Op paardentrektocht vakantie vanuit huis... ride and see

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:41

Morgen gaan we langs de Decathlon, eens kijken naar het rolbed van Quechua. Wordt opgegeven voor 2,6 kilo voor maat L en die is te kort dus zeg 2,8 kilo.

Ter vergelijk mijn Coleman Expedition en Artiach Rugged op de keukenweegschaal gelegd.
Dat is puro duro stuff en komen samen op 3.1 kilo.

Het verschil in specificaties is +10 versus -10.
Gewicht 10%
Het prijsverschil véél groter :D
Morgen heb ik het ding in de hánd doch het moet al erg tegenvallen wil het geen perfect complementair zomerding zijn.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:21

Het is een aanrader.
Geen Coleman-kwaliteit maar wel een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Als je het matje wat helpt door het wat op te blazen is het prima.
De vorm is ietwat anatomisch en het ontwerp van de bovenzijn met stuk extra flap en geïntegreerd kussen is voorbeeldig ergonomisch.
Je kan je er héél makkelijk in bewegen zowel door de vorm als door de stabiliserende matras.
Het klaarleggen en oprollen is meer dan twee keer zo makkelijk als zak en mat los: de mat stabiliseert de zak en de zak maakt leegdrukken van de mat makkelijk.
Echt +:)+

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:01

corine1981 schreef:
Ik weet wel wie ik mee neem op een eventuele survivaltocht HC :D

Vanmiddag ga ik met mijn zoon van 7 de bergen in.
We worden bij de pas op 1200 meter afgezet. Daar gaan we van het pad omhoog westwaards de steenhoop op :D
Geen paden daar boven, alleen wit met hoogtelijnen op de stafkaart.
We gaan geen wereldtocht maken; het moet wel léuk zijn voor die turf.
Is ongeveer 25 km. hemelsbreed over de bergrug naar het buurdorp. Daar worden we dan weer opgepikt.
Twee keer een stevige wandeling met een overnachting dus. Helemaal top om hem wat basisdingen te leren/laten ontdekken.
Geen tent, geen kookgerei mee; we maken wel een vuurtje met wat we vinden.
Zal nog een hele klus worden om hem ervan af te houden die te eten als we een slang tegenkomen; hij heeft zijn mes al klaarliggen om een stok mee te punten voor sssssssserpiéntessss..... Ik had zelf bedacht dat we een worstje roosteren :D

Is echt wel heel bijzonder die bergrug. Waar wij gaan hobbyen liepen de Neanderthalers van de grot verderop te jagen op dezelfde populatie steenbokken die wij hopelijk ook tegenkomen.

Gister enorm gelachen. Een moeder van een vriendinnetje maakte zich erg druk ´mmmaar, maar...., als je verdwááld´(want het is wel ruig ja).
"Dan belt papá met zijn mobiel 1-1-2" zegt Bor. "....die belt de Proteccion Civil"
"Dan komt papá, maar die is er al´ schaterde hij.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:17

:+: Veel plezier daarboven.. doe de bokken de groeten!
Wordt vast een hele ervaring voor Bor :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:10

Méga-leerervaring ja; stak een forse stormwind op en het electronische kompas was letterlijk aan de blink. We moesten improviseren en écht goed navigeren +:)+
Nee geen steenbokken; wel een lammergier :wow:

Ons kamp op net geen 1500 meter: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXFZGK8G.jpg
Zonsopkomst vanuit de slaapzak vanmorgen: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZZCINUKD.jpg

Het secretariaat heeft terwijl we over de berg hier http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTSLYI3Q.jpg omlaag klauterden afgesproken dat ik morgen (vroég |( ) met Manolo hiervandaan de aansluiting op de route Granada - Cordoba ga verkennen. Zo´n verkenningstrip is gelijk een ´bloemblad´ noordwaards :)*

hc

IKbenEllen

Re: Op paardentrektocht vakantie vanuit huis... ride and see

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:42

Goh, leuk zeg... Utrechtse Heuvelrug was het toch he?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:48

IKbenEllen schreef:

_O- _O- _O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 00:10

Antheman schreef:
IKbenEllen schreef:

