[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:47

Ik zou dat prima doen. Heb in het westen altijd langs vaartkanten (diep geen idee, iig water een m lager dan de grond waar ik op reed) gereden op een bermpje van hooguit een meter breed en naast de berm druk verkeer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:49

hetlevenwint schreef:
Is van breedte variabel van 4meter naar 1,5/2 meter (is meter dan brug tussen en dan bijvoorbeeld maar 1 a 1,5 meter). Jack is ook zeer braaf maar is meer van stel dat die in dat water raakt wat dan.

Waarom zou ie dan in dat water springen? Zijn er zaken die waar ie van zou kunnen schrikken, zodanig dat ie niet meer oplet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:55

Ik zou het ook gewoon doen!

Gaan jullie morgen gewoon rijden? Ze hebben niet zulk lekker weer opgegeven.. Regen & onweer

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:55

Nou geen idee is meer iets van mij, denk wel dat die nog zou opletten ook al schrikt die. Enige waar die naar langs zei durft uitwijken zijn tegenliggers voor zijn neus in het jenre van tracktoren (auto's, brommers, voetgangers, fietsers allemaal niet) maar verder gaat hij normaal niet naar zei uitwijken. Is meer iets dat ik geen idee heb van wat ik zou moeten doen, heb eind geleden eens in een periode veel dingen gelezen van paarden die in het water terecht kwamen (niet hier) en onbewust heb ik die beetje opgeslagen denk ik.
:')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:06

Ik ga morgen rijden ja, tenminste dat is wel de planning. :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:13

ik ga morgen ook rijden, onweer en regen vandaag al gehad...men dat was hard nodig

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:28

Denk dat ik het paadje wel zou rijden. Als ik iets niet ken dan fiets of loop ik het vaak eerst een keertje om te verkennen. Geloof dat je dat al gedaan hebt...
Rijden daar meer mensen te paard dat je weet?

Hier ook onweer en regen gehad, gister ookal. maar is maar heel plaatselijk en de heftigheid van de bui ook.
Gister en vandaag niet gereden, erg warm!

Morgen even kijken wat het weer hier doet. Bij onweer en hevige wind rij ik niet buiten. Anders morgen bakhobbelen ofzo.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:20

Heb al eens enkele mensen er zien uitkomen te paard maar ken die mensen verder niet zou anders wel met zo iemand mee gaan de eerste keer. Nu ga het eventueel binnenkort nog eens verkennen en als het netjes is nog (hangt van het jaar af) er door.

Vertrek normaal zo dadelijk met de trein richting vorig paard :) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-07-13 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:22

Ik ga morgenavond pas weer op pad, met de kar! Ben nog steeds half.ziek dus dat lijkt me beter :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:46

Ik zou dat pad ook gewoon rijden. :j

Vanavond eindelijk weer naar stal. Had gisteravond een deadline en niet zo heel best gepland, dus de afgelopen twee dagen geen tijd om te gaan na mijn werk. Beetje jammer, maar paardje staat gelukkig goed en had met die hitte vast ook weinig trek om iets te gaan doen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:49

Edit: Gaan het uitstellen is daar beginnen gieten dat het geen naam heeft en zal waarschijnlijk niet in 2minuten gedaan zijn.

Eens kijken of ik vandaag kan gaan rijden met Jack. Denk het pad gewoon eens te proberen het eerste stuk is vrij kort als ik me niet goed voel erbij kan ik altijd het volgend Brugje al er af gaan (doe dat wel als het droog is, hier glij je uit als het heeft geregend spijtig genoeg). Als ik het wel goed vind kan ik ruim 5km op dat gras blijven rijden voor ik er af ga.

Brede stuk: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79216490/vaart2.JPG (daar geen moeite mee totaal niet)
Minder breed stuk: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79216490/vaart.JPG (daar is het water 1m80 diep, kennis van me die er gewoon kan recht staan :') daar zelf wel beetje moeite mee)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:54

Dat brede stuk daar kun je makkelijk rijden, smalle stuk heb ik mn twijfels daar bij die bomen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:04

dancer_ schreef:
Dat brede stuk daar kun je makkelijk rijden, smalle stuk heb ik mn twijfels daar bij die bomen!

