Goedkoop weekend op de veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:50

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 14:09

Mensen,

allemaal bedankt..
we hebben een goed weekend gehad op de woody ranch..
gelukkig mooi weer gehad.. anders was het een minder leuk weekend gehad.

dit jaar gaan we misschien weer.. en wie weet wat langer..
de woody ranch haakt af. dit jaar hebben we langer de tijd om te boeken.. en wie weet wat meer geld te besteden.

nadeel woodyranch was echt dat we te ver bij het mooie vandaan zaten.. dus nu meer richting kootwijk.
wat eerder al gezegd werd. afstand is nihil met de auto.. het rijden met paard wat verder haha.

verder soms lastig mooie routes te vinden.

groetjes

Francis

Re: Goedkoop weekend op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:27

Op pagina 1 heb ik de link van DopHeetsDel al geplaatst... daar ben je nu nog op tijd zat voor om de blokhut af te huren. Daar zit je letterlijk midden in het bos, je rijdt vanaf het erf zo het ruiterpad op en dan heb je alle bossen rond Kootwijk aan je voeten.
Wil je luxer dan kun je nog naar Onder De Kastanjes kijken, die hebben een 'hotel'. Zitten vlak bij DopHeetsDel, je moet dan alleen om het bos in te komen een grote weg over steken...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:57

francis, bedankt. Zit nu op mijn mobiel. Dus niet handig om site's te bekijken. Vandaar de reactie in dit topic, zodat ik het vanavond kan nakijken.

Als we dit jaar weer gaan, kun je onze hier ook zijn?

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:01

Silly1972 schreef:
Kootwijk is echt super mooi!! Je hebt daar ook 't Kamp, maar dat is voor 20 personen, voor maar 4 pers. wordt dat een beetje duur :-)

hij heeft ook een container staan vooor ik dacht 6 pers
wij gaan 2 a 3 keer per jaar in dat grote huis
je kan er heerlijk rijden en is daar zeer netjes

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:01

? Onze wat? Gids? Ik kan je in ieder geval leuke routes op de kaart wijzen, heb hier wel een makkelijk kaartje voor je. Ik heb geen paard om te rijden dus gidsen wordt moeilijk...
Maar je mag altijd contact opnemen als je meer wilt weten, ik ken het bos rondom Kootwijk vrij goed dus kan wel wat leuke suggesties doen denk ik.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:04

Joltsje schreef:
Mensen,

allemaal bedankt..
we hebben een goed weekend gehad op de woody ranch..
gelukkig mooi weer gehad.. anders was het een minder leuk weekend gehad.

dit jaar gaan we misschien weer.. en wie weet wat langer..
de woody ranch haakt af. dit jaar hebben we langer de tijd om te boeken.. en wie weet wat meer geld te besteden.

nadeel woodyranch was echt dat we te ver bij het mooie vandaan zaten.. dus nu meer richting kootwijk.
wat eerder al gezegd werd. afstand is nihil met de auto.. het rijden met paard wat verder haha.

verder soms lastig mooie routes te vinden.

groetjes

dat is toch bij de pipo wagens ?? waar jullie nu waren ??
wij vonden het ook erg ver om ergens met de paarden heen te rijden zeker als je de weg niet weet :D
vandaar dat wij nu al een aantal jaren naar kootwijk gaan de kamp heerlijk is het daar en maar paar meter rijden en je zit in het bos

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:07

Wellicht dat dit ook wat voor je is, aan de overkant van de weg is het bos en km=ters aan ruiterpaden.
Mensen zijn erg vriendelijk, logé paarden kunnen op stal en in een paddock, ze hebben geloof ik geen weidegang voor de logépaarden.
http://de-kleine-pol.hyves.nl/

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:11

Neem eens contact op met adnariM op bokt. Daar hebben vorig jaar ook mensen gelogeert in een tent in de wei bij de paarden. Zit je vlak aan de ruiterpaden die je zo ver kunnen brengen als je zelf wilt :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:13

bedankt. De kamp heb ik even opgezocht. Zijn we vorig jaar wel langsgeweest ja. We weten nog niet met hoeveel we gaan. Als we met 10 lijkt me dat super.

Dopheetsdel, die site vind ik niet zo duidelijk. Super bedankt voor het meedenken.
Ik zal de rest even ompraten. We twijfelen tussen zelf of een 3 daagse in loenen.
Als we zelf gaan dan denk ik 5 dagen en 4 overnachtingen

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:51

Joltsje schreef:
bedankt. De kamp heb ik even opgezocht. Zijn we vorig jaar wel langsgeweest ja. We weten nog niet met hoeveel we gaan. Als we met 10 lijkt me dat super.

