inloopavond ruiterpaden in de Kromme Rijnstreek!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: inloopavond ruiterpaden in de Kromme Rijnstreek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:08

als het maar lekker buiten is, en niet tussen de auto's op het asfalt :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:16

Tammy_ schreef:
als het maar lekker buiten is, en niet tussen de auto's op het asfalt :+

Ik vrees met grote vrezen dat het daar in veel gevallen op gaat uit lopen.

Ik hoorde op die bewuste vergadering dat 'mijn'traject ook niet doorgaat. Maak je borst maar nat en zorg voor een lange adem om dat voor elkaar te krijgen.

Betalen we wel €33,- per 2 jaar voor aan het KNHS!!!!!!!
Ik dus €33,- per jaar heb m'n Ruiter- EN Menbewijs!

Eigenlijk is dat KNHS een geldverslindende slappe hap. Ze laten het ruiterroutes maken lekker aan anderen over en stellen geen geld beschikbaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 23:16

inderdaad zou de knhs wel wat mogen bijdragen, maar die gaan ook niet over de inrichting van de gebieden waar we willen rijden. daar gaat de overheid en de landeigenaren over. Ik heb geen idee of knhs invloed heeft verder.

ik ben trouwens geen lid van de knhs, dus betaal daar niets aan verder. maar dat ter zijde.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:10

KNHS zou wel moeten bijdragen, want de reden waarom de tweejaarlijkse bijdrage aan de men- en ruiterbewijzen was verhoogd van €7,- naar € 33,- was dat die bestemd was voor ruiterroutes :( . Alleen om die reden heb ik dat altijd braaf betaald. Ik zie daar dus niets van terug. Ik vertik het nog verder te betalen, zeker voor 't ruiterbewijs. Ik ga bijna nooit meer OHZ.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:57

groot gelijk!
maar wat zegt het knhs dan als je ze daar op wijst? t is natuurlijk een veels te grote logge organisatie inmiddels, de bureaucratie heeft daar ook toegeslagen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:12

juval schreef:
groot gelijk!
maar wat zegt het knhs dan als je ze daar op wijst? t is natuurlijk een veels te grote logge organisatie inmiddels, de bureaucratie heeft daar ook toegeslagen.

Geen moer, want ze dragen niet bij!! Ik zei het eerder al: het is een geldverslindende organistie die niets bijdraagt aan welke tak van sport dan ook. Sterker; je moet lid zijn om bepaalde privleges/vergunningen te krijgen, het zou andersom moeten zijn. KNHS denkt dat wij er voor hen zijn, maar het zou andersom moeten zijn. Dat heb ik nog niet gezien/ondervonden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:13

ik ben lid van de nvvr, doen die wel meer aan dit soort zaken? Ik zal dat eens informeren, al is dat natuurlijk een veel kleinere organisatie met minder geld.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:36

juval schreef:
ik ben lid van de nvvr, doen die wel meer aan dit soort zaken? Ik zal dat eens informeren, al is dat natuurlijk een veel kleinere organisatie met minder geld.

NVVR is m.i. alleen een vereniging die ritten organiseert op bestaande routes/wegen. Niet meer, niet minder. Over routes creeëren, zoals waar Coen mee bezig is, heb ik ze nog niet gehoord.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:33

in Houten hebben we nu al wel 2 ruiterpaden, (zo zo!) waarvan de ene in het nieuw wulfse terrein een streep door het park is, van de ene naar de andere kant, en vreselijk onderhouden. Krijg ik op m'n kop van de terreinwachter als ik naast het fietspad loop! Ja pardon meneer, maar ik ga liever niet met mijn paard door een meterhoge distelhaag... :(:)

het rondje om de plas bij Nieuwegein/ 'down under' is dan wel redelijk onderhouden, maar daar ben je met 20 minuten ook omheen.
het zou fijn zijn als er lekkere lange routes van dorp naar dorp/bos zouden komen, ik betaal niet voor niets m'n contributie aan de KNHS en de verlenging van mn ruiterbewijs :P En ik moet nu met de trailer afreizen om ergens goed te oefenen voor endurance of cross, want urenlang op het asfalt lopen zonder ijzers vind ik, en ik denk mijn poown ook niet prettig :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:09

Sandrina schreef:
juval schreef:

NVVR is m.i. alleen een vereniging die ritten organiseert op bestaande routes/wegen. Niet meer, niet minder. Over routes creeëren, zoals waar Coen mee bezig is, heb ik ze nog niet gehoord.

Nee hoor, de vorige voorzitter heeft heel veel gelobbyd bij allerlei andere paardgerelateerde clubs. ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:11

Klopt: Houten stelt niets voor als het gaat om ruiterpaden. Bedroevend gewoon! Mijn knollie heeft ijzers, vandaar dat ik wat minder hoef te kijken waar ik haar laat lopen.
Steek eens de Utrechtsweg over langs de boomgaard van vd Grift. Of neem de stoplichten bij Hornbach door 2e veld. dan kom je bij het kanaal. Daar is het ook fijn rijden, maar klein.