Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:hangt van het paard af. Zo kwijt geld niet bij elk paard, bij mijn merrie kan je er best effe naast gaan staan. Die laat je ook keurig weer opstappen, fris of niet.... Stukje opvoeding ook denk ik eerlijk gezegd
... right..
.
) en dan ziet ze ook de paarden. Dit schept toch wel wat overzicht voor een paard. Chaos brengt chaos, zeker bij zo'n instinctief dier als een paard.
.bo0tjeee schreef:Nou ik vind het dier niet helemaal goed verkeersmak als hij bang is van een auto toch?
Maar dat dacht ik, sorry

ben ik bang gaat hij dansen en vervelen, omdat hij op mij niet kan vertrouwen op dat moment..
WolinLotte schreef:pharagirlke schreef:hangt van het paard af. Zo kwijt geld niet bij elk paard, bij mijn merrie kan je er best effe naast gaan staan. Die laat je ook keurig weer opstappen, fris of niet.... Stukje opvoeding ook denk ik eerlijk gezegd
... right..
Een paard dat zijn instincten volgt vergeet alle opvoeding die hij van de mens heeft gehad hoor.. Pfff wat is dat nou weer voor iets..
).
echt nodig?
Naaltje schreef:@henrieke; ben ik het niet mee eens..
ik ga van zijn rug af als ik het eng vind, maar hij misbruikt het niet.. Hij doet pas stom als ik ook stom doe.. hij gaat niet denken ''goh ik ga het baasje eens pesten want dan gaat ze van mijn rug af..'' hij pakt de mogelijkheden die jij hem geeft, ben jij bang geef je hem de mogelijkheid en de kans om óók bang te zijn, op wie moet hij immers vertrouwen?
Op dagen dat ik het vertrouwen wél heb kan ik overal langs namelijk, zonder dat hij pest, omdat hij dan de mogelijkheid niet krijgt van mijben ik bang gaat hij dansen en vervelen, omdat hij op mij niet kan vertrouwen op dat moment..
snapje? mijn kijk erop hoor
, de keer erop ging ik weer rijden, begon ze al eerder stil te staan en wou niet meer verder. Toen heb ik haar ook zo hard aangepakt, toen heb ik nog 5 min. met haar in de brandende zon gestaan en uiteindelijk liep ze verder, daarna heeft ze het nooit weer geprobeerd.
Heb altijd het gevoel dat ik in "enge" situaties aan de hand veel meer te vertellen heb en daarnaast
Henrieke schreef:Ja oke dat is waar, maar ook al kom ik een trekker/vrachtwagen of iets anders "engs" tegen, zou er altijd op blijven, als je er naast staat voel ik me al snel machteloos als ze echt wat zouden doen, als je rustig blijft en een beetje met je paard praat of hem beloont scheelt ook al een hoop, en er vooral zelf niet teveel op uit doen, net zo rijden alsof er niets aan de hand is.
) Christah schreef:Ik blijf zitten. Altijd.
En mocht ik toch in zo'n situatie belanden (wat helaas wel eens is gebeurd), dan blijf ik zitten en probeer ik omstanders om hulp te vragen. Verder laat ik mede-weggebruikers weten dat ze even niet moeten passeren. Heb al eens op een steigerend paard stoptekens naar automobilisten lopen afgeven. Om vervolgens een fietser te vragen of hij voor mijn paard uit wilde fietsen, zodat ik er voorzichtig achteraan kon lopen.