Ik heb Jip afgebeuld aan de longeerlijn. Zelf lekker in het midden staan en hem laten zweten om mij heen Maar hij deed erg goed zijn best en ik ben erg tevreden over hem. Knap peerd!
@ marije_jiplover en dc: echt waar?! Wat grappig, had ik niet verwacht. Hoe vaak les jij Marije? En waar werken jullie aan? En wat zijn jouw ervaringen dc?
Ik les 1x per twee weken en inmiddels doe ik dat nu zo'n twee jaar. Belangrijkste aandachtspunt is mijn houding en Jip zo soepel mogelijk te houden, zodat we nog jarenlang van elkaar kunnen genieten. Hij is nu 25 en ik hij is de afgelopen jaren echt enorm verbeterd kwa bexpiering, lenigheid en soepelheid. Hij was een plank met onderhals, die niet kón nageven, inmiddels is de inderhals weg, lijf losser, hij kan buigen, nageeflijkheid komt ook steeds vaker. Alles is relatief, het blijft een exmanegepony die tijdens 18 jaar manegewerk geleerd heeft zichzelf tegen trekkende handjes en stuiterende kontjes te beschermen. Een echt dressuurpaard zal hij op zijn leeftijd niet meer worden, maar hij gebruikt zijn lijf nu wel veel beter.
Meestal rijden. Af en toe werken we ook aan de hand, meestal in de winter met heel slecht weer of als de bak bevroren is. Onze overdekte longeerpaddock is mi niet te rijden, maar ad hand werken kan prima.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 26-07-13 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt