[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:29

Wat een leuke foto's en verslag!!

Alleen balen van singelwondje, klinkt bekend,de mijne had vorige week ook een plekje.
Mooie omgeving ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:31

Anoniem schreef:
Wat een leuke foto's en verslag!!

Alleen balen van singelwondje, klinkt bekend,de mijne had vorige week ook een plekje.
Mooie omgeving ook.

Ja ik baal er ook van, wat doe jij er aan?
Ik denk dat het komt doordat hij veel spettert in het water en dan combi met zand, gaat lekker schuren Hij was dicht maar nu dus weer open -O- Ga vanavond wel even wassen met betadines spul en inzalven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:33

Ik moet een nieuwe singel hebben, bij mij 'glijdt'het neopreen achter de gespen opzij, waardoor de gespen op de huid schuren.

Verder deed ik er weleens wat zalf op,als het echt stuk was.(uierzalf,of vaseline).
En even niet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:35

Ja hier ook even niet rijden.Heb nu een leren singel,mijn neopreen ligt nog op stal. Maar daar zijn we zaterdag pas weer..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:38

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik zelden tot nooit last heb van singelwondjes wat voor een singel ik gebruik. Ik weet wel dat ik geen koordsingel of elastische singel kan gebruiken, want hij heeft heel snel dat er een spier onder bij zijn buik kan gaan ontsteken. Tenzij ik een bontje er omheen doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:39

Dat is ook vervelend lijkt me, een spier ontsteking.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:45

Heeft 1x een grote voetbal onder zijn buik gehad en moest toen ook ab-kuur van da. Heb dus een keertje een testzadel gehad met een volledig elastische westrip singel, maar uiteindelijk toch maar mijn eigen singel gebruikt, want er begon weer langzaam aan een bult te groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:46

He wat vervelend Marcella! Ik heb Rogan eigenlijk altijd met dit zadel en deze singel gereden en nooit eerder last van gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:48

Dat klinkt naar Marcella! Mo heeft 1 keer een minuscuul plekje gehad maar achteraf gezien was dat niet eens van de singel :')

Kan niet wachten tot ik er volgende week weer op zit!
En dan meteen een shoot het weekend erop! Er komt nog een meisje met een pre en we zijn wat ideeën uit aan het wisselen om ze samen op de foto te zetten! Wordt gaaf!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:52

Maar voor de rest maak het dus niet uit of ik neopreen, leer of bont gebruik. Moet alleen niks hebben waar zijn velletje tussen kan komen. En zelfs met aansingelen been naar voren halen om het glad te krijgen werkt niet.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:55

Mooie fotos van je shoot Blingh :) en een mooi verslag!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:58

Naar voren halen werkt soms juist niet: je krijgt meer vel voor de singel en dat kan je dan ook alleen maar open rijden.

Heel goed poetsen en de aangedane huid soepel houden werkt nog het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:00

Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe fijne singel,best lastig nog.
Omdat pony ook rondgeribt is,en singelplek ver naar voren...maar zoek een singel van 50 en de meeste anatomische/banaan beginnen bij 55.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:11

Hier nu een neopreen western singel, maar merk het pas in de winter moest die er wonden van krijgen (lange haren die dan vast raken). Van de leren barefoot kreeg die wonden in de winter en die dan vervangen door de neopreen van het merk, had die in western uitvoering geweest had ik 'm zeker gekocht voor huidig zadel.

Echt leuk Blingh! Zo leuk die foto's :D . Hoop ook eens leuke foto's van Jack onder het zadel te hebben maarja moet dan eerst of zelf naar een meeting gaan of een vriendin hebben die eens wil komen foto's maken die er liefst iets van bakt :P .

Hier vanavond nog rit en anders donderdag, morgen vorig paard gaan bezoeken :). Zitten nu al terug op 10km tegen volgende week 15km en over 3weken al zeker 20 vlot (die kan dat nu ook al hoor maar op vlak van zeker niet over vragen na zolang niet intensief gereden te hebben). :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:34

Jammer dat je zover woont anders kwam ik wel fotos maken haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:36

hetlevenwint schreef:
Hier nu een neopreen western singel, maar merk het pas in de winter moest die er wonden van krijgen (lange haren die dan vast raken). Van de leren barefoot kreeg die wonden in de winter en die dan vervangen door de neopreen van het merk, had die in western uitvoering geweest had ik 'm zeker gekocht voor huidig zadel.

Echt leuk Blingh! Zo leuk die foto's :D . Hoop ook eens leuke foto's van Jack onder het zadel te hebben maarja moet dan eerst of zelf naar een meeting gaan of een vriendin hebben die eens wil komen foto's maken die er liefst iets van bakt :P .

Hier vanavond nog rit en anders donderdag, morgen vorig paard gaan bezoeken :). Zitten nu al terug op 10km tegen volgende week 15km en over 3weken al zeker 20 vlot (die kan dat nu ook al hoor maar op vlak van zeker niet over vragen na zolang niet intensief gereden te hebben). :j

Ik wil ook nog zo n camera voor op mijn cap! Shoots zijn leuk, wel vermoeiend :j

Hoe houden jullie je kilometers bij?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:38

Blingh schreef:

Met Endomondo, een app voor de smartphone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:39

Ik gebruik mytracks.
Nadeel vind ik dat ie giga snel je batterij leegtrekt.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:40

Werken die apps ook zonder dat je internet hebt buiten?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:42

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:47

Ik gebruik mapmyrun hele fijne app. Vind ik fijner als endomondo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:48

Hilli schreef:
Blingh schreef:

Met Endomondo, een app voor de smartphone.

Die gebruik ik ook :j
Maar ik wist niet dat die werkte zonder internet? Kan dus gewoon m'n 3G uitzetten?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:54

Ik zelf gebruik gewoon achteraf routeyou.com waar ik de route aanklik duurt 2minuten maar je moet er wel visueel je route voor in beeld hebben. Ik heb daar geen probleem mee. Ik weet mijn snelste tijd dan wel niet maar goed zoveel nood heb ik daar niet bij. Ondertussen weet ik goed van rondje dorp = 3km, rondje dorp rand= 5km. Rondje naar dorp verderop = 10km enzovoort.

Endomondo wel eens geprobeerd maar kan er geen weg mee met mijn gsm :') .

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:34

Wat een geweldig paard die Jack, heerlijk die kadanz van zijn stappen ;-) ik ervaar echt rust bij hem !

Tja hier doen we echt rustig aan ... Yentle is op zich hartstikke fit maar wel 25 dus ik ga haar echt niet belasten. 's avonds als het afkoelt gaan we lekker wandelen en we tuttelen veel. Ik heb laatst een leuke cursus gedaan dus kan me even uitleven met oefenen. Gelukkig zijn de vliegen niet zo dol op de essentiele olieen dus we slaan letterlijk en figuurlijk 2 vliegen in een klap ;-)

Dit was tijdens de oefendag/cursusdag Equine Raindrop technique ;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:37

wat moet ik me daarbij voorstellen Yenopi?