Werken op ranch in Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ireentje87

Re: Werken op ranch in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:53

hou er ook rekening mee dat als ze echt iemand willen hebben met een rijbewijs er nog andere regels bij komen kijken.... in veel landen moet je dan ook al 5 jaar of langer je rijbewijs hebben en minimaal 21 zijn. (zelf een studie in het toerisme zo goed als afgerond) het is dus vaak zo dat als je net je rijbewijs hebt gehaald ze je dan nog niet kunnen/willen laten rijden ivm verzekeringen enzo

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:53

Ik zou het gewone leven ook opzeggen om gewoon zo te kunnen leven /wonen..
Toen de tv serie Mcleod's Daughters begon, genoot ik alleen al om te kijken naar de manier van leven..
Maar om ergens (niet perse Amerika) zo eens te gaan werken, bedacht ik me geen 2e keer!!
Al komt er inderdaad wel veel bij kijken..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:50

ireentje87 schreef:
hou er ook rekening mee dat als ze echt iemand willen hebben met een rijbewijs er nog andere regels bij komen kijken.... in veel landen moet je dan ook al 5 jaar of langer je rijbewijs hebben en minimaal 21 zijn. (zelf een studie in het toerisme zo goed als afgerond) het is dus vaak zo dat als je net je rijbewijs hebt gehaald ze je dan nog niet kunnen/willen laten rijden ivm verzekeringen enzo

Rijbewijs is in zoverre nodig ( bij de ranch vakanties waarbij je wat bij wil werken, die wij organiseren) dat je een auto kan besturen, rondom de ranch etc. , echt de weg op en alleen rijden kan iet in de auto's van de ranch omdat daarvoor allerlei extra en hele dure verzekeringen nodig zijn.
Als je daar zelf op stap wil is het aan te raden om een auto te huren en dat dan tegelijk met je vlucht via internet te regelen. Dat is nl. veel goedkoper dan wanneer je het daar wil doen! Let wel op de verzekeringen, in Amerika is het aan te raden om "fully Inclusive" o.i.d. te nemen, als er nl. iets gebeurt kan dat meteen bakken met geld kosten!
Maar inderdaad, als je net je rijbewijs hebt is kan dat auto huren wel eens lastig worden!

Ik logeer wel eens bij kennissen in New Mexico, die hebben een stuk of 3 of 4 auto's, maar ik kan er geen van hun "lenen" , zelfs met de Quad mag ik niet de weg op omdat ze alleen verzekerd zijn voor hun eigen gebruik, bij gebruik door anderen ( buitenlanders :o ) is het risico te groot. Als er wat gebeurt kan ze dat bakken met geld gaan kosten.

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:53

even een oproepje:
ik ga half juli tot eind juli naar de ranch van www.trailsend.nl. Ik ga samen met mijn zus, maar volgens de eigenaar in kansas wordt het goedkoper naarmate er meer mensen gaan. Als je mee wilt, kom je niet per definitie bij dezelfde ranch als ik en mijn zus, maar je profiteert wel van de korting. Dus mocht je mee willen dan kan dat.

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:30

Ik heb zelf bij Om el Arab gewerkt(twee keer)
dit is een arabieren fokkerij waarbij je zelf een paar paardjes krijgt om te rijden.
Je werkt daar 6 dagen in de week en daar in tegen krijg je dan eten en een plek om te slapen:)
op dinsdag gaan ze mexicaans eten en gaan ze naar de bioscoop en op vrijdag gaan ze uit pizza eten.
Santa barbera is een uurtje rijden van de ranch en is daar super mooi, shoppen en strand goede combi:D
Ze hebben ene auto voor je ter beschikking.
Vaak zijn er in de zomer trailrides waar je dan mee naar toe mag , ze gaan dan vaak de bergen in.
Veel van de werkzaamheden zijn daar de paarden trainen en met de veulens werken.
je doet daar geen stal werkzaamheden! dit vond ik een voordeel:) alleen maar paarden hihi

http://www.omelarab.com is hun website:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:36

Vakantie vieren in Amerika kan prima, ook op een ranch. Kijk eens bij TiogaTours.nl, zij bieden heel veel verschillende ranchvakanties aan. Wij hebben er al zes keer onze camperreis geboekt, zij weten echt waar ze mee bezig zijn.

Voor ranchvakanties: http://tiogatours.nl/ranches/index.htm

Als je echt wilt gaan werken, is het misschien verstandig om je even te verdiepen in de materie rondom visa. Onder het normale Visa Waiverprogramma, waar je als toerist mee naar Amerika gaat, mag je absoluut niet werken.

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:37

je mag drie maanden werken zonder visa, dit heb ik ook al twee keer gedaan zonder problemen ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:41

Je mag helemaal niet werken zonder visum, no way. Je mag drie maanden in Amerika blijven, dat is waar, maar laat ze er bij immigrations niet achter komen dat je werkt voor geld, dan kom je het land nooit meerin.

Als je het twee gelukt is, heb je gewoon geluk gehad, maar het is echt illegaal en reden genoeg om je voortaan de toegang tot de USA te weigeren.

Kijk maar op de site van de ambassade (dit geldt voor Nederland én België); http://dutch.belgium.usembassy.gov/visa ... ogram.html

Citaat:
Belangrijk zijn deze regels:

Let op: Een visum is wel vereist voor reizigers:
• die geen staatsburgers zijn van de landen die deelnemen aan het Visumontheffingsprogramma
• die van plan zijn langer dan 90 dagen te blijven
• die met een privé-vliegtuig of -boot aankomen
• die in de V.S. willen studeren of een stage doen.
• die in de V.S. willen werken. Dit geldt ook voor journalisten/mediavertegenwoordigers.

