Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:49

Suus__

Re: Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:53

Waaauuuuuw :wow:

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:01

Ik rij ook het liefst alleen.
Mijn paard heeft van zichzelf een hoog tempo en wil nog harder lopen wanneer ze in een groep is, dus das niet echt prettig rijden voor haar niet en voor mij niet.
Das een grote reden waarom ik eigenlijk altijd alleen rijd en ik vind het heerlijk om alleen met haar de natuur in te duiken en te genieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:01

Hier omlaag:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTSLYI3Q.jpg

Nee, geen pad.

´Bandida´ (hier op Bokt) heeft een foto van Iberische Steenbokken gemaakt die we tegenkwamen op een rit samen.
Zó dichtbij dat ze die met haar mobieltje helder kon kieken.
Als je niet te veel en -luidruchtig praat stoort het wild zich niet aan ruiters omdat ze paarden niet als bedreiging kennen.

hc

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:11

Het is dus duidelijk dat wij eenzame ruiters lekker genieten van het tot rust komen op onze lieve trouwe viervoeters.
Hoe lang gaan jullie ongeveer weg en waar rijden jullie normaal gesproken.
En rijden jullie alleen maar buiten of ter afwisseling.

Idd HC het is heel verstandig om je paarden te laten wennen aan dat soort dingen.
Flash is ook eraan gewend, whahah alleen ga ik zelf niet met een kettingzaag in de weer :+ , daar hebben we dat vrouw zijn weer.
Maar kom ze regelmatig tegen in de bergen, grote trailers en bhroem , ponk bomen die omvallen.

Het engste vind ik in de bergen rijden bij storm en omweer.
Storm omdat ik bang ben dat er ineens en boom omvalt als ik er net onder rijd, de kans s uiteraard heel klein, maar toch :=
En voor onweer ben ik zelf bang, treft het me onderweg dan rijd ik rustig naar huis.
Flash is stoer en is niet bang, ik moet me echt inhouden dan om niet naar huis te racen en haar ook de angst voor onweer in te prenten.

Suus__ schreef:
Ik rij bijna nooit buiten helaas, heb geen eigen paard. Maar ik reed soms met vezorgpaarden buiten en vaak in mijn eetje, ik vind het heerlijk! Even je gedachte uit je hoofd zetten ontspannen en genieten :D

TS ik had even in je profiel gespiekt en deze foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-APUJQLZL.jpg waaauuuw! Lijkt haast wel nep, geweldig dat je in zo'n omgeving kan rijden.

Ja prachtige foto he, het is echt de werkelijkheid en door het hoge vochtgehalt hier zie je dit bijna elke dag.
De omgeving is geweldig mooi, heel anders dan de rest van spanje.
Hier is het een paradijs!
Alles is groen en wat HC wel eens in een ander topic heeft gezegt het idee dat er elfen bestaan is idd waar.
Hier verveel je je ook niet gauw alleen op buitenrit er is zoveel moois te zien en je kunt alle kanten op elke berg is anders en heeft zijn eigen stukje prachtige natuur.

Hc ga nu even jouw mooie foto's bekijken hoewel we moeten oppassen met foto's plaatsen want strakjes komt heel Nederland naar spanje :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:21

Jouw foto's zijn ook schitterend HC!
Misschien is het een leuk idee om foto's te maken onderweg en hier te plaatsen wat we zoal tegen komen.
Ookal ben ik niet zo'n geweldige fotograve :+
Maar Nederland heeft ook schitterend mooie omgevingen.
Of krijgen we dan weer hetzelfde verhaal als met de mobiel, dat het onverstandig is om foto's te maken tijdens het rijden :=
Het leuke van de Nederlands foto's is dat alles zo plat is whahahaha.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:13

blensink schreef:
Of krijgen we dan weer hetzelfde verhaal als met de mobiel, dat het onverstandig is om foto's te maken tijdens het rijden :=

Klopt; heb minder dan 1x / jaar een camera mee ;)

Ik rij ook ´s nachts en dan is het gewoon zinloos, zelfs met *-:)

Voor die nachtritten de paarden zwijn-bestendig gemaakt. Tegen verwilderde honden heb ik met mijn hengst niets nodig, met een merrie wel. Ik oefen rejoneo-achtig met strobalen.

hc

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:18

Ik rij 9 van de 10 keer buiten, lekker in het bos.
De helft van de tijd gaat er iemand mee en anders lekker alleen.
Ik vind het ook wel heerlijk hoor zo lekker alleen, dan zie je veel meer dieren in het bos.
Samen is ook super gezellig.
Ik heb 2 stalgenoten die net als ik lekker van crossen houden, verder zijn we allemaal even makkelijk en hebben nooit discussies over waarheen en hoesnel e.d.

Kortom voor mij maakt het niet zoveel uit.

Even over foto's, ik heb bijna altijd mijn camera mee.
Maak ook filmpjes onderweg.
Zoek eigenlijk nog een capcam ofzo :+
hierbij een foto van gisteren

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door WWisecracker op 07-09-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:18

blensink schreef:
Hc ga nu even jouw mooie foto's bekijken hoewel we moeten oppassen met foto's plaatsen want strakjes komt heel Nederland naar spanje :=

Is een gróót land.
Verder zal dat wel meevallen want tegenvallen.

