anneliesdj schreef:Adil18 schreef:Met een correcte opvoeding is veel mogelijk...onze jachthonden zijn 't bewijs
Ik zeg ook niet dat het niet kan? Maar je zult toch een betere hondeneigenaar moeten zijn wil je zo'n hond op kunnen voeden.
Zelfde geld ook voor windhonden, kunnen het wel lekker volhouden maar als ze wat zien zijn ze weg. (mogen trouwens niet eens loslopen in NL dus is geen optie)
Edit; ik zie dat jij een Duitse staander hebt en een staande hond is wat anders dan een brak of een zweethond, staanders zijn makkelijker in opvoeding
Dat is precies wat ik bedoelde ja
. Bij een Staande hond is dat over het algemeen vele malen makkelijker dan bij de lopende honden (neem een teckel of een basset, daar heb je wat dat betreft meer last mee) 

)houdt ze de paarden ook bij...
zijn niet moeilijk op conditie te krijgen, zijn trouwe honden met een heel aanhankelijk doch zefstandig karakter, zijn heel breed wat je ermee kunt doen, is ook 1 van de vier honden die in nederland (legaal) een kar mogen trekken.
De meeste lopende honden en zeker rassen als Foxhound's en Foxterriers zijn echt doof als ze loslopen.
zucht.
. ze snuffelt wel rond, maar zet een konijn voor der neus en ze loopt er hoogstens eens even naartoe om dag te zeggen en als je roept draait ze gewoon weer om... je kan een jachthond natuurlijk ook trainen dat je hem mee buiten kan nemen (het zijn tenslotte honden met van nature een goeie bouw om veel km's te maken en dus ideaal vr grote afstanden), maar dat zou ik als eerste hond nooit doen. Misschien binnen een paar jaar ofzo, als mijn huidig hondje perfect afgericht is zodat die het goeie voorbeeld kan geven.