Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:33

Fijn dat je je beter voelt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:35

Dank jullie :)
Maar dan rijden jullie uiteindelijk op zich toch niet veel? Bedoel dan qua frequentie... Weet ook wel dat jullie niet elke week een wedstrijd rijden, maar toch.. Nu moet dat veel rijden/trainen van mij echt niet maar heb wat schrik als ik maar 1-3x per week ofzo wat doe ( met dan tussenin langere periodes rust als ik 'zware' ritten doe) dat ik mijn paard stuk maak.. Hoe zit dat dan?

Zou ik gewoon zonder zorgen een paar keer per week kunnen opstappen voor een bosrit? Soms gewoon een ronde stappen soms echt rijden.. hangt van de stemming af :P Ik probeer hem tussendoor ook te longeren of te laten bewegen door grondwerk (ook wel ipv het rijden, het is niet dat hij 6 dagen per week aan de bak moet, verre van) maar twijfel of hij dat wel leuk vind.. doe het dan puur onder het motto 'het is goed voor hem'..

Veel twijfel momenteel hoe ik dingen moet aanpakken.. hoe houd ik hem zowel mentaal als fysiek goed, dat vat het wel zo'n beetje samen ;)

Super linoleum! Nog veel fijne km's gewenst :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:25

Mijn eerste kilometers ook gemaakt!
Snap er niets van, Endomondo wil niet meer importeren vanaf mijn Garmin.....heb dus nu alleen naar mijn Garmin account geïmporteerd en de gegevens (zonder kaart/route dus) in Endomondo overgenomen. Ga er van de week eens uitgebreid naar kijken. Lijkt te komen sinds ik een update heb gedaan van Garmin..... -O-
Maar heb dus mijn routes echt gereden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:20

Citaat:
Voor de meeste enduranceruiters is vrij echt vrij dus in het land.

Hier dus ook. Ben zo blij dat ik weer een wei helemaal voor mijn eigen pony's alleen heb waar ze 24/7 op kunnen staan :)

Ik heb 'ooit' begrepen dat je voor elke 10/15 km (afhankelijk van tempo/conditie van je paard) 1 dag rust geeft (=weidegang en als dat niet kan paddock met beetje grazen als je daar zin in hebt / paard zin in heeft). Daar hou ik me al jaren aan en dat gaat tot nu toe goed. Het is vooral ook belangrijk dat je niet te snel te veel te lang wilt en je goed rekening houdt met bijv de bodem en het weer. Heel veel km's maken in vlotte stap en netjes opgesloten/stelling/buiging, krijgen ze goede conditie van, simpele manier en blessurevrij. Ook dat je zelf goed zit en toch ondanks buitenrijden dressuurmatig netjes rijdt (niet zozeer dressuurhouding maar wel stelling/buiging, actief en over de rug rijden).

Uitzondering was mijn paardje Bente, die was wat AlexV ook schrijft, gewoon anders, die verveelde zich en dan ging ze gaten graven :') dus die ging na hooguit twee dagen lekker even aan de pessoa minuutje of 20 en dan de dag daarna weer rust enz.

Vandaag weer lekker rondje gedaan. Dacht dat het ging regenen, anders had ik nog een lusje erbij gepakt. Had alleen hempje aan (was bang voor wet-t-shirt competition :P ). Nu blijven steken op zo'n 15 km en aan het eind zo'n pony die denkt, jeetje zijn we nu al klaar :+
Onze Ollie is 7 jaar, maar pas sinds vorig jaar februari onder het zadel. Dus met haar doen we uit principe ook rustig aan. Dit jaar endurance gestart, korte afstanden en idem in de training. Bedoeling is dat we nog minstens 10 jaar sportief plezier van elkaar hebben :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:51

Afbeelding

Gereden op het strand in Normandië! Ja alleen op het strand vandaar de dikke lijn langs de zee :p

Bijzonder om op het strand van D Day te paard te zijn..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:02

