Strand...beenbeschermers of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Strand...beenbeschermers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:13

Ha die Sandra! Top zeg, heerlijk naar het strand!
Ik ben in Augustus voor het eerst met Bella op het strand geweest, echt geweldig! Wij zijn ook de zee niet ingeweest, het was HEEL erg winderig, en er stonden best wel schuimkopjes op de golven dus Bella durfde niet zo goed. Ja 1 voetje haha
Ik wens jullie alvast HEEL veel plezier!! Haha!

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:08

Ik denk dat het inderdaad niet zo lekker zit voor je paard met al dat zand, maar als hij zichzelf bijvoorbeeld heel vaak raakt en ook verwondt is het misschien verstandiger om het wel te doen. Ik denk dat je dat zelf het beste kan bepalen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:31

Bedankt.

Dabo, het lijkt me inderdaad zo gaaf.

coradv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:20

Ik rij in de bak behalve met springen nooit met beenbeschermers maar buiten altijd! Als ik naar het strand ga hebben wij iemand die dan daar foto's gaat maken van ons en in de auto heeft zij altijd onze uitrijdekens in haar auto. Haar auto staat dan boven aan het strand en dan moeten wij voor we daar zijn nog 15 minuten stappen. Dan zetten we ze heel even stil, doe ik mijn beenbeschermers af en borsteltje over de benen deken op en rijden we weer verder. Ik snap dat niet iedereen zo'n iemand bij zich heeft dan raad ik het aan toch beenbeschermers om te doen. Er kan ook iets in het water liggen of dergelijke. Wij gaan ook altijd een stukje 'race' en dan raakt hij ook nog wel is met zijn achterbenen zijn voorbenen omdat hij het niet echt kan om het zo maar te zeggen. Vind het een fijn gevoel als hij ze omheeft.
Alvast veel plezier in maart!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 18:42

Dank je, plezier gaan we zeker hebben. Daar twijfel ik niet aan.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:47

ik heb niet alles doorgelezen, maar toen wij naar het strand gingen heb ik volgens mij de pijpkousen e.d. niet omgedaan maar wel springschoenen. Dit omdat mijn merrie weleens op haar eigen hoef is gesprongen bij een sprintje galop (meer dan eens zelfs, maar 1x een vervelende lup vel eraf). Dus vandaar uit voorzorg wel. Zij trekt (of eigenlijk trok, ze is nu met pensioen) vanachteruit dus zo ver weg dat ze zelf op haar voorbenen sprong. Naja.. misschien beetje vage uitleg zo sorry Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:17

Ik heb altijd alleen strijklappen om bij Kev op het strand. Liefst zo min mogelijk bescherming, alleen het hoogst noodzakelijke.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:41

Bij lange buitenritten, trektochten e.d. gebruiken wij NOOIT beenbescherming. Enkel in de bak bij training reining of springen oid.
Beenbescherming zorgt ervoor dat je sneller blessures gaat hebben bij lange ritten. De pezen eronder verhitten en dit is erg slecht. Bovendien gaat er vuil en zand onder zitten, dat kan gaan schuren.
Als je een paard hebt dat echt aantikt kun je best gewone strijklappen gebruiken, ook voor vooraan. Enkel het hoogst noodzakelijke dus.
Hoor maar eens bij enduranceruiters. Ze zullen mijn stelling bevestigen.
succes.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:47

Wat een dikke zever (sorry dat ik het niet positiever kan verwoorden maar dan wordt heel mijn contekst vervormd) is me dat hier ivm geen peesbeschermers op het strand omdat het dan gaat schuren en wondjes gaat geven.
Je doet je peesbeschermers toch zo dicht dat ze goed aansluiten, nee? Veel zand kan er dan niet tussen.
En by the way, in een rijbak ligt toch ook zand....

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:50

Ik gebruik gewoon beenbescherming en ga ook het water in.
Na de tijd benen en bescherming goed schoonmakne.
Dan is er niets aan de hand.

Veel plezier trouwens!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:57

x_Quinta_x schreef:
Wat een dikke zever (sorry dat ik het niet positiever kan verwoorden maar dan wordt heel mijn contekst vervormd) is me dat hier ivm geen peesbeschermers op het strand omdat het dan gaat schuren en wondjes gaat geven.
Je doet je peesbeschermers toch zo dicht dat ze goed aansluiten, nee? Veel zand kan er dan niet tussen.
En by the way, in een rijbak ligt toch ook zand....

In de bak ligt ook zand, inderdaad. Ik heb dan ook eens een paard gehad dat witte plekken op haar benen kreeg van de peesbeschermers. Zal eens zien of ik ergens een foto ervan vindt.
Probleem is dat je ze ofwel zo hard moet aanspannen dat je riskeert het bloed af te snijden of drukkingen te veroorzaken, ofwel komt er troep tussen. :)

Niet gebruiken als het niet strikt noodzakelijk is, blijft de beste optie. ;) En ZEKER niet voor lange ritten.
Trouwens, ik geloof nooit dat al die paarden die getooid zijn met peesbeschermers echt aantikken. De meeste ruiters gebruiken het gewoon voor de mooi. Een gezond paard kan best uit zichzelf lopen, daarvoor hoef je zijn benen niet in te pakken.