Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:33

In je cap zou ik niet doen. In geval van vallen en evt hoofdletsel laten ze je cap mooi zitten, dat mogen ze pas verwijderen in het ziekenhuis. Denk bijvoorbeeld aan motor en of brommerongelukken. De helmen kunnen en mogen ze niet afzetten. Een kaartje aan je cap zou wel kunnen.

druppeltje

Re: Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:35

Oh wat erg, ik vond mezelf al zo geniaal :D.
Nu heb ik er ook een in m'n jaszak, maar die heb ik straks niet meer nodig. Nog even verder over piekeren dan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:35

mrie schreef:
Nachtrit jazeker. Niet dat het mag hier in de Drunense Duinen hoor, maar zeker in de zomer als er veel dazen zitten ga ik liever in het donker uit rijden.... Gewoon de brede bekende paden en alleen maar stappen.... Paard ziet meer dan ik en daar vertrouw ik op. Zelfs wel eens en georganiseerd met mensen die ook wilde maar niet alleen en dan met een picnic in het midden.... Toen smeerde Frits hem dus :D

Hahaha, klinkt wel grappig, maar of het heel verstanding is weet ik niet. :D
Je paard zag zeker spoken... ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:36

IndianLady schreef:
In je cap zou ik niet doen. In geval van vallen en evt hoofdletsel laten ze je cap mooi zitten, dat mogen ze pas verwijderen in het ziekenhuis. Denk bijvoorbeeld aan motor en of brommerongelukken. De helmen kunnen en mogen ze niet afzetten. Een kaartje aan je cap zou wel kunnen.

Klopt ja.
Misschien kun je 'm aan het bandje van je cap doen, aan de achterkant van je hoofd. Of aan de rits van je laars?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:41

Ik draag geen laarzen, maar ik verzin wel wat. Hij kan altijd nog in m'n beha :D

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:50

Hee wat een goed idee!
Nooit bij stilgestaan eigenlijk!

Ik ga morgen op mn gemak is de sites bekijken
waarbij dingetjes besteld kunnen worden..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:57

druppeltje schreef:
Ik draag geen laarzen, maar ik verzin wel wat. Hij kan altijd nog in m'n beha :D

Daar wil je ook echt dat andere mensen zoeken :')

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 01:40

Nadir schreef:
Hahaha, klinkt wel grappig, maar of het heel verstanding is weet ik niet. :D
Je paard zag zeker spoken... ;)

Nee, hij kende gewoon het truukje van zich losmaken en is heel rustig stiekum op weg gegaan naar huis, hier en daar rustig een stukje gras etend.... Zo was hij gewoon. Ik wist ook wel dat hij niet zou gaan hollen en dat hij op weg naar huis zou gaan. Maar die lantarenpaal daar had ik dus even niet op gerekend....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:53

Bij ons heb je een ruitervergunning nodig die zit aan het zadel dus aan de hand van het nummer ben je te traceren zeg maar. Verder heb ik altijd mijn mobiel bij mij. En indien wij met de trailer weg zijn dan heb ik altijd mijn autopapieren etc op zak.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:30

Mjay schreef:
nee dat snap ik ook wel dat je een chip niet met het blote oog kan lezen. maar als een vreemde mijn paard vind dan komt ie echt wel ergens op een stal in de buurt terecht en vind je hem daar wel weer terug (is nog nooit met mijn paard gebeurt wel met het paard van andere stal genoten) ik ga echt niet met zon label aan mn hoofdstel of zadel lopen :P

Er is niet overal een stal in de buurt en als degene die hem vindt geen paardenmens is is het wel heel erg fijn dat er gewoon een telefoonnummer aan het zadel hangt zodat je paard snel terecht is. Zo'n metalen label is maar 3 of 4 cm lang, die doe je aan het kleine ringetje dat aan de meeste zadels linksvoor zit, je merkt het niet eens dat je hem bij je hebt maar je paard is niet zomaar "totaal onbekend". Er zijn wel paarden echt tijden vermist geweest en dat lijkt me niet iets wat je zou willen als je een keer iets zou overkomen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:53

HIer in D heb je zoweizo al te maken met een reitkennzeichen; En soort nummerplaats voor aan het zadel en hoofdstel (als heb ik hem daar weggehaald omdat hij onhandig zat bij de ogen) Dus Als iemand mijn paard vind kan hij de gemeente bellen en weten ze gelijk van wie het paard is. Natuurlijk is een eigen mobielnummer handiger, maar 't is al meer dan niks.