Gaaf! Waar heb je dat gedaan Em? Het is nog altijd mijn droom om eens in Frankrijk met paard vakantie te houden :D

Ik ben rustig van start gegaan, zit ergens tussen de 40-50 geloof ik :+ Nog maar twee korte ritjes gedaan. Hopelijk dit weekend nog een lekkere tour maken :)

Sabine : ik denk dat als je paard een goede basis-conditie heeft, en correct gehouden wordt, dus veel op de wei of paddock waar hij lekker vrij kan rondkeutelen, dat ze dan snel herstellen en ook geregeld flinke ritten aankunnen, mits die je flinke ritten ook verstandig rijdt. Als je dus niet traint voor dit soort ritten of echt Endurance oid rijdt, dat je dan geregeld stap momenten inbouwt, en ook de duur / intensiviteit aanpast gelang hoe je paard erop reageert. Beste is toch gewoon naar je gevoel luisteren en kijken hoe het paard reageert. Dat schema vind ik er idd ook prettig uitzien, ik heb zelf iets meer interval gedaan in het begin, vooral omdat ik een slechte knie heb, en lang aaneen draven vervelend vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:08

Gisteren ook mijn eerste ritje weer gemaakt.
Vandaag waarschijnlijk weer!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:10

Het was bij een manege vlakbij Bayeux (Sully). http://mobile.centre-equestre-sully.fr/
Alleen dit was de eerste keer dat ze iemand mee lieten gaan die niet bij de manege hoorde!! Dus normaal gesproken mogen mensen van buitenaf (die daar niet lessen) niet mee, maar voor mij maakten ze gelukkig een uitzondering :) (waarom weet ik ook niet.. zag er blijkbaar wel betrouwbaar uit :) )
We gingen met 2 paardenvrachtwagens naar het strand toe. Echt enorm goed geregeld allemaal. De paarden waren heel braaf! En ze hadden verder een prima leven in een grote wei en/of grote stal. Nog nooit zo netjes gezien op een manege! Kunnen ze hier in NL een voorbeeld aan nemen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:10

Oh wat gaaf ben eind deze maand ook daar in de buurt.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:12

wouw wat gaaf zeg

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:12

Gaaf ritje, Em_!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:17

Lijkt me geweldig om daar op het strand te rijden. :))

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:38

Klinkt gaaf inderdaad! :) Ik heb jaren geleden ook ooit een bosrit in Frankrijk gemaakt maar dat was juist in de bergen, was ook wel gaaf om een keer te doen

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:44

Sowieso is in het buitenland rijden altijd speciaal! Ik doe het altijd als ik op vakantie ben. Meestal ook een bosrit maar nu voor het eerst op het strand (wel in NL meerdere keren op het strand geweest).
Hebben jullie nog leuke, speciale of bijzondere ritten gemaakt?
Ik heb wel weer zin om op m'n eigen paard te gaan rijden en te proberen in de top 10 te komen... is misschien hoog gegrepen maar gemiddeld rijden we minimaal 25 km per week.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:54

Gisteren mijn eerste 10 kilometer gereden voor de nieuwe challenge.
Maar niet op 'mijn' vaste paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:36

Wat stoer Em_! :)

Ik ben ook weer vertrokken, een enorme afstand vandaag :Y) :))
Afbeelding

Maar ach, we waren alleen en hij deed het helemaal prima :D
Wat moeilijke momentjes gehad (stoppen, 'schrik hebben') maar heel toevallig net op het strookje waar in het midden gras stond, voor de rest van de rit geen enkel probleem gehad (en daar kwamen we veel meer tegen) :+ En heb ook de 4 eerste drafpassen gedaan :D (gewoon op vraag van mij, maar na 4 passen vond hij het wel weer genoeg zijn best gedaan :+ ).

