Alleen buitenrijden, jij en je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_smurfje_

Re: Alleen buitenrijden, jij en je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:30

Ik ga ook zo vaak alleen naar buiten. Ik hoef ook echt maar een klein stukje over de weg.
Heerlijk vind ik dat lekker uitwaaien en niets hoeven zeggen.
Ik heb wel altijd me mobiel bij me, voor het geval dat er iets gebeurt.
Ik vind het overigens ook wel gezellig om met iemand anders gezellig een buitenritje te maken.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:32

Ik vind het heerlijk om alleen met mn paard te gaan.. echt genieten

mn ma zegt vaak: ga je helemaal alleen?
En dan zeg ik: ik ben niet alleen.. ik ben met Limerick ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:38

als ik rij,rij ik ook alleen...heel zelden komt er een vriendin langs en gaan we samen...maar dan is mijn paard zo opgefokt dat hij niet eens meer normaal kan stappen....dat is niet echt lekker rijden..
Wel neem ik een van mijn honden mee,dan schrikt hij minder,en hobbelt gewoon de hond achterna...
Het is wel wat minder als je er af valt....dat is me nu 2x overkomen,gelukkig niet ernstig....maar ik zie me al liggen hier in de afgelegen bossen(in frankrijk)....geen mens die je meer vind....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:49

Hier ook een liefhebber van alleen met het paard op pad gaan :j

Ik moest in het begin wel wennen. Ik kwam van een kleine pensionstal waar bijna altijd wel wat mensen waren. Nu wonen de paarden aan huis en ga ik 99% van de keren alleen weg. Mijn andere paard Napoleon heeft sinds kort een eigen 'verzorgster' dus nu ga ik wel eens met haar op pad.

Maar ik vind het heerlijk om alleen met Gam op pad te gaan. Ik geniet dan echt met hem samen, brengt me wel meer bij hem omdat mijn aandacht niet wordt afgeleid.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:10

In de zomer rij ik vaak alleen buiten. Heerlijk.
Langs het water galopperen, een stukje 'bosachtig' gebied, weilanden of gewoon de stad.

Ik neem sowieso altijd mijn mobiel mee en de eigenares van de paarden weet ook dat ik buiten ga rijden.
Maar het gaat inprincipe altijd goed, op soms een eigenwijze bui na.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:18

Ik rijd met mijn verzorgpony zeker 1 keer per week buiten. Ik verzorg haar nog niet lang en ook nog niet veel verschillende rondjes in het bos gevonden. Meestal ga ik alleen. Maar soms gaat mijn moeder of vader of zus ook mee op de fiets. Dan loopt ze een stuk prettiger en schrikt ze minder. Want diegene is dan de leider volgens haar. En een scheiterd is ze.
Ik ben binnen 2/3 minuten in het bos :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:23

Ook ik ga wel eens alleen :j
Rij dan meestal wel wat korter dan anders, gewoon een "plaatselijk" rondje (duurt makkelijk 2u of langer hoor :+), geen echte tochten zeg maar. Maar voor de rest doe ik niks anders dan anders.

Heb gsm mee, en zweep :Y)
Verder zijn er altijd verschillende mensen op de hoogte dat ik ga (ouders + eigenaar paard), ze weten alleen nooit hoelang omdat ik enorm slecht kan timen :+

Heb nog nooit problemen gehad.
Ben er éénmaal afgevallen en toen heb ik een tijdje op de grond gelegen omdat ik even teveel pijn had om meteen op te staan, moest even bekomen. Pony stond beetje verder, kwam eens kijken (gezellig zo'n zandneus in je gezicht, vooral als je gezicht helemaal open ligt :+) en ging toen langs mij staan grazen :) Dus daar heb ik ook niet meteen schrik voor dat die er vandoor zou gaan als er iets zou zijn ofzo ;)