Ik heb altijd mijn telefoon bij, maar ik kan me voorstellen dat je bovenop je mob kunt vallen en dat doen de meeste het niet zo hard meer ;) Zo'n ID-tag lijkt mij het fijnst, kun je aan je cap, tjaps, rijlaarzen/schoenen, jas, broek ect vast maken!
Net zoals ik altijd mijn mob aan mijn broek haak kan ik ook zo'n tag aan mijn broek vastmaken (met een karabijn, dat verwisselt wat makkelijker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:29

ik neem meestal identiteitskaart mee en mijn gsm maar ik ga nooit zonder moeder bijna buiten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:45

heeft iemand ervaring met een ID-armband? Ik zat me te bedenken dat als je gevallen bent en bewusteloos of ze dan wel op je arm gaan zoeken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:31

IndianLady schreef:

Da's niet helemaal waar hoor, zelfs in de EHBO-les leer je al om bij een bewusteloos slachtoffer de helm af te nemen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:50

Mijn vriend heeft net zijn EHBO diploma. Je mag nooit kleding of dergelijke verwijderen.

De hulpdiensten is natuurlijk een ander verhaal... maar ik vraag me af of die in de cap kijken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:04

@ Beantsje: Het is idd gevaarlijk om bij ongelukken de hoofddeksels te verwijderen ivm nekletsel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:06

Nou ik heb in elk geval naar aanleiding van dit topic twee hondenpenningen besteld en het armbandje ID. Penningen heb ik een middenmaat gepakt zodat er zoveel mogelijk informatie op kon. Heb er naam paard, straatnaam met huisnummer, woonplaats en mijn telefoonnummer opgezet. eentje aan hoofdstel en eentje aan zadel, mocht hij onderweg iets verliezen dan kunnen ze naar het ander kijken.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:52

Zo'n kokertje die ze voor honden gebruiken is ideaal. Je maakt hem overigens het beste in de manen van het paard vast en niet aan het zadel. Nadeel is dat je het daar zo snel niet ziet. Ik heb een heel leuk boekje geschreven waarin staat hoe je zelf een sieraad voor in het paardenhaar kunt maken waarin zo'n kokertje verwerkt zit. Het boekje heet "Paardenseizoenen met maandplanner" Hier is de link waar je het kunt inkijken en bestellen.

http://www.unibook.com/unibook/site/aut ... ction=HOME

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:54

SBL op zich een leuk idee maar ik heb toch duidelijke penningen gepakt die zichtbaar zijn als iemand hem zou vangen. Als iemand je hond/paard/kat vind is het wel zo handig om gelijk te zien of er adresgegevens zijn.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:58

Het idee erachter was om er een leuk en opvallend iets van te maken. Als je een paard zonder berijder vindt valt zo sieraad in zijn manen gelijk op en ik denk dat je er gelijk naar kijkt. Dan zie je vanzelf het kokertje zitten. (dichtgemaakt met nagellak uiteraard)
Ik heb er zelf in ieder geval wel eentje. Ook gewoon voor het leuk natuurlijk.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:43

oke dan is het toch iets zichtbaarder dan ik in gedachte had.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:21

manishdra schreef:
Mijn vriend heeft net zijn EHBO diploma. Je mag nooit kleding of dergelijke verwijderen.

De hulpdiensten is natuurlijk een ander verhaal... maar ik vraag me af of die in de cap kijken.

Ik heb zelf EHBO en in de vervolglessen leer je wel degelijk hoe je een helm moet afnemen (wel altijd met minimaal 2 hulpverleners) en hoe je daarbij (verder) nekletsel voorkomt.

Dat mag alleen als je denkt dat de ademhaling in gevaar is, bijv. bij een bewusteloos slachtoffer of bij ernstig aangezichtsletsel. Je kan immers niet beademen met een helm/cap.
Als het slachtoffer bij kennis is, laat je de helm zitten. Maar in dat geval is de info uit de helm niet nodig want dan kan het slachtoffer dat zelf wel geven.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 01-05-09 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:23

Ja dat heb ik ook geleerd, maar het is me altijd afgeraden om het te doen. Omdat je niet weet in hoeverre iemand hoofdletsel heeft.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:27

nee maar als iemands ademhaling stagneert moet hij af. Anders kan je niet beademen. Nekletsel of geen nekletsel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:30

ja oke, maar als het niet nodig is laat ik hem liever opzitten ;)