• die in andere omstandigheden niet in aanmerking zouden komen voor een visum op grond van de Amerikaanse wet. In het algemeen hebben deze wetsbepalingen betrekking op mensen aan wie reeds in het verleden een visum geweigerd werd, over een crimineel verleden beschikken, in het verleden de immigratieregels reeds overtreden hebben of besmettelijke ziektes hebben die een bedreiging vormen voor de volksgezondheid.
• die een diplomatiek/officieel statuut hebben EN die naar de Verenigde Staten reizen voor een officiële missie.

Jij schrijft trouwens dat je werkte in ruil voor kost- en inwoning. Dat is wat anders dan betaald werk. Zodra immigrations maar denkt dat je de arbeidsplaats van een Amerikaan in zou nemen, ben je de klos.

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:45

Maar ze heeft het er toch niet over dat ze betaald word?
En nee ik heb geen mazzel gehad, altijd op het vliegveld netjes verteld dat ik ga stage lopen en mag altijd door:)
weet wel waar ik het over heb hoor;)

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:46

Even een stipje, ik wil begin volgend school jaar namelijk graag stage lopen op een ranch!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:48

Daar zelf droom ik ook van! Ben hellaas nog veel te jong. ;(
De hele zomer in Amerika op een ranch. :)

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:53

hoe oud ben je dan?
ik was 18 dat ik naar amerika ging ;)

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:54

Eerder wou ik altijd dolgraag een jaar highschool doen in amerika maar dat is nu niet meer mogelijk, aangezien ik eerst de havo af wil maken & als ik daarmee klaar ben ben ik ruim 18. & meestal moet je 18 zijn als je weer terug komt in nederland. Maar een paar maand werken op een ranch lijkt me ook geweldig! ik zal dan nog wel een jaar moeten wachten & ik heb natuurlijk altijd nog mijn paardje, die ik dan heel erg lang moet gaan missen. maar ik volg dit toppic wel even, wand het lijkt me echt geweldig!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:06

Ik gaf het alleen als algemene informatie, omdat er mensen zijn die misschien wél geld moeten verdienen om een paar maanden in Amerika te kunnen leven.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:17

Ik zet even een dikke stip hier. Zit ook zo te orienteren, maar ben ook maar op mezelf aangewezen helaas, vriendlief zal niet mee gaan helaas :Y)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:24

Even een stipje.. :)

Ik twijfel heeel erg over of ik een tussenjaar wil houden (heb in mei eindexamen, eind juli wordt ik 19).. En om gelijk te gaan studeren zit ik nog even niet op te wachten!

is dit ook mogelijk na de zomer vakantie? dus bijvoorbeeld vanaf augustus?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:35

Vanaf april dit jaar zoeken we weer iemand voor minimaal 3 maanden op een Horse ranch om paarden te trainen, verzorgen en showen. Ook het meehelpen/ meerijden bij de Cattledrives is een deel van het werk.
Meer info per PB, maar dit is alleen voor mensen met een rijbewijs!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:33

Gaaf zeg, ik zit er ook al heel lang over te denken, want ik wil dat echt ook heel graag.
Een ranche in amerika.
Ben helaas nog maar 14.. dus ze willen me vast nergens hebben:P

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:42

(ik hoop dat mijn tip niet al gegeven is, heb snel even door de reacties heen gebladerd)
Vorig jaar heb ik een week vakantie gevierd op South Cross ranch dichtbij Atlanta (http://www.southcross.com/). Geweldige week, mooie ranch, ca. 250 paarden (voornamelijk Quarters, eigen fok). Deze ranch voorziet alleen in buitenritten op eigen (enorrrrm) terrein met western tuig, niet in vee-drijven.
De ranch is in handen van een leuke familie met Duitse roots (moeders kant). Moeder staat in de keuken iedere dag geweldig te koken en de mannen beheren de ranch met veel liefde. Leuke en enthousiaste (en ook jonge) medewerkers/studenten uit verschillende landen en fijne paarden. Mooie omgeving met trails door bosgebied en kreekjes. Tja wij werden verliefd op deze plek, dus niets dan goeds! Na het rijden in de warmte even bijkomen met iced tea op de veranda in een schommelstoel en uitzicht op de grote weides...

Na zoektocht op Bokt zag ik een berichtje van een paar jaar geleden van "Tamaartje" die 2,5 op South Cross ging werken. Misschien heeft zij ervaringen te delen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:17

Oh dit lijkt mij ook wel wat... maar ik kan ook niet zo lang weg van mijn werk, maar 2 of 3 weekjes zou wel moeten kunnen. Ik ga eens even wat van jullie tips bekijken!

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:56

Ik zet ook even een stipje!
Ik wil heel graag voor 3 maanden, of langer op een ranch werken. Het liefst a la McLeod's Daughters. Of evt in combinatie met wedstrijd. Natuurlijk in western stijl...
Dus als iemand wat weet! pb me maar, verder ben ik flink opzoek.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:19

Zoals ik hierboven al geschreven heb, zoeken wij iemand met ingang van april, maar later mag evt. ook. Is in Kansas, USA.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:41

heey wat leuk bericht zeg...ja mijn vriendinnen en ik wij willen ook met ze 5'n naar Amerika volgend jaar en daar 10 dagen gaan werken op een ranch. mocht iemand iets leuks weten we horen het graag

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:19

Elcid, dat is voor langere tijd neem ik aan?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:29

@miccamaaike; periode is voor minimaal 3 maanden.
@boortjuh; 10 dagen kan, maar dan in de vorm van een vakantie met werk erbij waardoor de prijs erg meevalt.

Meer info per pb.