, is het fietspad richting Landgraaf afrijden (als je de Dentgenbacherweg oversteekt), daar zijn al die velden waar je een beetje kunt crossen zeg maar, maar daar ben ik met mijn eigen pony nog niet geweest.

Lijkt me gezellig om een keer samen te gaan! Misschien hebben nog meer mensen interesse?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:15

Pleyers ken ik wel! Ik sta op de Crombacherstraat, de witte boerderij op het eind, staan zo'n 10 paarden in de wei. Is vandaaruit niet ver richting Pleyers, nu met die nieuwe brug over de beek!
Ik kan vaak wel op maandag, dinsdag, donderdag, afhankelijk van mijn mans werk, want die moet op de jongste passen ;), de 2 oudsten zitten op school.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:19

hoi ja het wormdal is ook mooi om te rijden.
Was ik afgelopen vrijdag nog.Wel vind ik de ruiterpaden in slechte conditie(maarja,waar is dat niet he?)
Als ik buiten rij dan is het wel rond 2 uurtjes,dat ben ik er makkelijk aan kwijt want ik rij vrij rustig!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:20

Ik ga meestal de maandag/donderdag of dinsdag/woensdag naar school, hangt altijd af van mijn rooster ;) Heb over het algemeen veel tijd, dus geef maar een gil :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:26

ik woon ook niet ver van Pleyers af dus wie het leuk vind om samen te rijden die geeft maar een gil hahaha

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:29

*gilt heel hard*

Haha, het is soms een beetje vervelend om met veel Duitsers op stal te staan (er staan ook een boel Nederlanders hoor ;)), dus het zou leuk zijn om wat leuke buitenritten te maken met Nederlands gezelschap. Op stal is maar 1 meisje uit Nederland met die ik wel eens op pad ga.

Funnyhorses, waar staat jouw paard dan?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:31

aktionlover schreef:
*gilt heel hard*

Haha, het is soms een beetje vervelend om met veel Duitsers op stal te staan (er staan ook een boel Nederlanders hoor ;)), dus het zou leuk zijn om wat leuke buitenritten te maken met Nederlands gezelschap. Op stal is maar 1 meisje uit Nederland met die ik wel eens op pad ga.

Funnyhorses, waar staat jouw paard dan?

Aaaahhhhh niet zo hard whoehahaha sorry ben melig!
Ik heb m aan huis staan in Bleijerheide!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:35

Waar precies in Bleijerheide :o , ik woon daar namelijk ook!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:37

och!!!
Wij wonen op de voorterstraat!
En jij dan?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:38

Kant haha, dan zijn we bijna buren!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:43

ja idd,das niet ver hahaha
Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is he?
Als ik richting worm rij dan neem ik altijd dat voetpad waar je in duitsland uitkomt(is dat nog Pannesheide)en dan richting die drukke straat daar steek ik dan over.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:46

Via dat voetpad fiets ik altijd naar stal, en inderdaad bij de drukke straat netjes voorsoorteren tussen de auto's voor linksaf en bij groen gauw een drafje naar de overkant doen!

Maargoed, het lijkt me leuk een keer te gaan rijden! Ik ga nu even zelf naar stal anders komt er nooit wat van ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 14:49

ja hoor gezellig!
Als je es een buitenrit samen wilt rijden dan hoor ik het graag!
Doordeweeks overdag kan ik vrijwel altijd.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:40

meld zich nog een boscrosser aan.
was echt gezellig vrijdag in het wormtal. Moeten we nog eens doen.
iemand bij ons op stal heeft ook een nieuw paadje gevonden, dus ga daar binnenkort eens mee op ontdekkingsreis

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:42

gezellig wil ook wel mee,
ik heb maandag en dinsdag vrij zouden we dan afspreken.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:44

aktionlover schreef:
Ik sta net over de grens in Duitsland, bij Reitstal Pleyers ;) (ligt zeg maar achter de groene vallei, met de grote hal en witte steigerend paard op de gevel ;)). Volgens mij bedoelen we inderdaad de zelfde route via avantis! In dat wandel gebied heb ik ook al ontzettend vaak gereden, net als in het hambos (bij het spoor in Kerkrade). Ik heb eerst bij Wim Overeem gestaan, vandaar ;) Toen ging ik iedere week min. 2 keer die kanten uit. Door het bos naar Dijkstra (dat is inderdaad pensionstalling, maar volgens mij steeds minder? Een van de meiden die daar stond staat nu ook bij mij op stal) en dan Erenstein, al dan neit via het slachthuis of via het Gaiapark. Wat ook erg leuk is, is het fietspad richting Landgraaf afrijden (als je de Dentgenbacherweg oversteekt), daar zijn al die velden waar je een beetje kunt crossen zeg maar, maar daar ben ik met mijn eigen pony nog niet geweest.

Lijkt me gezellig om een keer samen te gaan! Misschien hebben nog meer mensen interesse?

overheem daar heb ik 3 lesklanten op dit moment.
wat is de wereld toch klein hoe heet je eigenlijk mischien kunnen wij elkaar wel.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:32

iedereen mag mee,gezellig!
Altijd leuk om met een stel te gaan rijden *\o/*
En nieuwe kneurweggetjes zijn welkom hahaha

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:33

er moet toch ook vast een leuke route richting brunssummerheide zijn?
Dat zou misschien es leuk zijn om met zijn allen een dagtocht te gaan maken????(met rustpunten uiteraard")

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:35

furyke schreef:
meld zich nog een boscrosser aan.
was echt gezellig vrijdag in het wormtal. Moeten we nog eens doen.
iemand bij ons op stal heeft ook een nieuw paadje gevonden, dus ga daar binnenkort eens mee op ontdekkingsreis

Het water was wel lachen he?hiihihi jij met je natte voeten wa hihihi _O-

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:54

Ja was inderdaad lache, water stond gelukkig niet al te hoog. Maar dit betekent wel dat ik echt nieuwe schoenen nodig heb ;)
Ik kan eens op stal informeren of daar iemand de weg naar de brunsummerheide weet.
jammer dat het buitenrijdseizoen bijna afgelopen is.