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:43

Als ik alleen ga neem ik mijn telefoon mee die neem ik overgens overal mee naar toe wie weet wie je belt enzo. ik ga altijd langs zandpaden (het liefst) mijn pony vind het heerlijk haar oortjes naar voren en we komen wel eens andere paardjes tegen daar kijkt ze wel naar maar ik probeer zo veel moglijk door te rijden want wie weet hebben die paarden wel ziektes er kan niet zo veel gebeuren achter zoon draadje maar ik laat haar voor de zekerhied niet snuffelen aan de sneuzen van andere paarden. Op zandpaden is mijn pony heel braaf en rustig en doet ze niks maar ik ging laast een weiland in met een vriendin en mijn pony voelde dat het de laaste keer was zegmaar dat we galopeerde in die weide toen zei ik ook tegen mijn vriendin 'ik nog één keer heen en terug' maar toen ging die pony er dus vandoor echt hard in rengalop mijn hart bonste en ik schreeuwe tegen haar 'Bonita(<- haar naam) stop!' en ik trok aan de teugels enzo was echt niet leuk en ben nooit dat weiland meer in gegaan ik loop er altijd voorbij :D

maar,ja je kunt de vreemste dingen meemaken die je niet verwacht...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:23

Marjo_x schreef:
Muziekje op? Ik mag toch hopen dat je geen oordopjes indoet?

Waarom zou je dat niet doen?

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:24

ik rij ook vaak alleen buiten!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:26

Ook ik rijd bijna altijd alleen. Ik vind het heerlijk. Maaike is dan ook niet echt fijn te rijden als er meerdere
paarden meegaan, maar dat ter zijde.
Ik rijd meestal door het dorp en dan de polder in.
Maaike is dan ook geen paard wat er vandoor gaat. Als ze iets eng vind, dan blijft ze als een standbeeld stilstaan, dat
scheelt ook wel, maar ik voel me nooit onveilig als ik alleen op pad ga. Ik zorg wel altijd dat ik mn gsm bij me heb en verder
niets. Lekker genieten van mn paard!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:27

Ik rijd ook regelmatig alleen (naar het bos) en neem dan alleen een mobieltje mee...het voordeel is dat je je eigen gang/tempo etc kan rijden.

Maar samen rijden vind ik net zo leuk en de paardjes ook! :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:07

beantsje schreef:
Marjo_x schreef:
Muziekje op? Ik mag toch hopen dat je geen oordopjes indoet?

Waarom zou je dat niet doen?

Omdat je dan omgevingsgeluiden mist?
Persoonlijk vind ik het respectloos naar je paard en onverstandig naar de rest van het verkeer.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:09

Ik rijd het liefste alleen!

Geen rekening houden met andere, eigen tempo bepalen.

Wat ik altijd meneem:
-touw.
-Beugel elastiekjes (veiligheidsbeugels, stel dat ik eraf val of het kapot gaat,
hoef ik niet het hele stuk terug te lopen :+ ).
-telefoon.

Voor de rest kijk ik voor dat ik buiten ga rijden, of de veiligheids-haakjes
dicht zitten (waar je beugel riem aan vast zit).
en controleer ik regelmatig de teugels en beugelriemen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:32

Ik heb mijn pony pas drie maanden, maar rijd meerdere keren per week met hem een buitenrit. Ik ga dan met één of twee vriendinnen samen, maar ben inmiddels ook al twee keer met hem alleen weg geweest. Omdat ik nog niet supergoed de weg ken zijn het rondjes van 20 minuten tot een uur. Als ik alleen ga kies ik voorlopig nog de routes die ik al veel heb gereden. Niet vanwege mijn pony, maar meer omdat ik zelf nog vertrouwen moet krijgen. Het enige dat ik meeneem is mijn telefoon, verder niets.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:35

Ik vind het fijner om alleen met m'n pony naar buiten te gaan dan met meerdere mensen eigenlijk, dan moet je toch weer rekening met elkaar gaan houden :+

Ik weet precies wat mijn paardje en ik leuk vinden (crossen dus :+ ) en sommige mensen willen dat niet uit buitenrit. Prima, dan ga ik wel lekker alleen :+

Ik ga meestal ff langs m'n huis (is redelijk dichtbij de manege) om een appeltje voor Saar te halen, en dan weer terug, een redelijk 'groene' weg is dat :j Naar het bos gaan we ook wel eens, met lekker weer, maar dan wel met de trailer :j

EDIT: ik neem mijn telefoon +mp3 speler mee :)

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:37

Ik zou de foto's nog scannen van het zwemmen met me verzorgpony. 'T scannen lukte in eerst niet, nu heb ik het voor mekaar gekregen dus bij deze de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Ik was samen met Linsey, Lins85 hier op bokt. Zij was met haar fries Luna.