Dopheetsdel, die site vind ik niet zo duidelijk. Super bedankt voor het meedenken.
Ik zal de rest even ompraten. We twijfelen tussen zelf of een 3 daagse in loenen.
Als we zelf gaan dan denk ik 5 dagen en 4 overnachtingen

p.s wij gaan lekker in mei een hele week naar de kamp met 16 pers

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:38

Joltsje, ik doe ook mee met de 3 daagse in Loenen :D Gezellig ;)
Blijf je toch gewoon 2 dagen langer daar ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:44

ATE schreef:
Silly1972 schreef:
Kootwijk is echt super mooi!! Je hebt daar ook 't Kamp, maar dat is voor 20 personen, voor maar 4 pers. wordt dat een beetje duur :-)

oke dat zou kunnen, ben er helaas al jaren niet meer geweest, maar kon het laast ook niet vinden op de site

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:45

Zou wel super zijnals je daar ook met minder personen terecht kan, omgeving is zooooooo mooi daar

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:55

En heb je al gedacht aan onder de kastanje?? Daar vertrekken ook meerdere endurance en mendurance wedstrijden :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:29

Silly1972 schreef:
ATE schreef:

oke dat zou kunnen, ben er helaas al jaren niet meer geweest, maar kon het laast ook niet vinden op de site

staat ook niet op zijn site maar ff mailen en je weet het ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:56

oke dat zal ik zeker gaan doen tegen die tijd! thanks!

Ik wil dolgraag nog eens terug daar naar toe, is alweer 10 jaar geleden dat ik daar was.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:16

Francis schreef:
Denk dat de Woody Ranch wel wat voor jullie is. Dat ligt tussen Uddel, Garderen en Nieuw Milligen in, van daar uit kun je alle kanten op rijden.

Bij ons op stal in Kootwijk kun je de paarden ook stallen (stalgebouw wordt door twee aparte 'bedrijfjes' gerund, ik sta bij de één in pension, de ander doet ook kort vakantie/weekend stalling), ook niet duur. Dan sta je 200 meter van het Kootwijkerzand af en de stalling zelf ligt héél gaaf en rustig op een voormalig campingterrein (is het nu niet meer dus veel rust daar), maar dan moet je zelf nog slaapplaats in of bij Kootwijk regelen. Er is een Landalpark vlak bij stal, daar zou je met z'n viertjes een huisje kunnen huren, hoeft ook niet duur te zijn als je buiten het hoogseizoen gaat.
Helaas is de advertentie van die vakantiestalling momenteel van MP af, maar ik weet wel dat ze't nog doen. Je kunt even op de site van Hoeve Ess kijken, da's dezelfde locatie, alleen de andere helft van de schuur. Da's de stal van Navy hier op bokt, zij kan je het telefoonnummer van die andere mensen wel geven.
Ik kan deze plek van harte aanbevelen, mijn paard staat hier in pension.
En dit is het Landalpark wat daar vlakbij ligt http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... erkenhorst

Verder kun je in Kootwijk nog naar Het Hilletje, een restaurant met een paar hotelkamers, heel knus en lekker eten daar. Zij hebben afspraken met een mevrouw achter hun dat daar paarden gestald mogen worden. Ook dat is voor een weekend een prima plekje (ken alleen de stalling niet, vroeger hield ik daar wel es lunchpauze als ik een 'rondje kootwijk' deed met m'n toenmalige paard, maar da's alweer jaren geleden dus weet niet van wie en hoe het nu is.
Je kunt natuurlijk ook bij het Hilletje slapen en de paarden bij ons op stal zetten, da's ook een optie, Het Hilletje ligt maar een paarhonderd meter van stal af.

Verder zijn er in

Ik heb jaren geleden in 't Hilletje gezeten meerdere jaren achter elkaar. Achter (was nog van hen) kon je je paard stallenl, normale stallen en mijn paard kon ook naar buiten het land op. Ideale omgeving om te rijden. Het Hilletje zelf nette kamers, geen luxe en gezamelijke douce en toilet op de gang. (afhankelijk per kamer). Dit is echter was jaren geleden. (23 jaar)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:22

friesiszwart schreef:
Ik heb jaren geleden in 't Hilletje gezeten meerdere jaren achter elkaar. Achter (was nog van hen) kon je je paard stallenl, normale stallen en mijn paard kon ook naar buiten het land op. Ideale omgeving om te rijden. Het Hilletje zelf nette kamers, geen luxe en gezamelijke douce en toilet op de gang. (afhankelijk per kamer). Dit is echter was jaren geleden. (23 jaar)

Dat is nog steeds zo, alleen staan de paarden een stukje verderop, als ik het goed heb bij de moeder van de eigenaar van 't Hilletje. Paarden wonen daar bijna luxer dan de gasten in het hotel :D :D
In de zomer hebben ze ook weiland (niet in febr...) en rijden, tja..... daar hoef ik niks over te zeggen, denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:00

oohhh dat zou super zijn, is daar zo gezellig en mooi rijden!

Heb je heeeeeel toevallig een website daarvan?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:09

www.deschotkamp.nl Grenst aan de veluwe trail. Weidegang voor de paarden aanwezig.(eventueel ook stal)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:32

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:34

Het Hilletje is echt een aanrader!
De omgeving is daar super, mijn stalgenoten zijn daar te paard getrouwd, verderop in het kapelletje.