_O- _O- _O-

moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat die ZO hoog is nee ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:55

volgens mij een top ervaring voor die kleine :Y)
(en ubertrotse pap uiteraard :D )

helaas is wildcamperen hier geen optie in nl
maar denk (vermoed) dat we deze zomer eens gaan spieken over de grens
kom denk niet al te ver met mijn stok (andere optie rolstoel is helemaal geen doen :') zie je me al gaan proest..)

ben ergens wel jaloers hoor :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:36

nickyu schreef:
helaas is wildcamperen hier geen optie in nl

Jawel hoor! Je moet alleen wel echt verdwijnen in het landschap, maar je kan gewoon overal slapen. Wat mensen niet verwachten zien ze niet ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:31

Klopt. Heb het járen gedaan. Ook in België.

In Spanje is het verboden. In de praktijk is er veel mogelijk.

Ben nét terug van een bloemblad-verkenning. Rondje van 50 km. Ga ik volgende week te paard.
Zijn verschillende opties om er vanaf verschillende punten een stuk van een dag aan te breien.

Zoek maar eens op Hotel La Bobadilla. Dat is een onderdeel van zowel een bloemsteel als twee blaadjes. Nee, niet om te slapen, om over het landgoed te rijden en in de campo te slapen.

Voor Bandida: over de Gibalto dan níet terug maar rechtdoor, onder de snelweg door en 10 km. noordwaards ligt het landgoed van La Bobadilla. Daarvandaan 20 km. verder noord is het dorp wat ik vandaag als eindpunt wilde. Weer 10 noord ligt het stuwmeer waar je overheen of omheen moet. Dat is war in het moeras een gróte groep paarden los loopt.

Mbt het topic is de kern dat je van huis uit met wat creativiteit van bloemschikken veel leuke routes kan samenstellen. Ook in Nederland. Heb daar 40 jaar in/aan de Randstad gewoond en 23 jaar 'terrein' gereden.
In NL is het klimaat mild, is overal alles binnen handbereik en is een netwerk aan paden (atb, ruiter-, fiets- etc. waar je met wat hoffelijkheid en slimme rij-tijden veel kan).
Daar heb je geen kompas noch gps voor nodig. Wel een goede stafkaart, ogen en zín.

hc

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:47

Ik heb echt super veel tips gelezen! :))
Wil toch ook ooit wel een keer een trektocht houden... :j
Gaat die vent van mij (die niet paardrijd := ) Maar lekker op de fiets/mountainbike mee _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:41

Robynn schreef:
Gaat die vent van mij (die niet paardrijd := ) Maar lekker op de fiets/mountainbike mee _O-

Prima idee!

Ik ken er meer die dat doen en ik gebruik het ook graag.
De verkenrit van vanmorgen was met twee atb-rijders. Soms ga ik met een enduro(motorfiets)-rijder op pad. Dat voegt voor mij heel veel aanvullende routekennis toe.

Vrij regelmatig ook wil ik een voor mijn vrouw te paard te snelle of -ruige opleidingsrit maken en dan gaat zij als haas op de motor.
Soms gaat mijn zoon achterop bij haar. Dat zijn eigenlijk de leukste ritten: reuzegezellig 25-50 km. 'wedstrijd' waarbij mijn paard actief meedenkt, mijn vrouw kan lekker motorrijden en Bor spelenderwijs leren van kijken.

Veel succes en plezier; DOEN!

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:57

Huertecilla schreef:
Ik ken er meer die dat doen en ik gebruik het ook graag.

Ik ben er weer mee gestopt, paard werd iets te enthousiast.. ;) Eén keer band gevangen (tussen de tanden dus), één keer het zadel (net niet billen), en als orgelpunt 90° in de lucht en achter een argeloze andere mountainbiker aan die bijna over de kop ging van het schrikken. Ik had hem snel weer terug, maar dat was het dan, die van mij wordt véél te speels van jaagspelletjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:28

Bandida schreef:
die van mij wordt véél te speels van jaagspelletjes.

Capricho wil wínnen :D In het begin had hij ook listige streken daarvoor. Is voorspelbaar.
Is heel goed voor zijn opvoeding geweest. Hij is zichzelf en elke meter kien, maar gáát er pas voor als ik dat vrijgeef.

hc