Afbeelding

Afbeelding

De kwaliteit van de foto's isniet helemaal 100 % maargoed.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:43

Ik rij altijd alleen met mn draver, omdat ze alleen staat en dat er dus simpelweg niemand is om mee te rijden en ze kan eigelijk ook niet met andere paarden weg, want dan is het drama. Alleen is ze prima te rijden, en zeker veiliger als met andere paarden. Ik heb trouwens altijd een telefoon bij en aangezien ze bij mijn ouders staat is er meestal ook wel iemand die weet dat ik wegben en hoe lang ik meestal weg blijf.

Ik vind het soms leuker om met andere mensen/paarden weg te kunnen, en met de friezen die ik rijd gaat dat ook gewoon en is het altijd super gezellig. Helaas werkt dat met mn dravertje niet, die is gewoon veel relaxter in dr eentje. En daarbij is het ook wel eens lekker om lekker in je eentje er op uit te trekken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:15

Waratje schreef:
Omdat je dan omgevingsgeluiden mist?
Persoonlijk vind ik het respectloos naar je paard en onverstandig naar de rest van het verkeer.

Respectloos >;) Ik denk niet dat mijn paard het in de gaten heeft als ik muziek op heb hoor.
En zolang je nog wel gewoon omgevingsgeluiden hoort vind ik het prima

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:19

Tot 31 oktober 2008 ging ik ook altijd alleen met mijn paard buitenrijden. Ik moet een klein stukje over t zandpad en langs de weg om bij de bak te maken. Maar sinds ik voor mijn ogen heb zien gebeuren dat een pony aangereden werd door een vrachtwagen vervolgens in moest worden geslapen, rij ik niet meer (alleen) buiten. Alleen kan je niets. Ik ga voortaan mooi met de trailer!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:20

Ik rijd vaak alleen. En sorry hoor maar ik vind het niet respectloos tegen over je paard. Meestal merken ze er niks van. Als je je muziek niet hard zet hoor je alsnog alles om je heen!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:21

Ik ga ook regelmatig alleen naar buiten. Het enige dat ik dan altijd bij me heb, is mijn telefoon. En buiten doe ik altijd met cap rijden, hoe warm het ook is.

Mijn pony is een stuk fijner wanneer hij alleen is als je naar buiten gaat. In het verleden heb ik trouwens ook slechte ervaringen gemaakt met mensen die niet gewend waren aan uitrijden, en het nogal onderschatten, vandaar dat ik liever in mijn eentje ga. Ik weet van mezelf wat ik aankan en wat mijn pony aan kan.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:33

Morgen ga ik voor 't eerst weer echt een uurtje ofzo naar buiten :D (sinds 1,5 jaar geleden) heb 't de eigenaar gevraagd en ze vond het goed :) heb d'r echt zin in nou!
Had trouwens een tijdje terug ook wel tegenover de stal zegmaar op een terrein gereden waar huizen komen te staan, was omheind met een hek, best handig! Maar nu zijn ze al bezig met bouwen :+ Maar ik ga morgen dus gewoon ff door 't dorp enzo, ben benieuwd hoe Elsja 't vind!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:14

ElinevsElsja schreef:
De kwaliteit van de foto's isniet helemaal 100 % maargoed.

Het is toch geweldig om zoiets te kunnen doen 8-) . De mijne houdt niet eens van natte voeten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:26

Ik rijd het liefste met anderen buiten; wel zo gezellig maar zeker ook wel zo veilig.
Als ik alleen ga, rijd ik niet op al te afgelegen plekken; je weet maar nooit als vrouwzijnde als je ergens achterin het natuurgebied rondrijd wie je daar tegenkomt!
Mobiel heb ik altijd bij me, dan dus ook.
Ik heb zo'n klein sleutelhanger-naamlabeltje aan mijn zadel hangen met mijn mobiele nummer erop.
Stel dat je eraf valt en je paard gaat er vandoor; mensen die hem dan hopelijk te pakken krijgen kunnen je dan bellen waar hij is!
Ook heb je zo'n teugelsafe, waarmee je je teugels aan je zadel vastklikt, zodat mocht er iets gebeuren je paard niet in de teugels kan gaan staan. Die heb ik er ook weleens aangehad.

Als ik met anderen rijd, is het in stap veel kletsen en verder lekker actief rijden.
Als ik alleen ben stap ik grotendeels, ik ga dan rijden als het echt stralend weer is daar kan ik zo van genieten!