Ruim jij paardenpoep altijd op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Softijs101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:45

Ik ruim het meestal wel op maar ik vind boete's
beetje overdreven gedoe hoor! :\

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:49

hihi ik heb er geen last van , mijn shet doet na het wandelen altijd zijn behoefte in de wei :D
ik had laatst een wandelling gemaakt van ander half uur en hij deed het voor en na dat wij gingen wandelen :P
handig toch?:)

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:44

Ik doe het meestal niet!
maar mijn pony ook niet als we rijden.
maar waarmee opruimen?

funnyhorses

Re: Ruim jij paardenpoep altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:06

ik ga er echt geen kilometers voor terug lopen hoor!
niks zo gezond dan een goeie hoop paardenstront voor in je tuin hahaha
flauwekul allemaal!!!Daar maakt een gemeente zich druk om......dat ze verdorie dan ook fatsoenlijkr ruiterpaden aanleggen!!!!Maarja,het is makkelijker om de burger zo het geld afhandig te maken!
Mijn pony mag lekker schijten onder het rijden en zolang het niet onder het raam van iemand is vind ik het best!
(er zijn ergere dingen op de wereld!)

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:21

Ik rij nooit in een stad/dorp en ruim het ook niet op. Alleen als het toevallig voor de oprit van een boerderij is ofzo, dan schuif ik het in de berm ergens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:43

Ik rijd ook vrijwel nooit door de bebouwde kom, maar ik zou ook niet afstappen om het op te ruimen. A) ik heb niks bij me op het op te ruimen B) ik ga er ook niet voor terug en C) mijn paard is niet de kleinste dus steeds op en afstappen onderweg is niet echt handig

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:46

zaterdag was ik ook op buitenrit, gaat ze midden op de weg poepen. Ik er af, waar mevrouw het niet mee eens was. Wou ik het in de sloot schoppen. Maar de sloot was 3 meter verderop, met als gevolg dat de hele weg vol lag :+

tjah, toen ben ik maar weer opgestapt. Had m'n best gedaan.

Laatst was ik ook een keer richting het bos aan het rijden, en mevrouw doet het net naast de berm voor mijn stal, komt er zo'n oud vrouwtje aan. 'Hé dame, ruim je dat even op?' Ik zo, ja hier is mijn stal doe ik op de terug weg (omdat mijn paardje in het begin niet goed kan stilstaan) Mevrouw werd helemaal kwaad.
Nouja, misschien toch maar het paard op commando leren poepen :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:08

ik vind het zo'n ongelooflijk geleuter over het paardenpoep op straat!!
Man man niks natuurlijker dan een hoop paardenpoep,wat een gedoe he?!
Maar dat iemand met een stinkende auto naar de winkel rijd terwijl ie maar 100meter er vanaf woont das wel normaal!!!grrrrr
Mijn paardje mag lekker kakken op straat,op de stoep hoeft niet natuurlijk maar daar heb je als ruiter ook niks te zoeken (tenzij het effe niet anders kan natuurlijk)
Ik zie me al afstappen bij elk hoopje stront onderweg,moet ik het dan in mijn rugzak stoppen ofzo???
Nee mensen,maak je niet druk als je paard een boodschap doet,en wie zich eraan stoord die ruimd het dan ook maar weg!
Zo..........................moest effe stoom afblazen!!!! -:(-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:09

Nee, dat vinden ze hier in Drenthe gelukkig niet zo'n probleem :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:11

Ik ruim het ook niet op :) We zijn vooral buitenaf te vinden maar toch, het is puur natuur en 't vergaat wel weer,
vind het persoonlijk ook niet zo storend maar dat komt omdat ik d'r uiteraard anders over denk dan niet-paardenmensen :)

santi04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:20

Ik ruim het ook niet op tenzij het echt voor deur van iemands huis ligt maar dan moet ik het wel ergens heen kunnen schoppen. heb geen schep mee te paard

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:25

Ik stijg even af om het in de berm te schuiven.
Het echt opruimen is lastig, dus dat doe ik niet.

