Citaat:
Voor de meeste enduranceruiters is vrij echt vrij dus in het land.
Hier dus ook. Ben zo blij dat ik weer een wei helemaal voor mijn eigen pony's alleen heb waar ze 24/7 op kunnen staan
Ik heb 'ooit' begrepen dat je voor elke 10/15 km (afhankelijk van tempo/conditie van je paard) 1 dag rust geeft (=weidegang en als dat niet kan paddock met beetje grazen als je daar zin in hebt / paard zin in heeft). Daar hou ik me al jaren aan en dat gaat tot nu toe goed. Het is vooral ook belangrijk dat je niet te snel te veel te lang wilt en je goed rekening houdt met bijv de bodem en het weer. Heel veel km's maken in vlotte stap en netjes opgesloten/stelling/buiging, krijgen ze goede conditie van, simpele manier en blessurevrij. Ook dat je zelf goed zit en toch ondanks buitenrijden dressuurmatig netjes rijdt (niet zozeer dressuurhouding maar wel stelling/buiging, actief en over de rug rijden).
Uitzondering was mijn paardje Bente, die was wat AlexV ook schrijft, gewoon anders, die verveelde zich en dan ging ze gaten graven
dus die ging na hooguit twee dagen lekker even aan de pessoa minuutje of 20 en dan de dag daarna weer rust enz.
Vandaag weer lekker rondje gedaan. Dacht dat het ging regenen, anders had ik nog een lusje erbij gepakt. Had alleen hempje aan (was bang voor wet-t-shirt competition
). Nu blijven steken op zo'n 15 km en aan het eind zo'n pony die denkt, jeetje zijn we nu al klaar 
Onze Ollie is 7 jaar, maar pas sinds vorig jaar februari onder het zadel. Dus met haar doen we uit principe ook rustig aan. Dit jaar endurance gestart, korte afstanden en idem in de training. Bedoeling is dat we nog minstens 10 jaar sportief plezier van elkaar hebben