Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:52

Dilan93 schreef:
marsyl schreef:
Pff echt he.. als je dan lekker een galopje of drafje doet, ineens de pin dr in, vol remmen!! WANT een omgevallen boom met flinke kluit vlak langs het pad.. |o heel fijn... paard :')

Maar omgevallen bomen zijn heul eng :))

Daar zitten leeuwen achter, snap dat dan.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:19

Er worden weer mooie ritjes gemaakt.

Omgevallen bomen zijn heel gevaarlijk hoor.

Daar kun je heel fijn rijden MissToseland.

marsyl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:26

Hahaha zeker Bloodymary, je weet het niet.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:35

Kom ik aankakken met 30km deze maand :')

Nuja, zondag krijgt hij nieuwe ijzers en dan wil ik wel de weken erna wat meer kilometers maken. In juni krijgt hij 2 weken vakantie (want op reis) en nadien doorwerken richting wedstrijdseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:27

Ik doe nog beter .. 25 km 8-)
Waarvan niet eens 10 km gereden gok ik, de rest liep ik er naast. Dus zeer spectaculair, hahaha.

Ik geniet in stilte mee van jullie ritten 8-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:45

Ik zit aan de 100km. Mooi aantal voor april :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:43

Geniet hier nog steeds meer van al jullie ritjes. Buitenrijden zit er voorlopig echt niet in, maar gister wel weer voor het eerst te paard sinds mijn ongeluk veertien weken geleden <3 *\o/*

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:05

Fijn zeg, en hoe was het?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:11

Emotioneel! En dan heel veel verschillende emoties tegelijkertijd, heel bizar. En alleen stil gestaan en gestapt, waarvan het grootste deel vastgehouden. Over twee weken weer! Van het rustig opbouwen en met mensen erbij die ik daarin vertrouw en nadat ie al gelopen heeft.... Niet dat ie onbetrouwbaar is ofzo, maar mocht ie evt wat fris zijn, dat ie al aan het werk is geweest....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:04

Fijn dat je er weer op hebt gezeten :D

Heb vandaag weer gereden. Meneer was nogal schrikkerig :+ ieder ritselend blaadje was een potentiele leeuw :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:20

Kalmpjes aan opbouwen en genieten van elke seconde. Het is ook niet niks wat je gemaakt hebt qua klap.

De mijne zit met losse ijzers mazr hij wordt pas zondag voorzien van nieuw beslag tijdens een demo op een evenement. Vandaar dus even kalm aan. Hij begint wel wat vetjes te stapelen en ik wil graag wat jumping meerijden deze zomer, dus vanaf volgende week weer langere ritten (10-20km) of intensievere om conditie op te bouwen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:21

Wat fijn Danseresje dat je weer even op je paard hebt gezeten!

Idd niets overhaasten maar genieten van wat er kan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:26

Danseresje schreef:
Emotioneel! En dan heel veel verschillende emoties tegelijkertijd, heel bizar. En alleen stil gestaan en gestapt, waarvan het grootste deel vastgehouden. Over twee weken weer! Van het rustig opbouwen en met mensen erbij die ik daarin vertrouw en nadat ie al gelopen heeft.... Niet dat ie onbetrouwbaar is ofzo, maar mocht ie evt wat fris zijn, dat ie al aan het werk is geweest....

Dat zal best. Wat goed dat je in ieder geval weer hebt gezeten en gevoeld. Dat is goud waard na een ongeluk :j
Hopelijk kun je snel weer genieten van je tochten buiten! Ben je wel al helemaal hersteld van je val?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:39

Ik kom ook weer onder m’n steen vandaan O:). Voor ons gaat nu echt het buitenrijseizoen weer van start. En extra motivatie: stalgenootje is haar Arabier aan het trainen om te racen en moet galoptraining doen op strand om conditie te verbeteren en Shaggy blijkt een zeer geschikte trainingspartner voor haar paardje :'). We offeren ons dus maar op voor extra strandritjes.... :+

Zondag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:16

Bedankt voor al jullie lieve woorden! Het wordt gedoseerd en gecontroleerd opbouwen met zeer goede hulp van zijn baasje en onze geweldige instructrice! Ben dankbaar dat zij zo willen helpen!

Helemaal hersteld ben ik nog niet. Heb nog steeds onvoldoende armfunctie qua bewegingsbereik en kracht. In het begin werd al gezegd 'reken op een jaar voor volledig herstel, maar weet dat je mogelijk niet al je armfunctie terugkrijgt' en later werd het 'reken op één tot twee jaar' ivm Frozen shoulder als complicatie.....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:48

Danseresje oeff beterschap is toch niet niks..

Evdpsnne wauw wat mooi kan jij rijden!!

Mooie ritjes weer gereden zie ik..

