[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:00

Balen van de drukplekken. :(:) is het nu wel verstandig om te rijden al is het maar een uur?

Zembla is morgen ook nog vrij, heb hem net lekker gedoucht :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:10

Jammer van de drukplek.

Tussen 11 en 18u stap ik niet op voor een rit in dit weer, Jack is zelf donkerbruin/zwart en dan zweet die 'm al snel helemaal kapot. Vandaag ook laatste 10/15min naast mijn paard gestapt dat die kon uitstappen zonder mijn gewicht op 'm er nog bij. Daarna lekker in de schaduw onder de treurwilg :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:12

Ik zou niet rijden met drukplekken (persoonlijk)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:14

Morgen gaa we zowiezo niet rijden, daarna is het even kijken. De zadelmaker komt iig kosteloos kijken wat er dan toch mis is, hij was ontzettend verbaasd. Ik denk dat het zadel toch wat naar voren kiept.

Drukplekken worden nu 2 a 3 keer per dag gekoeld

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:34

Eigenlijk voor gewone buitenritten wat is beetje jullie maximum van afstand, voor mij tot nu toe 30 maar denk dat 35 ook nog prima zou moeten lukken :j (eenmaal terug in conditie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:20

Rond de 30 is nu beetje de Max,maar ik wil dat wel wat gaan uitbreiden naar af eb toe een dagtocht..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:22

Hoeveel is een dagtocht bij jou ? Maximum 40 of kan dat zelfs tot 50 oplopen met hoop pauze's ?
Ik wil zelf ook naar dagtocht maar eigenlijk ik rij meestal in 1x door en neem ook al doe ik 25km geen pauze onderweg voor hapje of drankje. Ga dit wel af en toe eens beginnen doen zodat paard lief dat aanleert om gewoon rustig ergens te staan tijdens pauze zonder te beginnen ronddraaien van hé waar ga je naar toe >;) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-07-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:24

40 km kan hier wel als training, langere ritten maken we ook wel, maar ja das dan wel endurance en met vetgate :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:26

50 heb ik nog niet gereden maar zou wel kunnen.
Maar dab wil ik eerst zadeltassen en inderdaad meerdere stops.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:31

Oke nu voor dagtocht vind ik 40km nog te doen, 50km moest die in top top top niveau zijn :') .
En liefst niet te veel dazen en matige warmte :) .

Ga 'm nu zoizo eerst terug naar oud niveau van 25/30km trainen en dan eventueel kijken voor dagtochten te gaan doen.

Zadeltassen ga ik eens volgende rit even aanknopen en jullie mening vragen (met foto), bij mijn vorig zadel (veelzijdigheid boomloos) was het al nipt maar vrees er voor bij mijn western model want die zadeltassen zijn groot := . Stel dat dat niks word met die gene die ik heb lijkt stowaway en Breese (justwestern) me wel wat voor er aan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:37

Ik heb met Zanzi max 40 km gereden. Dat vind ik leuk genoeg, verder hoeft voor mij niet. Ik zou het wel leuk vinden om eens met hem rond te trekken, lekker kamperen enzo.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:16

Voor de training heb ik max 40 km gereden op lekker tempo.
Dat was dan 2 uur en 40 min ( 15 km/h )
In de wedstrijden heb ik dus 80 max gereden maar dan heb je vetgates.
Maar meestal rij ik rond de 20 - 30 km

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:19

Oke dus 40km is beetje het maximum (als uitzondering ook) voor zonder vetgates en dergelijke te doen op een dag. Met dat sommige afstanden net te ver zijn maar voor dagtocht wel heel leuk.

Vandaag op dooie (bijna enkel stap) gemak 7km gedaan in een uutje.
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-07-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:22

Oeh dat is balen Emptywords, zou zelf ook niet gaan rijden met drukplekken, maar fijn dat de zadelmaker erbij komt!

Hier is 14 km momenteel de max, regulier is 7! Maar we horen dan ook nog bij de jonkies :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:41

Hier nog geen minimum zelfs :')

Vandaag voor het eerst weer ff op een paard gezeten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:57

Vetgates zijn natuurlijk voor endurance onmisbaar, dat gaat ook echt op tempo.
Als jij een relaxte dagtocht van 40 km rijdt, en je pauzeert tussendoor lekker....
Dan moet dat geen probleem zijn.
Laat je je paard ook even eten en drinken, gewoon rustig aan allemaal.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:58

Vetgate isnatuurlijk ook gewoon pauze eigenlijk dus met pauzes tussendoor moet die 40 of 50km wel lukken denk ik zo!

Als.ik 40 km ga rijden ga ik met de trailer weg. Dan rij ik eerst een ronde van 20 km en dan heeft me vader de 'vetgate' opgebouwd en dan even een halfuurtje rust en dan doen we nog eens 20 km.
Maar dat is ook on de vetgate te oefenen en dat we dus ook weer doorgaan naar rust.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 00:29

Alles is inderdaad rustig van tempo, water bel ik desnoods aan bij mensen of als ik manege of pension passeer gewoon gaan vragen (als zij het al niet komen vragen zelf). Het is wel niet voor direct die 40km maar zou graag naar 30 op bouwen en dan 40 als dagtocht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:05

Ik heb ook geen minimum ben al blij als ik even kan hobbelen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:08

Mijn ritten in het verleden waren soms wel 80 km
Ook traininga gewijs. Uiteraard opgebouwd voor zowel paard
Als ruiter :) nu momenteel 10-15 km met uitbouw tot 40-50...
Ik heb wel nog wat filmpjes van het rijden zonder hoofdstel.

