Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ikima schreef:Hc ben ik niet met je eens, als er zonodig een paar honderd mensen op het ruiterpad moeten lopen terwijl er een paar meter verderop een prima wandelpad is dan galopeer ik gewoon rustig door. Wij mogen met onze paarden ook niet op de wandelpaden komen. Wandelaars hebben het hele bos om te lopen, wij hebben maar een paar paden, dus opzouten van de ruiterpaden.
Jij bent een bestuurder en hoort je aan te passen.Ikima schreef:Maar we hebben het hier niet over de snelweg maar over een ruiterpad waar wij - de ruiters - ook nog flink voor moeten betalen, dan vind ik wel dat ik recht heb om daar te rijden zonder telkens op de rem te gaan voor wandelaars.
blensink schreef:Ik passeer alles in stap, veel mensen zijn bang en als ik dan ook nog eens voorbij draaf of gallopeer dan jaag ik ze helemaal aan de kant.
Vind het echt niet kunnen!!
Gelukkig zijn er hier mensen die wel nog rekening met elkaar houden, honden worden direct aangelijnd als ik langskom en auto´s gaan op de rem.
Motorrijders stoppen en doen de motor uit.
Terwijl bij mijn paard dit allemaal overbodig is ze is volledig bomproof.
Ik probeer dus ook mee te werken aan dit fijne beeld, ruim de mest op op wandelpaden en passeer in altijd in stap.
Iedereen zegt elkaar gedag we zijn immers ieder op zijn eigen manier aan het genieten van de buitenlucht.
Adil18 schreef:Ze zouden het ook eens moeten wagen de honden niet aan te lijnen! Honden niet aanlijnen is bij Rano op eigen risico! Als een hond te dicht bij Rano in de buurt komt sta ik niet in voor de gevolgen...!
) Dus die honden lopen achter onze pony's, beginnen ze uit te dagen (in de benen bijten enzo) Dus wij galoperen tegenwoordig gewoon door als er mensen lopen! Moeten ze maar op het voetgangers pad gaan lopen Adil18 schreef:Honden niet aanlijnen is bij Rano op eigen risico! Als een hond te dicht bij Rano in de buurt komt sta ik niet in voor de gevolgen...!
fammiepammie schreef:Als mijn vriendin in het bos rijden, dan komen we altijd super veel honden tegen (met mensen natuurlijk!) die gaan dan op het ruiterpadlopen (dat er al zo weinig is) Dus die honden lopen achter onze pony's, beginnen ze uit te dagen (in de benen bijten enzo) Dus wij galoperen tegenwoordig gewoon door als er mensen lopen! Moeten ze maar op het voetgangers pad gaan lopen
AaronYve schreef:fammiepammie schreef:Als mijn vriendin in het bos rijden, dan komen we altijd super veel honden tegen (met mensen natuurlijk!) die gaan dan op het ruiterpadlopen (dat er al zo weinig is) Dus die honden lopen achter onze pony's, beginnen ze uit te dagen (in de benen bijten enzo) Dus wij galoperen tegenwoordig gewoon door als er mensen lopen! Moeten ze maar op het voetgangers pad gaan lopen
Nog leuker voor de honden...
blensink schreef:Zo dit evt kunnen betekenen dat honden in de toekomst in Nederland nooit meer los kunnen lopen.
AaronYve schreef:Die mensen wat hier in Nederland gaan wandelen in het bos zijn vaak mensen die beter uit zijn in een leuk park dan in de bos.
Bij ons in Limburg (meinweg gebied) valt het wel mee verhouding wandelaars en paarden.
Zijn er zo wat evenveel. En van de mensen in de bossen heb je eigenlijk geen last is wel wat vervelend als je op de drukken plekken rijd, maar die mensen zie je alleen met goed weer en op de zondag.
fammiepammie schreef:Als mijn vriendin in het bos rijden, dan komen we altijd super veel honden tegen (met mensen natuurlijk!) die gaan dan op het ruiterpadlopen (dat er al zo weinig is) Dus die honden lopen achter onze pony's, beginnen ze uit te dagen (in de benen bijten enzo) Dus wij galoperen tegenwoordig gewoon door als er mensen lopen! Moeten ze maar op het voetgangers pad gaan lopen
Huertecilla schreef:Waarom trek je díe conclusie? Ik vind dat een omgekeerde redenering. Het ligt dan meer voor de hand om gebieden waar honden los mogen af te sluiten voor ruiters als die problemen opleveren. De ruiterij heeft alternatieve gebieden én de openbare weg.
hc
Huertecilla schreef:blensink schreef:Zo dit evt kunnen betekenen dat honden in de toekomst in Nederland nooit meer los kunnen lopen.
Waarom trek je díe conclusie? Ik vind dat een omgekeerde redenering. Het ligt dan meer voor de hand om gebieden waar honden los mogen af te sluiten voor ruiters als die problemen opleveren. De ruiterij heeft alternatieve gebieden én de openbare weg.
hc
Ikima schreef:Blensink dan ga jij dus in het vervolg alleen maar stappen in het bos? Loslopende honden kunnen overal uit de bosjes schieten dus zou je nooit meer kunnen draven of galoperen want stel dat er een hond uit de struiken komt. De hondeneigenaar hoort op zijn hond te letten en niet bij een ruiterpad los te laten.
Wat het galoperen betreft, het gaat er hier niet om om in rengalop langs wandelaars te gaan, dat is dus ook asociaal, maar een rustig handgalopje moet kunnen als die ruimte er is.
Ikima schreef:Blensink dan ga jij dus in het vervolg alleen maar stappen in het bos? Loslopende honden kunnen overal uit de bosjes schieten dus zou je nooit meer kunnen draven of galoperen want stel dat er een hond uit de struiken komt. De hondeneigenaar hoort op zijn hond te letten en niet bij een ruiterpad los te laten.
Wat het galoperen betreft, het gaat er hier niet om om in rengalop langs wandelaars te gaan, dat is dus ook asociaal, maar een rustig handgalopje moet kunnen als die ruimte er is.