Heb net een fikse boom tot kachelhoutjes voor de antieke oudduitse ringoven gezaagd/gekliefd opdat die het vakantieappartement van de winter warm kan houden.

hc

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:07

Wat een leuke foto @WWisecracker jouw paard is ook niet bang voor water.
Dat vind ik nou zo jammer van alleen weg gaan, niemand bij je om foto's te maken en evt in HAW te gooien, whahaha misschien is dat ook wel beter :=

HC waarom moet je nou weer over dat snachts rijden beginnen :D
Deze winter ga ik het echt ook doen, jaja word zo ware nog een echte heldin.

Heb je nu al al het hout bij elkaar voor de winter, je loopt goed vooruit.
Wat een werk allemaal he, diep in mijn hart ben ik jaloers op jouw leventje maar je moet wel hard werken daarbij.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:20

blensink schreef:
Dat vind ik nou zo jammer van alleen weg gaan, niemand bij je om foto's te maken en evt in HAW te gooien, whahaha misschien is dat ook wel beter :=

Wat een werk allemaal he, diep in mijn hart ben ik jaloers op jouw leventje maar je moet wel hard werken daarbij.

Wij hebben heel veel vennen in het bos. We dachten even leuke waterfoto's te maken.
Stond er bijna geen water meer in :')
Het is best droog overal.

Idd als je alleen bent heb je geen foto's van jezelf in het bos, of je moet een voorbijganger vragen :D
Maar als je wel alleen bent dan kun je weer foto's van reeen e.d. maken (helaas niet met mijn camera want voordat hij ingesteld is zijn de reeen weg).
Of op dat moment heb je geen camera mee.
Zoals laatst, prachtige reeen in de zomerzon (zon stond precies goed) ze bleven heel mooi en lang staan. Waren mijn baterijen leeg 8)7 8)7

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:26

Whahaha ja dat soort dingen gebeuren mij ook altijd _O- , buitendat ben ik zo slecht in fotograferen dat ik er minimaal honderd moet schieten wil er één goede bij zitten :+ .
Ja voorbijgangers, zie ik weinig maar dan nog werkt het niet om HAW foto's te maken.
Kan moeilijk vragen of ze een half uur gaan fotograveren :')
Is dat niet gevaarlijk die vennen, dacht altijd dat dat drijfzand was of hebben ze me vroeger maar wat wijsgemaakt :o .

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:39

Ja er zullen idd maar weinig mensen zijn die daar een half uurtje voor uit willen trekken :)

In dat droogstaande ven op de foto daar valt het best mee, al deze vol staat komt het water tot aan de bovenkant van je laarzen.
Wij lopen er dan gewoon dwars doorheen. Ik denk dat paarden het wel aanvoelen wanneer het wel of niet kan.
Andere diepere vennen lopen we alleen in waar we de bodem kunnen zien ,al hoewel een stalgenoot (man +/- 50 knettergek overal op en in gaat).
Soms is er namelijk wel in 1 keer een groot verschil in diepte als het dan koud is is het niet echt fijn een nat pak :P

Voor mij is er niets fijner dan buitenrijden lekker in de natuur, of dat nu alleen is of met een groepje.
Als je groepje gewoon goed bij je past, dus dat er geen verschillen zijn wat iemand wel of niet wil/durft dan is het gaan met een groepje net zo leuk of soms nog leuker.
Vooral als je zoals wij minimaal 2,5 uur weggaan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:49

Ik blijf het liefst alleen gaan, hoewel als ik met andere ga is het ook gezellig en voor mijn paard komt het ten goede af en toe met andere soortgenoten op pad.

Whahaha ja die mannen over het algemeen zijn ze toch een stukje stoerder dan wij vrouwen.
Ook leeftijd heeft veel van doen merk ik, vroeger dach ik nergens over na en nu zal ik sommige dingen echt niet meer doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:56

blensink schreef:

Het is Bokt, dus HAW is het exclusieve domein van dressuur(wedstrijden) met als je tot de kliek behoort eventing of een andere officiële wedstrijd.
Een paard écht aan het werk; boomslepen, land bewerken, reddingspaard, pak-boodschappen-paard etc. wordt er niet onder verstaan. Kieks daarvan moeten in ITP.
Ook gevechtsdressuur; speer, zwaard, boog, vuurwapen te paard -> ITP.

