Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:39

maya kan je internet gewoon uitzetten dan en toch de app gebruiken ??
lang niet gesproken trouwens ,

ik doe nog niet mee heb nog geen bericht terug ontvangen helaas, mja ga morgen ook weer rijden dus hoop vanavond toegelaten te worden tot de challenge en al eindig ik als laatste haha boeiend het is gewoon leuk om te kijken env ergelijken , hoewel ik de app nu dus vaak niet aan zet haha .

ga het zeker vaker doen en als ik eenmaal mee doe met de challenge gaat die elke rit aan hiih

verstandig simone hah

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:28

Maakt niet uit als je later erbij komt.
Alles wat je hebt gereden vanaf augustus telt gewoon dan al mee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:34

Ahh dat is wel handig!
Ik heb vandaag weer 15 km gereden, eerste keer sinds maanden weer in de bossen :D
Afbeelding
Afbeelding
Gemiddelde is erg langzaam omdat ik onderweg een heel schattig meisje tegen kwam die ik erop heb gezet dus heb een half uur ernaast gelopen :+

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:49

Hier gelukkig geen last met de batterij, maar mss dat dat op langere tochten wel scheelt. Wat biedt de betaalde versie meer ten opzichte van de basisversie?

Em_ ik heb je ook een vriendschapsverzoek gestuurd, maar dat had je al gezien :). Als er nog meer mensen zijn die vrienden willen worden: Jolijn G. in Endomondo.

Verder ben ik het eens met het registreren van het buitenrijden dat je naar jezelf moet kijken. Valsspelen door andere activiteiten onder paardrijden weg te schrijven heb je alleen jezelf mee.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:52

Even 'dienstmelding': Ik neem even (tot minstens 1 september) vakantie van mijn werkzaamheden voor de challenge wbt veranderingen die ik moet regelen via de endomondosite.

Ik zit hier op vakantie (ja, ik ben 7 weken op werkvakantie) op een camping met zeer beperkt internet. Bokt draait nog wel aardig, maar een pagina op endomondo laden duurt gerust 2 minuten.
Daarom had ik de challenge vooraf open gezet zodat ik niet zoveel mensen handmatig toe zou moeten voegen. 1 persoon toevoegen duurt gerust 10 - 15 minuten namelijk omdat ik er soms niet doorheen kom. Nu heb ik daar niet moeilijk over gedaan en ondertussen meer dan de helft van de deelnemers handmatig moeten toevoegen, waarbij ik vaak pb's krijg zonder ook maar enige info en ik dus 100x hetzelfde moet terugsturen. Wat met een beetje lezen zo voorkomen had kunnen worden.

Op het moment dat ik dan op 1 dag lees dat ik te langzaam ben met het verwerken en er weer oude koeien uit de sloot worden gehaald ivm valsspelers (waar ik weinig aan kan doen als ik niet 24/7 achter de computer wil zitten om politie te spelen), ben ik wel even klaar met de dingen die ik hier tijdens mijn vakantie zit te doen. Dus mensen die ik nu nog moest toevoegen, sorry voor jullie maar dat zal niet gebeuren totdat ik weer thuis zit.

Over het moeilijk doen van de cross. Volgens mij was ik redelijk duidelijk: Cross(training) op een veld oid (dus omheind) telt niet mee, dat is in mijn idee gewoon hetzelfde als springen of dressuren in de bak of op de wei. Cross als in een 'rit/track' mag uiteraard wel gewoon getrackt worden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:57

Geen probleem natuurlijk! Op vakantie moet je niet met zoiets bezig zijn, komt vanzelf wel :)

Nog een fijne vakantie daar!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:40

Hé, nooit doet endomondo lastig bij mij en qua energieverbruik is het ook prima- ik heb hem hele dagen aan gehad tijdens een trektocht en had aan het eind van de dag nog steeds batterij over- maar nu ik vandaag het eerste ritje van de nieuwe challenge heb gemaakt besloot hij om de km's niet bij te houden... Dus maar handmatig erin gezet, was trouwens wel een heel fijn ritje om er weer even in te komen zo na de vakantie. :)
Simone, die lucht heb ik ook gezien maar geen spatje regen gehad, jij??