Hier even wat rustiger aan
Kreeg acute nierbekkenontsteking van maandag op dinsdag nacht..
Ik moet nu ook even wat andere dingen afwachten.. Wat best spannend is.
Mijn dochter rijd paddy nu in de bak.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:10

Ik heb woensdagavond nog een relaxed rondje langs de IJssel gereden.
Gisteren heeft ponylief een gebitsbehandeling gehad. Hij stond na het eerste shotje sedatie nog veel te actief te kijken en omdat hij een probleem achterin an mond heeft zitten en flink tegenwerkt als hij niet genoeg gesedeerd is, moest er nog wat bij.
Nou, toen was die wel goed weg, maar heeft het ook echt heel lang geduurd voordat ik überhaupt buiten met m durfde te gaan stappen, laat staan terug in de trailer zetten en naar huis rijden.
Hij had m echt even goed zitten, dus ik laat mn geplande training van 25 km morgen maar even zitten.
Ga een rustig rondje bitloos stappen denk ik, even voelen of hij zich weer ok voelt.
Doen we de langere training wel later komende week.

Beterschap Paddraigh

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:03

Wij hebben gisteren ons eigen herdenkingsrondje gemaakt.
Afbeelding

En na ons moment stilte nog een paar prachtige cadeaus gekregen van Moeder Natuur <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:50

Ik heb gister ook genoten van de stilte in het bos :o.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:16

Hier gisteren een ritje from hell. Ik wou een nieuwe route uitproberen maar dat ging niet zo goed. Ons plekje ligt op een drukke baan, ik moest die een km verder oversteken om naar een andere wegel te gaan en was daar afgestapt omdat hij redelijk drammerig deed. Ik wou toen terug opstappen in de dreef en het lukte mij al niet, hij wou continue terugdraaien. |o ik ben dan een beetje verder aan de hand gewandeld om een veiligere plek te zoeken om op te stappen en toen schrok hij van een paard dat uit de stal liep en trok hij zich los, mij even meesleurend omdat ik hem niet wou loslaten. Hij is dan de drukke baannop gegalloppeerd, waar ze heel erg snel rijden en er ook heel veel bochten zijn. Hij is wel aar huis gelopen gelukkig, ondanks dat hij hier nog maar een maand staat. Het vertrouwen heeft echt een flinke knauw weer gekregen, en ik weet niet hoe ik dat wegrengedrag moet aanpakken. Hij deed het al veeeel minder dan vroeger maar toen waren er geen drukke banen in de omgeving. Vandaag ga ik voor een wandeling aan de hand,hopelijk gaat dat wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:27

He, wat balen.. zo'n dingen zijn nooit leuk natuurlijk. Gaat het wandelen aan de hand doorgaans wel goed? Anders misschien even een stapje terug doen en het vanaf de grond aanpakken. Als je daar "niks" hebt dan gaat het al snel mis, heb je daar een super goede basis kan je daar altijd op terug vallen om het veilig te houden.

Heerlijk Amanda, wat een leven in het bos!

Jij ook lekker genoten evdpanne.

Hier voorbije woensdag nog eens een 'echte rit' gemaakt. Ik dacht: nieuwe maand, nieuwe kansen. Haha. Endomondo deed wat moeilijk dus hij staat er nu pas in, maar wilde het toch nog even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ook 2 stukjes gedraafd, ging best goed. Hartslag is van mezelf overigens maar vind het altijd wel interessant om te zien wat mijn hart doet in combinatie met inspanning en angst :Y) Op het einde nog even een uitstapje gedaan naar de nieuwe buitenpiste, wilde hij zelf ... eerdere keren schrok hij daar nogal maar nu koos hij er zelf voor alsof hij wilde laten zien dat hij zich wel best kon beheersen. Vond ik wel leuk, haha.

Hopelijk het begin van meer, maar zoals gewoonlijk is het altijd afwachten hier.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:11

Jessol: Oei dat is een nare ervaring!

Vandaag maar weer naar strand geweest :D. Was best lekker strand met goed hard stuk. Wel heel veel (rondvliegend) groen schuim. Pony vond het gelukkig prachtig om doorheen te galopperen. Maar 1x een sprong opzij toen die werd aangevallen door een schuimpluk die naar m toe waaide _O-. Terug in bos nog twee reeën gespot. Eentje links in de bosjes en toen was pony ineens rechts. Gelukkig wel uitgezeten :n. De ander stak voor ons het pad over, toen stapte we gelukkig en dan heeft ie d’r weer niks van...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:42

Wat is het stil gevallen met ritjes...Of juist niet iedereen lekker buiten spelen met dit weer.

Ritjes zitten er voor ons voorlopig niet meer in.
Onze val heeft net wat ik al verwachte toch schade gegeven aan mijn paard.
Die is helaas voorlopig uitgeschakeld....Zij mag de zomer lekker door brengen op het land.

Ik ga dus tijd over houden dus dan maar mijn stalen ros van stal halen en daarmee buiten spelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:47

Ben idd behoorlijk aan het rijden, vergeet alleen af en toe te posten.

Oh wat balen, Scooby!
Beterschap voor je paard!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:49

Jeetje Scooby! Hoop dat je paard snel weer opknapt!

Ik lees en geniet hier vooral mee van alle mooie ritjes en foto's! Dinsdag ga ik weer te paard.......maar veel meer dan stilstaan en stappen zal dat nog niet zijn :')