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:26

Ik ruim het op als het op iemand zijn stoep is (maar daar rij ik nooit). Anders niet. Als het 1 keer regent is het weg (in tegenstelling tot hondendrollen).

tjinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:14

eerlijk gezegd rijm ik het ook nooit op, ik rij niet veel in de stad ofzo. eigenlijk alleen in het bos of op het strand.

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:15

ligt eraan waar ik ga rijden .

over straat wel maar in het bos laat ik het mooi liggen . :o

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:17

Wij hebben voor onze huifkarcentrum paarden die voor de huifkar lopen een poepzak die ze dragen waar de drollen in vallen. Deze is voor zowel onder het zadel als aangespannen paarden geschikt. Het enige wat je hoeft te doen is halverwege je rit de zak ff legen anders wordt ie te zwaar :) Super handig en je krijgt geel klachten van mensen uit de woonwijk enzo!
Dit is de website van de fabrikant voor meer info :http://www.steedapplecatcher.com/main.htm
Wij verkopen ze zelf overigens goedkoper ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:00

Uppojono schreef:
Ik ruim het alleen op als ze het echt op de stoep doen, of vlak voor iemands huis.. Als ze poepen op de weg, buiten de bebouwde kom, laat ik het liggen..
Ik vind paardenbelasting ook weer overdreven, want zijn genoeg mensen die een paard hebben en niet op de openbare weg komen..

Ja dat zeg ik ook maar dan met betrekking tot de hondenbelasting. Bij ons lopen 4 honden die alle 4 het erf niet afkomen en als je dan de rekening van de gemeente ziet kan ik beter een kennel gaan beginnen dat is veel voordeliger.

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:03

Als ze dicht bij huis poepen ruim ik het op, is het verder weg dan stap ik af en schop ik de drollen in berm/aan de kant.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:05

Ik rij soms over en weggetje tussen een paar huizen door en als ze daar poepen ruim ik het op. Vaak zeggen de mensen laat maar liggen en dan gooien ze het in de tuin :)
Verder ruim ik niks op.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:06

Een beetje overdreven vind ik het wel.
Maar ik ruim het wel altijd op. Tenzij ik gewoon in het bos rij ofzo(maar daar beginnen mensen soms zelfs al over te zeuren)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:09

Nee laat het lekker liggen geen zin om af te stappen

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:10

Als hij bv voor iemand zijn oprit poept schuif ik het aan de kant met mijn voet.
Verder rij ik veel (bijna alleen maar) in het bos en daar laat ik het natuurlijk liggen.
Als ik ver van huis ben en hij poept op straat ga ik dus echt niet terug om het op te ruimen :+

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:16

Nooit, Ik woon in de achterhoek. Als mijn pony moet poepen doet ze het altijd netjes in de berm. Wel heeft ze een keer voor de oprit van mijn buurman gepoept, maar hij kon er wel om lachen en heeft het zelf opgeruimd.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:20

Meestal ruim ik het wel op, als het ver bij stal weg is dan laat ik het liggen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:20

Maydine schreef:
Wij hebben voor onze huifkarcentrum paarden die voor de huifkar lopen een poepzak die ze dragen waar de drollen in vallen. Deze is voor zowel onder het zadel als aangespannen paarden geschikt. Het enige wat je hoeft te doen is halverwege je rit de zak ff legen anders wordt ie te zwaar :) Super handig en je krijgt geel klachten van mensen uit de woonwijk enzo!
Dit is de website van de fabrikant voor meer info :http://www.steedapplecatcher.com/main.htm
Wij verkopen ze zelf overigens goedkoper ;)

Wat kost een gemiddelde poepzak? Op de site staat het niet, je kan er wel over mailen, maar aan jou vragen is makkelijker, en dan weet meteen iedereen het ;)