En ja jolijn heeft weer gereden :) :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:56

Met trektochten wel eens een dag van rond de 40 km gehad, maar dat is eigenlijk niet meer fijn om te doen. Ideaal vind ik dagafstanden van 20 tot 25 km, dan kun je lekker rustig aan doen ;)
Maar daarbij wel opgemerkt dat de stijl van rijden met trektocht heel anders is dan een gewone buitenrit.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:12

Ik maak nooit te lange tochten omdat ik het en nog op aan het bouwen ben én hij begint al aardig op leeftijd te komen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:15

Maar voor dagtocht wel te doen lijkt mij. Mooi op de helft ergens een pauze inlassen en eventueel tussendoor nog eens. Zorgen voor water voor paard door gewoon aan te bellen bij mensen of pensionstal en verder kijken wat van tempo lukt. Liefst met gezelschap wel dan hebben de paarden elkaar en jij zelf je gezelschap waar je zeker in pauze's wel eens een babel kan mee doen of als de ene aanbelt de ander het paard vasthoud. 40km zou wel echt de uitzondering zijn dat zeker.

Mijne is nog jong (6jaar ongeveer) dus ga 'm zeker niet direct over vragen daar in :j . Als ik merk van het gaat niet dan doe ik het zelf ook niet, al wel eens vaker een rit ingekort omdat ik merkte van zit geen energie in vandaag :') .
Laatst bijgewerkt door Lori op 23-07-13 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:15

Goedemorgen!

Ik heb eindelijk de tijd om goed bij te lezen en zelf ook een verslagje te plaatsen. Op de Ipad gaat dat zo lastig. Maar hubby ligt nog te slapen dus heb de laptop ingepikt GNAGNA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:19

Iedereen die me gefeliciteerd heeft dankjewel :D

Wauw wat een machtig beest is Jack zeg!

Ik heb Rogan gewoon gereden en iedere keer afgespoeld. Voordeel van dit weer dat hij niet zo vies wordt. Maar fijne wasverhalen van iedereen, hoelang hebben ze zich schoon gehouden?

De ritten het langste wat we hebben gereden was 20 km meestal is een ritje gem. 10 km soms iets korter soms iets langer. Maarwat een lange ritten maken sommige zeg! Ik heb daar nog niet genoeg eelt voor gekweekt op mijn billen :=

Verslag van mijn weekend
Afgelopen zaterdag ben ik samen met bokker happyhorse en haar verzorgpony Dundee naar mijn oude stalling in Dorst verhuisd. Dit voor een weekje omdat ik nu op het huis van mijn ouders pas en je hebt hier prachtige bossen (Cadettenkamp/Vrachelse heide en natuurlijk Surea). Eigenlijk zou ik samen met een vriend gaan maar wegens prive omstandigheden ging hij toch niet mee.
Zaterdag hebben we gelijk een ritje gedaan. Het enige `nadeel`vond ik altijd dat we het spoor moesten oversteken. Dundee vond het best eng, Rogan niet die loop op zijn dooie gemakje door *\o/* die vond he stroomhuisje veel enger :')
Deze route hebben we gereden
Afbeelding
We zijn uiteraard gelijk naar de plassen gereden om te spetteren
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1012211_496532483758640_1823450005_n.jpg[/mg]
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6856_n.jpg
Marianne met Dundee
Afbeelding
Uitzicht :j
Zondag
Deze dag was ik jarig en toevallig zag ik dat er een meeting was op de Vrachelse Heide, hier heb ik me gelijk voor opgegeven en Marianne ook.Leuk zo`n verjaardagsshoot :D Van Marianne mocht ik een trouwjurk lenen als hij paste, hij was ietwat ruim maar paste goed. Deze dag zag ikheel erg tegenop niet vanwege de gebeurtenissen maar vanwege de route. Je moet langs de spoorlijn (vond Rogan niet eng) Onder het viaduct met spoorlijn (ook niet eng) en dan weer een drukke weg oversteken (al helemaal niet eng). De paarden volgepropt met zadeltassen en we zijn gaan rijden.
Heen
Afbeelding
SHOOTFOTO`S
Afbeelding
&
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 4015_n.jpg
Afbeelding
En op de terugweg waren we ontzettend melig
Afbeelding
Gemaakt op het Cadettenkamp

Maandag
Vandaag kwam een vriendin foto`s maken op Surea, vol goede moed daarheen rijden we toch verkeerd :+ Na aan een mountainbiker de weg te hebben gevraagd en achtr hem aan gehobbeld te zijn herkenden we het weer. Iets te laat waren we gearriveerd maar beter laat als nooit :D
Afbeelding
SHOOTFOTO`S
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lief :+:
terug
Afbeelding
Ik ben zo trots op hem, nooit verwacht dat ik dit zou doen omdat ik nogal bang ben. Maar we hebben gecrossed. We hebben hertjes gezien,zijn Schotse Hooglanders gepasseerd, zelfs een sprongetje gemaakt! en niet een keer deed hij moeilijk +:)+ Vandaag rijd ik niet omdat zijn singelwondje weer is opengegaan, even kijken hoe die er morgen uitziet :(:)

Sorry voor het lange verslag maar ben zo trots en blij!!

We blijven hier tot vrijdag of zatedag, even kijken wat het makkelijkste uitkomt :j