Daar heb ik ook mijn twijfels, zo weet ik dat ik niet letterlijk kan starten vanaf het startpunt van dat kanaal want ze hebben op het einde bij een brug een betonplaat gelegd die te stijl naar boven is voor met een paard (je moet er verplicht te voet) dat stuk zou ik al moeten overslaan.
En dan die bomen, die brede strook geen probleem juist die boomstrook dat ik zo iets heb van stel je voor dat.... :o .
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-07-13 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:12

Denk dat je bij die bomen echt rijd: water-paard-boom. Maar aan de andere kant is het wel een nieuwe uitdaging :P. Misschieen eerst n keertje het stuk zelf lopen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:20

Awel ja misschien eens te voet doen eerst, het is inderdaad deels een nieuwe uitdaging.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:22

Blingh schreef:
Gaan jullie morgen gewoon rijden? Ze hebben niet zulk lekker weer opgegeven.. Regen & onweer

Ik zou gewoon vandaag even kijken in hoeverre dat het echt slecht weer word en volg dan altijd mijn voorgevoel. Ben dus wel eens gaan buitenrijden terwijl ze dus regen en onweer voorspellenden. Wel eens flinke regenbui gehad, maar als ik het echt niet vertrouwde met onweer dan reed ik alleen in de bak.

Ga zo naar de Sint Jacobus paardenmarkt hier in het dorp (Alblasserdam) is meer traditie dan een echtte paardenmarkt. Maar ben altijd wel nieuwsgiering of er nog handelspaarden staan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:11

Myrthe, breng je die kamfer dan dagelijks aan?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:12

hetlevenwint schreef:
Is van breedte variabel van 4meter naar 1,5/2 meter (is meter dan brug tussen en dan bijvoorbeeld maar 1 a 1,5 meter). Jack is ook zeer braaf maar is meer van stel dat die in dat water raakt wat dan.

Onder het zadel of aan de hand zou hij denk ik niet snel te water raken. Ik zou een dergelijk pad echter niet voor de wagen durven te rijden.

*edit* Ik zie nu je foto, dat stukje bij de brug/bomen is wel smal idd. Die vaart vind ik trouwens er minder eng uit zien dan de sloot met die stijle wanden. Daar kom je veel minder makkelijk uit.
Laatst bijgewerkt door Nado op 24-07-13 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:14

Veel plezier marcella en hopen dat je niks aan de vingers blijft plakken. :D
Gisteren lekker gaan zwemmen en droog thuis gekomen. zag dat het hier bij ons even flink geplenst had.
zolang het zo warm blijft ga ik niet rijden. ze lopen lekker 24/7 op de wei dus krijgen beweging genoeg.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:58

Het koelt hier lekker af, ik ga vanavond lekker even rijden !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:24

Zo heb net lekker buiten gereden. :) Zelfde rondje als vorige keer, was 4 minuten eerder terug dan de vorige keer. We zijn vooral bezig met actief stappen en in draf buigend de bocht door en op zijn eigen benen te lopen. :) Dat laatste vind hij nog erg lastig maar er zaten goede stukken bij. :D

Hier nog geen regen gehad, hoop er wel op dan kan ik weer wat dressuurmatig in de bak rijden. Dat is toch wat makkelijker gezien ik daar met bit rij en buiten met Hackamore, vooral buiten is het lastig om voor elkaar te krijgen wat ik wil omdat ik ook de hack op een juiste manier moet gebruiken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:21

Het was behoorlijk druk op de paardenmarkt met de paarden. Voornamelijk shetlanders of minipaardjes als handelswaard. Maar merendeel zijn mensen uit de omgeving die voor de aanvoerpremie komen. De braderie vond ik tegenvallen en had ik al gauw gezien. Heb dit jaar geen enkel lot gekocht en alleen een dekbedhoes gekocht hele mooie.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:24

Hier mij een bult verschoten vanmiddag. Jack heeft aan de binnenkant van beide voorbenen een heel stuk van zijn ronde van de hoef af. Ik regel vanavond nog hoefsmid er voor.

Marcella@ Gezellig dagje nog.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:34

Hilli schreef:
Myrthe, breng je die kamfer dan dagelijks aan?

Nee, paar keer per week deed ik het. Nu nog 1x per twee weken oid, beetje op gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:39

Nouja ik ga straks maar weer rijden, gisteren zat ik op een paard die heel actief was in zijn beweging en had ik last van de spieren rond mijn kruis omdat bij de buitenrit de galop zo traag was. -O-

Het onweert hier alleen een beetje in het noorden, dus ik ga misschien nog met de auto als het over 10 minuten nog niet opgehouden is.