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:56

Lekker Cheyenne. Had Nabbie er ook zin in?
Nee ik ook niet. Het zag er wel behoorlijk dreigend uit..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:09

Van de week rende een kind op stal keihard tegen mijn cap aan die ik in mijn hand had en daardoor vloog die met een knal op de grond. Erg balen, want het was een hele fijne BR en die verkopen ze hier in Oostenrijk niet.

Maar goed ik was gisteren in Wenen om een collega weg te brengen dus ben maar eens een kijkje gaan nemen in een van de Kraemer mega stores en heb een fijne nieuwe gevonden.

Ik kan dus weer lekker kilometers maken (al deed ik dat dus afgelopen week zonder cap).

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:11

Én gelijk met de naam van Nova erop haha!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:18

Dat is een mooie!

Zijn die Kraemer's erg veel groter met de ruiterwinkels in Nederland? Ik heb wat vriendinnen in Oostenrijk met paarden en die komen altijd met mega ladingen thuis, (Hindernis setjes zelfs :)) ) volgens mij is dat iets waar je in Nederland alleen maar van kunt dromen :+

Ik vind het echt zo gaaf dat je in Oostenrijk woont, daar kun je zoveel leuker rijden dan hier! :D En het is er sowieso veel leuker dan hier..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:19

MarliesR schreef:
Én gelijk met de naam van Nova erop haha!

Naaaaaah laat ik die link nog niet eens gelegd hebben.
Ben er nu nog blijer mee :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:23

CC, mooie nieuwe butsmuts!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:25

melody7 schreef:
Dat is een mooie!

Zijn die Kraemer's erg veel groter met de ruiterwinkels in Nederland? Ik heb wat vriendinnen in Oostenrijk met paarden en die komen altijd met mega ladingen thuis, (Hindernis setjes zelfs :)) ) volgens mij is dat iets waar je in Nederland alleen maar van kunt dromen :+

Ik vind het echt zo gaaf dat je in Oostenrijk woont, daar kun je zoveel leuker rijden dan hier! :D En het is er sowieso veel leuker dan hier..

Deze in Wenen was hetzelfde als EJ of Divoza qua grootte. Wel ook een leuke westernafdeling!
De diversiteit in merken vond ik nogal tegenvallen.

Ik denk dat je vriendinnen in Oostenrijk met zoveel in 1x thuis komen, omdat er gewoon vrijwel geen kleinere ruitersportwinkels zijn.
Wij hebben in de stad (Lienz op 30 km afstand) 1 winkeltje die verkopen interieur dingetjes en hebben een hoekje met paardenspullen. Maar dat is echt LOEI duur en ze hebben heel weinig.
En Wenen is voor mij 5 uur rijden. Als je dus gaat ga je voor veel neem ik aan.

Ik was er in de buurt en had alleen een cap nodig. Wel een hele leuke rijbroek gezien (equilibre), maar heb laatst een dure eurostar besteld dus mocht deze niet kopen van mezelf :o

En ja het is hier wel een stuk leuker dan Nederland, maar qua rijden is het toch wel beperkt waar wij zitten. Ik mis echt wel mijn duingebied en strand hoor. En vlakke zandpaden om te galloperen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:32

Ja dat scheelt natuurlijk wel veel.. in de 10 keer dat ik er ben geweest heb ik ooit één mini paardenwinkeltje gezien en die was idd heel erg duur :=
Wel onhandig als bv. je teugels breken, dan moet je ze gaan bestellen... Dat lijkt me wel wat minder, ik heb hier in de omgeving iets van 5 ruiter-winkels en moet ze soms al alle 5 langs omdat ik niets kan vinden wat past, je zult dan 5 uur gereden hebben..

