Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:48

marloesXpaco schreef:
Paco en prins daar mocht je denk ik niet op. Paco die schiet er soms vandoor en prins is heel goed in bokken. Maar zo veel hoger is Omar niet. De grootste is tussen de 1.75/1.80

Paco en Prins liepen bij ons wel gewoon mee :j Prins bij Meerreell @bokt, ik rijd bij haar in de les en Paco bij Jorine_Falco @bokt en ik heb ook een tijdje bij haar in de les gereden ;) Dus had net zo goed daarop kunnen zitten, ze waren trouwens beide superbraaf toen wij gingen :j

marloesXpaco

Re: Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:14

Nouw mooizo! Zaterdag met de maanrit was het wel een beetje anders :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:25

Haha heb inderdaad wel dingen over vooral Prins gehoord :P Paco schijnt beetje schrikkerig te zijn? Wij hadden opzich wel leuke paarden mee ;)

Fox, Alex, Nynke, Omar, Paco, Prins, Guus, Ginger, Ragna, Bo, Jack en begeleiding op Tjimme en Ronny

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:34

Blijven we een beetje ontopic? O:) xD
tis hier geen huiskamer :P

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:48

Manege Bakker staat niet goed bekent. Smit wel. Ik heb vroeger wel wat strandritjes gemaakt bij beide. Mijn oma woont in Noordijkerhout, en die reed ook. Zij reed alleen vroeger bij Bakker, maar daar was ik vrij snel uitgekeken. De pensionstal daar ben ik beter over te spreken...
Wat ik niet begrijp is waarom jullie persee op het warmst van de dag willen rijden (27 graden???)? Als Smit dan aan het welzijn van de paarden denkt, jullie dan maar bij de manege gaan rijden waar dat niet uitmaakt? Aparte instelling...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:58

Wij willen niet persé op het warmst van de dag rijden hoor ;) Niets over gezegd toch?
Tis meer dat sochtends niet haalbaar voor ons is, en savonds ook niet :) aangezien we er beiden niet naast wonen ;) Dus wilden we s middags gaan...
t was overigens niet erg warm gister ;) naja.. 21 graden ofzo, maar heel goed te doen!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:06

S'ochtends is wel haalbaar, moet je alleen wat vroeger voor je nest uit. Ik kan hieruit alleen maar opmaken dat Smit na al die jaren nog steeds de betere manege is, die het paardenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan. Chapeau Aad. Overigens vond ik het tamelijk warm gister, op het strand was het goed te doen maar de duinen en het bos waren heet! (was met mijn honden gaan andelen, ff zwemmen in zee enzo)
Voor degenen die recentelijk nog met Smit mee zijn geweest... niet eens een sprintje getrokken op het lange rechte galloppeerpad? (alom bekend voor N-wijkerhouters)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:07

Weet iemand hoeveel er ook al weer max meemogen op een Maanrit bij smit?

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:23

Bonita_Bon schreef:
S'ochtends is wel haalbaar, moet je alleen wat vroeger voor je nest uit. Ik kan hieruit alleen maar opmaken dat Smit na al die jaren nog steeds de betere manege is, die het paardenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan. Chapeau Aad. Overigens vond ik het tamelijk warm gister, op het strand was het goed te doen maar de duinen en het bos waren heet! (was met mijn honden gaan andelen, ff zwemmen in zee enzo)
Voor degenen die recentelijk nog met Smit mee zijn geweest... niet eens een sprintje getrokken op het lange rechte galloppeerpad? (alom bekend voor N-wijkerhouters)

Doen wij eens in de zo veel weken

Citaat:
Haha heb inderdaad wel dingen over vooral Prins gehoord Paco schijnt beetje schrikkerig te zijn? Wij hadden opzich wel leuke paarden mee

Fox, Alex, Nynke, Omar, Paco, Prins, Guus, Ginger, Ragna, Bo, Jack en begeleiding op Tjimme en Ronny

Nou een beetje.... Bij mij is hij er vandoor gegaan op het voetpad in rengalop. Dan wordt je niet echt blij. Hij is er bij mij wel vaker vandoor gegaan maar dat ligt aan de voorrijder, bij andere voorrijders gebeurd dat niet. Welke voorrijder had je?
Citaat:
Weet iemand hoeveel er ook al weer max meemogen op een Maanrit bij smit?

Wij gingen zatersag met 13+1 begeleider. Meestal is het max. 13

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:33

Bonita_Bon schreef:

De reden dat ze niet reden was, (ik heb ze aan de telefoon gehad) idd omdat het zo warm was en dus zou het 's middags te druk zijn op het strand, natuurlijk zijn ze vast ook goed voor de paarden maar daar het dit niet veel mee te maken.
Verder hebben wij beiden geen rijbewijs, en ookal heb ik er best veel voor over, mijn ouders daarentegen hebben niet zoveel met paarden en die hebben ook geen zin om mij om 9.30 in noordwijk af te zetten.
De bus begint pas te laat met rijden om het voor mij te redden, en anders zou ik heel veel overstaps moeten maken en moeten beginnen met reizen om 5:30, wat ik toch een beetje overdreven vind.

