Hebben jullie veel bos in de buurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:00

Wij staan in Zeewolde, direct aan de zeebodemtrail: heerlijk om uren door het bos dwalen! Dit ondanks de polder :D

skessa

Re: Hebben jullie veel bos in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:18

mijn paarden staan sinds 1,5 jaar pal aan het Drents-Friese Wold.
Ik hoef niets anders meer. ;)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:22

mijn paard staat dicht bij de friezenberg en de herikerberg. Als ik een kleine buitenrit wil maken ga ik de motorcross baan bij de herikerberg op (worden wk's motorcross gehouden, maar is normaal opengesteld voor paarden) en als ik een lange buitenrit wil maken ga ik het friezenberg/apenberg bos in. Vol met lange paden (kilometer pad) en een pad waar je tussen de wilde koeien loopt.

Ik ben al in veel bossen geweest met paarden en gewoon, maar dat friezenberg bos blijft het allermooist!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:23

Ik zit midden in de veluwe :) Als ik naar het bos ga, ben ik zo 4 uur weg! Ook zit er veel heide, de Gortelse hei en verder heel veel bos. Helaas hebben we nog geen meertje ofzo ontdekt, maar dat komt misschien nog wel.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:24

Ik zit op 5 min. van het nationaal park De Meinweg. (Limburg)
Heerlijk groot gebied waar je rustig kan rijden zonder mensen tegen te komen. Veel ruiter/men routes.
Water, heide, bos en heuvelland wat wil je nog meer :)

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:46

ik zit op 20 minuten rijden van een HEEL klein bos met een klein meertje .. niet echt heel bijzonder dus ..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:37

Leuk bosje direct aan de overkant van de weg en even de straat uit en de provinciale weg over dan zit ik op de Edese hei en kan alle kanten de Veluwe op, niets te klagen dus 8-)

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:40

Mn paard staat op het noordelijkste puntje van de veluwe.. kan vanaf daar in principe de hele veluwe op :)

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:33

Heb geen bos in de directe omgeving, wel prachtige uiterwaarden om te rijden, ook super hoor!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:38

Wow TS! Ik ben jaloers!
Ik had mijn paardje altijd op Texel staan.. Veel bos, maar niet heel veel ruiterpaden. Dus soms lekker illegaal doen over de wandelpaden, en verder lekker door de duinen en over het strand! In het bos is wel een heel gaaf pad, met veel heuvels waar je keihard naar boven kan crossen.. Vond mijn paard altijd fantastisch!
Moest er wel drie kwartier voor lang de weg rijden, maar ach.. Het was wel mooi daar.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:26

Wij staan op het mooiste plekje van de Veluwe. Nl vlakbij Boshuis Drie.
Midden in de bossen en op 5 min. rijden van de hei.
Hier kun je uren rijden!!!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:35

Weet niet of het al gezegd is maar de Drentsche AA is ook een heel mooi en groot bos!!:p

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:00

Wat een prachtige gebieden komen langs!
Nijmegen heeft ook mooie bossen bij de Hatertse vennen en Groesbeek en Mook. Maar vaak zijn daar veel wandelaars en mountainbikers...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:06

_Noraly schreef:
Ik ben al in veel bossen geweest met paarden en gewoon, maar dat friezenberg bos blijft het allermooist!

Ik moet ook zeggen dat ik daar liever kom dan op de Sallandse Heuvelrug (hoewel je op de SH weer meer kilometers kunt maken). Maar de Friezenberg is gewoon mooier. Al kan die ook niet tippen aan de Veluwezoom, dat is mijn favoriete plek om te rijden in NL. ;)

spettic schreef:
Wij staan op het mooiste plekje van de Veluwe. Nl vlakbij Boshuis Drie.
Midden in de bossen en op 5 min. rijden van de hei.
Hier kun je uren rijden!!!

Dat is idd ook erg mooi daar! Twee weken terug nog een endurancewedstrijd gehad die langs Drie ging.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:14

Ben gisteren weer eens lekker het bos in geweest vanaf de parkeerplaats bij Prattenburgh, blijft mooi daar en lekker naast de deur, maar ben het eens met Karin, heb in juni ook 2 weken op de Veluwezoom rondgereden en daar kan niet veel aan tippen. Behalve rijden op Vlieland, maar ja, daar kan ik helaas mijn eigen paard niet mee naar toe nemen en is ook niet echt om de hoek.

Drie heb ik vroeger bij in de buurt gewoond (in Ermelo), ik vond daar in de buurt het Speulder en Sprielderbos heel mooi om in te rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:49

SusanH schreef:
Ben gisteren weer eens lekker het bos in geweest vanaf de parkeerplaats bij Prattenburgh, blijft mooi daar en lekker naast de deur, maar ben het eens met Karin, heb in juni ook 2 weken op de Veluwezoom rondgereden en daar kan niet veel aan tippen. Behalve rijden op Vlieland, maar ja, daar kan ik helaas mijn eigen paard niet mee naar toe nemen en is ook niet echt om de hoek.

Hoezo niet?
Anders neem je toch gewoon Terschelling, ook niks mis mee en daar kun je gewoon je paard mee naartoe nemen.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:32

wij hebben bij ons in het dorp een heel klein bosje,
daar je binnen 2 minuten door heen bent.

als wij wel naar het bos willen zouden we waarschijnlijk naar
appelscha moeten.

MissEss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:40

Noordbargerbos, niet heel groot, maar wel twee super mooie heide's!
en mooie crosspaden:)

grz

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:04

Ik heb helaas helemaal geen bos! :( Wel een piepklein stukje, maar das geen bos te noemen :+ We hebben wel een klein strandje! :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:48

Wij hebben juist veel bos in de omgeving van Harskamp we hebben zelfs de grootste duinen van Europa voor de deur liggen te weten de Kootwijkse Duinen :D

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:51

ik woon bij leuven en op even rijden (wel met de trailer) is er meerdaalbos, daar kan je ook lange wandelingen in doen :j

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:52

Wij wonen aan de duitse grens. Het is nog geen 5 min stappen en we zitten ik een groot heuvelachtig bos waar je uren kunt rijden zonder op de zelfde plek te komen of mensen tegen te komen. Zitten veel reeen en mooie vogels. Echt een plek om tot rust te komen.

En als je 15 min met de trailer rijd ben je bij de oldemeyer. Ook een groot natuurgebied met een meertje in het midden waar je heerlijk kunt zwemmen met je paard en over het 'strand' kunt galopperen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:10

Karin schreef:
_Noraly schreef:

Ik moet ook zeggen dat ik daar liever kom dan op de Sallandse Heuvelrug (hoewel je op de SH weer meer kilometers kunt maken). Maar de Friezenberg is gewoon mooier. Al kan die ook niet tippen aan de Veluwezoom, dat is mijn favoriete plek om te rijden in NL. ;)

Ja veluwe en zo lijkt me ook erg gaaf, Sallandse heuvelrug ben ik zelf nog maar weinig geweest. Is nu ook te ver aangezien de paarden in Markelo staan!

Dat pad waar je dat hek open kunt draaien en waar je tussen de koeien door rijdt, blijft echt zo mooi :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:16

Nee we hebben hier niet veel bos, maar wel veel natuurlijke paadjes waar je kunt rijden. Het zijn vaak wel geasfalteerde wegen, maar er mogen dan geen auto's komen :) .

Rixtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:00

Ik woon in een Een gat xD Er valt niks te beleven :P en het bos dat we hebben.. Met een galopje ben je daar in een minuut door heen :P Duss.. das geen aanrader :P