Helaas is het niet overal zo perfect..Ik ben net een paar weken terug uit Tröpolach Karinthië en daar is het echt heel leuk rijden :)) Helaas zijn daar door heel veel sneeuw in een keer afgelopen winter gigantisch veel bomen omgeknakt dus wat we vroeger reden kon niet meer (ofja, we hebben het wel gereden maar je reed over het randje van het ravijn hupsend over omgevallen bomen dus dat was niet echt ideaal := ) maar alsnog was het heel leuk :D

Maar ik ben ook in Kleinarl geweest en daar kon je niet eens naar buiten, nergens geen paden.. Maar ze zijn aan het onderhandelen met boeren dus als het meezit volgend jaar wel!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:41

Wij hebben ook bijna net zoveel sneeuw gehad als Karinthië. Heel Oostenrijk niks en onze 2 provinvies veel meer als normaal. Hier mag je gelukkig wel redelijk wat paden rijden die ook voor wandelaars bestemd zijn. Maar specifieke ruiterpaden zijn hier niet.

Als mijn teugels breken heb ik reserve teugels en simpele teugels kun je hier ook wel bij het Lagerhaus (boerenbond) krijgen. Net als borstels, likstenen, simpele halsters etc.

Ik woonde voor ik emigreerde 5 minuutjes vanaf de Epplejeck. Dat is dus behoorlijk afkicken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:48

Liggen bij jullie ook zoveel bomen om dan? Het is echt zo zonde daar, om van te janken := Heel hun 'levensverzekering' is eraan.. Die complete berg is van hun, als ze ooit in de problemen zouden komen konden ze de bomen kappen en verkopen omdat het oud hout was ofzoiets, 3 kwart is nu kapot en waardeloos...
Waar ik was had je iets van 4 goede paden, maar dat verveelt denk ik ook als je er lang woont...

Ah dat is wel handig, anders is het super onhandig :=

Dat lijkt mij ook afkicken ja := Maar gelukkig krijg je er een geweldig landschap voor terug :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:56

ah ja de groep staat nu weer gesloten haha, ik wacht gewoon rustig af:) wel gaaf werk vakantie waar doe je het?

CrazyCat gaaf hoor jammer dat je zo beperkt rijden kan dan:) elk voordeel heeft zijn nadeeel

als ik ooit de kans krijg om naar luxemburg te emigeregen doe ik dat zeker :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:59

Als je later wordt toegevoegd worden je kilometers alsnog geteld ;)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:09

Kom toch even terug op dat endurance ruiters altijd bovenaan zouden staan. Dit is niet waar. Ik ben een recreatieruiter, sterker nog, mijn merrie heeft artrose en verbening, en toch sta ik vrijwel altijd op de eerste pagina....
En ik geloof ook niet dat jaan (? Dacht ik, iig zij met trekpaard aan zee) een enduranceruiter is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:16

melody7 schreef:
Liggen bij jullie ook zoveel bomen om dan?

Niet zo erg als in Kärnten, maar er is genoeg omgevallen. Het wordt hier alleen direct weggehaald en dat wordt brandhout.

Zo zag het er afgelopen winter uit in Osttriol. In Kärnten is nog zeker 1 tot 2 meter meer gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=NM4PBz9dD5U

edit:
En ook dan moet je je paarden voeren,dus bij deze ik in de auto met sneeuwkettingen tegen de berg op.
https://www.youtube.com/watch?v=9IjTNUtaRe8

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:23

Daar waren ze nu elke dag nog bezig met afvoeren, hele stapels bomen naast de weg en toch lagen de hellingen nog steeds vol, zoveel was het..

Pff damn dat lijkt me doodeng! Wat dat betreft dan weer liever Nederland :P Maar het is wel heel mooi om te zien als alle bergen wit zijn! Een keer toen we er waren lag er in mei nog sneeuw, toen was het 30 graden dus hard aan het smelten maar het was wel heel mooi :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:59

Hor kan je handmatig erin zetten?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:59

Bij geschiedenis rechts boven op het plusje klikken :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:14

melody7 schreef:
Bij geschiedenis rechts boven op het plusje klikken :)

? wss als je vorige keer al meegedaan hebt?