Dus eigenlijk vind ik onze keuze om toch te gaan rijden in de middag niet zo heel vreemd

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:53

@MarloesXpaco; Wij hadden Aad met Ronny voorop en maurice (dacht ik?) Met Tjimme ergens in het midden.. We zouden eigenlijk met grotere groep gaan en dan ergens splitsen in het begin, maar hujn hadden afgebeld, dus gingen we gewoon met z'n alle :)

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:08

Met Maurice wil ik dus nooit meer rijden

Diba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:02

Waarom ga je niet is een keer bij manege h,t langeveld rijden :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:13

we hebben al gereden ;) Dus eigenlijk kan dit topic op slot :j

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:27

marloesXpaco schreef:
Met Maurice wil ik dus nooit meer rijden

Waarom dat?

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:42

Dat is een lang verhaal... Ik hou het kort. Maurice die zegt het nooit als hij in draf, galop of rengalop gaat ofzo. Ik zeg nog tegen hem wil je niet in rengalop gaan want dan gaat Paco er vandoor. Maurice ging dus wel in rengalop zonder het te zeggen en Paco schiet van schrik het voetpad op in volle galop. Toen knalde ik tegen een paar bomen aan (en dat doet zeer). Een andere keer zei Maurice weer niks en begon Paco te bokken. Ik lag op zijn hals en hij crosste een duin op met mij aan zijn hals hangend. Ik riep STOP! STOP! en toen stopte die pas toen ik het 3 keer had gezegd. Met andere voorrrijders heb ik dat nooit. Ik wil dus echt nooit meer met Maurice mee rijden.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:44

o ja dat is wat minder..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:55

Hey ik wil denk ik ook deze vakantie 1 strandrit gaan doen, maar vroeg me af hoe duur het was en of je ook met een kleine groep kan? Ik heb manege Smith op het oog, ook vanwege de goede verhalen over de stal. En voor de mensen die daar rijden, mischien een paardje die je kan aanbevelen? :P
Zoek een vlot paardje, wel braaf en betrouwbaar, die goed naar de hulpen luisterd. Ik ben zelf 1.61 (67 kg) dus kan op pony's en paarden :P

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:12

lifaya schreef:
Hey ik wil denk ik ook deze vakantie 1 strandrit gaan doen, maar vroeg me af hoe duur het was en of je ook met een kleine groep kan? Ik heb manege Smith op het oog, ook vanwege de goede verhalen over de stal. En voor de mensen die daar rijden, mischien een paardje die je kan aanbevelen? :P
Zoek een vlot paardje, wel braaf en betrouwbaar, die goed naar de hulpen luisterd. Ik ben zelf 1.61 (67 kg) dus kan op pony's en paarden :P

Je wordt ingedeeld op een paard. Meestal Alex, Fox, Bo of Jack. Kijk eens op het manege smit topic. Daar staan ook beschrijvingen van de paarden.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:26

Mijn oude paardje is verkocht aan deze manege. Ze heet daar NADA, officieel Narinda. Leuk vlot dier :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:31

Aantal jaar geleden mijn eerste strandrit gedaan bij Smit, op Nalina. Maar die is er niet meer.
Ik rijd zelf bij Manege Ruckert, maar ga 1 x per jaar een ritje doen bij Smit. Tot nu toe reed Aad steeds voorop en hij is top.
Alleen toen met Nynke mocht ik zelf voorop en Aad achter mij.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:06

Nada is een superpaard! Echt een aanwinst voor de manege!

Chris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:32

Ik ben gisteren nog meegeweest met een buitenrit van manege Bakker en het was hartstikke leuk, we waren met 12 paarden en hebben lekker door duin en bos gereden en daarna nog lekker op strand. Er wordt wel verwacht dat je kan rijden anders kan je niet mee, daar kijken ze wel naar, goed paardrijden is dus niet 1x op een paard aan het strand van Tunesie hebben gezeten. Op strand mag je naast elkaar rijden en er werd wel gewaarschuwd dat sommige paarden rollen dus moet je dat zelf goed in de gaten houden als je er op zit, het was prachtig weer en we hebben heerlijk gereden, de voorrijdster was goed. Ik kijk al uit naar de volgende keer!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:38

Ik raad smit ook aan, maar jullie zijn inmiddels al geweest :P

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:23

Ik heb echt zin om te gaan :D
wss morgen rijbewijs binnen dus dan gaan we maar eens even met een vriendin die kant op :D