Heeft een beetje giraffenhals blijkbaar .. heb nieuwe phone, zal daaraan liggen :')
Afbeelding

En mijn uitzicht :)
Afbeelding

Verder nog een ontdekking gedaan, hij liep op de weg de hele tijd naar links, had echt moeite om hem gewoon aan de rechterkant te houden, week de hele tijd af. Heb me zitten afvragen wat het probleem was (toch nog spierpijn? Of door de pijn scheef, of door de laatste tijd weinig training scheef of ... ) totdat die foto die ik hier laatst had gepost ineens door mijn hoofd schoot. En toen ben ik (voor mijn gevoel) heel overdreven naar rechts gaan zitten, met heel veel steun op mijn rechtervoet. En het probleem was opgelost :Y)

Wel handig om te weten waar het probleem zit, minder handig om dat te gaan oplossen. Iemand daar tips voor? Buiten zelf heel bewust gaan zitten en regelmatig controleren? Heb vroeger bij iemand (voor hetzelfde probleem) wel eens gereden met mijn rechterbeugel die langer was dan mijn linker (dan steun je vanzelf meer op rechts). Maar dat kan ik met deze riemen niet (geen gaatjes meer :+ ). Zou er nog iets zijn wat ik zou kunnen doen? Want eigenlijk heb ik een heel brave pony :Y)
En zou dat nog opgelost kunnen worden? Ik bedoel .. ik doe het al zolang, ik heb ook een bekken wat regelmatig scheef gaat staan (zal dus ook we meespelen) en heb het idee dat het echt pijn gaat doen als ik constant erop ga letten (heb nu al best veel pijn in mijn heup/lies, van die paar km := ). Zou dat gewoon pijn verbijten zijn en zou dan alles wel goed komen? Of moet ik daar toch voorzichtig mee zijn?

In de challenge sta ik nu 62e, vond het echt cool, is het hoogste dat ik ooit heb gestaan! En toen zag ik dat er nog maar 2 mensen achter mij al gereden hadden, de rest heeft nog helemaal niks gereden _O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:09

voorlopig moet ik vrij omslachtig mijn work-outs van garmin naar endomondo importeren. het is nu gelukt, dus ipv work-outs zonder routes in endomondo, heb ik ze weer met route in endomondo!

vandaag voor het eerst hardgelopen met verzorgpown! Was leuk :D!
Gold dat nou trouwens ook voor de nieuwe challenge?

Edit: ja dus! Alles met paard buiten de bak, ook wandelen/fietsen.....nou, dan reken ik hardlopen met paardlief er ook onder :D! Heb het hardlopen nu dus maar een keertje onder paardrijden weggeschreven :D!

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:15

Ik sta laatste hihi :) Maar daar gaat dit weekend verandering in komen :)

Gaaf die strandrit in Frankrijk. In het buitenland rijden is altijd leuk!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:48

Hier ook de eerste rit weer gelogd. Omdat hier alles omhoog en omlaag gaat, gaan de kilometers niet zo snel, maar daarentegen heb ik wel een geweldig uitzicht.

Afbeelding

En mijn uitzicht halverwege.
Afbeelding

En deze mooie valkoortjes horen bij Palma een mooie Hongaarse warmbloed merrie.

En nog een filmpje
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 07-08-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:50

Zo, dat is een uitzicht dat ik nooit zal hebben :D Mooi hoor! (oortjes ook trouwens ;) ).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:56

[***] schreef:
Zo, dat is een uitzicht dat ik nooit zal hebben :D Mooi hoor! (oortjes ook trouwens ;) ).

Filmpje komt er ook nog aan, maar dat duurt even.
Mensen zijn welkom om te komen rijden hoor. Locatie Matrei in Osttirol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:04

Hier ook weer een fijn ritje gehad!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:07

Filmpje toegvoegd aan bovenstaande post.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:06

Afbeelding

Hier oook een heerlijk Ritje <3

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:24

vanavond heerlijk gereden met de kar helaas was mijn batterij na 16 km leeg dus hij heeft niet alles geregistreerd maar goed toch 16 km erbij gestegen naar de 9de plaats