Heb al wel veel hout gedaan maar moet nog véél meer. Heb het wel inderdaad bij elkaar, voor ik denk 1,5 jaar voor en het cortijo en het appartement, maar ik moet nog érg veel op lengte zagen en klieven. Nog echt wel zo´n 20 bomen van 30-50 cm. dik.
Ik hoop morgen alles in hanteerbare brokken te hebben. Ik klief niet alles want dan wordt het alleen maar nat. Ik klief wel als we de houtstapel aanvullen.

hc

p.s. hier een waterkiek 6/7 jaar terug door een vakantiegast gemaakt: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOY4XXQU.jpg
Die maakten ook deze van onze dreumes van toen nog geen anderhalf http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFWNS73C.jpg
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 07-09-09 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:59

Ze zeggen toch, hoe ouder hoe wijzer???
Nou hij niet hoor, volgens mij is hij de 50 gepasseerd en crost, gaat door sloten, eroverheen enz enz.
Ik was vroeger (ben nu 25 wel 2 kindjes) ook veel gekker maar sinds de kindjes er zijn ben ik wel rustiger geworden. Dan kun je het gewoon niet meer maken om iets te breken en in de lappenmand te zitten.
Wel hou ik nog steeds van crossen en af en toe een beetje gek doen.
Maar dwars door een snelstromend riviertje waar je niet kan zien hoe diep het is :n echt niet.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:00

Alleen rijden lijkt me heerlijk, maar kwa veiligheid lijkt het mij niet zo verstandig, dan maar met een groepje.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:01

Ik rijd ook liever alleen buiten.
Ook om dezelfde redenen als jou.
Ik vind het ook veel makkelijker als ik gewoon mijn eigen tempo aan kan houden zonder rekening te hoeven houden met iemand anders.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:01

het lijkt mij echt heeerlijk!
ik mag alleen niet denk ik... ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:02

WWisecracker schreef:
Maar dwars door een snelstromend riviertje waar je niet kan zien hoe diep het is :n echt niet.

Ik dus wel 8-)
Ook in het donker, heb een zoontje van 7 en ben 50+ met enkele titanium vervangingsonderdelen *D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:07

hetty007 schreef:
Alleen rijden lijkt me heerlijk, maar kwa veiligheid lijkt het mij niet zo verstandig, dan maar met een groepje.

De kans op problemen neemt zowat exponentieel toe met het aantal ruiters.
Zeker voor een ervaren ruiter is extra minder ervaren gezelschap alleen maar risicoverhogend. In de praktijk is die dan als groepsleider die de problemen voor de rest oplost op pad. Veilig voor de rest ja.

Onder extreme omstandigheden is het zinvol om met drie ervaren ruiters op pad te gaan. Niet meer, niet minder. Als er een minder ervaren ruiter mee zou moeten om aan drie te komen is echter twee veiliger.

hc

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:12

Huertecilla schreef:
WWisecracker schreef:

Ik dus wel 8-)
Ook in het donker, heb een zoontje van 7 en ben 50+ met enkele titanium vervangingsonderdelen *D

Ik cross ook gewoon in het donker, als we iets tegenkomen springt hij er wel overheen. Paarden zien volgens mij donders goed in het donker.
Gister avond ook pas rond kwart voor tien thuis :P
Maar als ik ergens nog nooit ben geweest dan ga ik dus niet door zo'n riviertje.
Stalgenoot heeft die actie ook moeten bekopen met nat pak, en het was erg koud brrrrrr.

Daarbij als ik het te bond maak en te veel ongelukken zou krijgen wordt mijn man daar niet vrolijk van (verkoopt hij mijn paard nog ;) )
Hij heeft het zoiezo niet op paarden.
Laatst gevallen omdat mijn paard door een sloot ging en op zijn knieen terechtkwam, nou dat vond hij niet leuk te horen haha

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:24

Ik ga ook heel graag alleen naar buiten met 1 van mijn bijrijdpony's (heb er 2). Het is heerlijk om even tot rust te komen en zelf te beslissen wat je gaat doen qua tempo bijvoorbeeld. Ik dressuur vaak en graag, maar als afwisseling altijd buiten uitstappen. Door geen springmateriaal te hebben (terwijl ik wel ook graag spring), spring ik vaak wat kleine boomstammen in het bos, ook zijn er in het bos verschillende af/opsprongen te vinden en een piano. Genoeg om ook leuk met crossoefeningetjes af te wisselen!
De pony's staan midden in de kaapse bossen van de Utrechtse heuvelrug, ik hoef geen enkele weg over. Ook als de bak slecht is, dressuur ik ook wel eens buiten. Je hebt genoeg kleinere en grotere ruimtes om even lekker te rijden. Top hoor, buiten rijden :D !!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:49

Ik vind het niet erg om alleen te rijden!

Daarnaast is mijn paard ook véel rustiger als ik alleen rijd. Met een ander paard word hij drammerig en moet ik contineu volte's maken en inhouden. Al is het na ponykamp niet meer (zo erg). Maar verder rijd ik bijna nooit samen, en vind ik ook helemaal niet erg!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:54

Ik rij het liefst alleen, dan vind ik mijn paard ook het fijnst lopen. Ik ga dus eigenlijk altijd alleen op pad.

Ik vind wel dat je een (beperkt) extra risico neemt in je eentje. Als er iets gebeurt, ben je wel alleen. Ik rij ook veel door stukken duin en bos, waar eigenlijk niemand in de buurt komt. Als je daar iemand tegenkomt met 'kwaad' in de zin, tja, dan ben je wel echt op jezelf aangewezen.