Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:33

Zo we zitten er nu officieel bij, zowel voor de kilometers als de calorieën bokt challenge :P

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:34

Heb me aangemeld maar niks gehoord. Hoe lang mag ik geduld hebben?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:44

Weer 13 km erbij :)
Gingen naar de genieput. Is watertjenin havelte
Had net me een vriendin over het paard van een andere vriendin die altijd in het water rollen.
Nou ineens zakte Enya doot haar benen en ging bijna rollen mijn hele schoenen zaten vol. Enya is mijn paard die het meeste gebruik in de challenge :)

Em_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:36

Donderdag mijn eerste rit voor de nieuwe challenge op de planning! Een strandrit in Normandië! :D zonder internet kun je toch ook gewoon tracken?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:39

Volgens mij wel ja :j

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:41

Ja ! Doe ik ook, met gebrek aan internet onderweg haha

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:11

Top! Het wordt echt een gave rit.. op het strand van D-Day!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:15

Yeah ik zit erbij leukleuk!
Is het ook mogelijk om achteraf een route in te voeren en toe te voegen?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:25

ja dat kan ja +:)+

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:46

Ik ben echt een nitwit hoor. Hoe doe je dat dan?

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:11

Somebitch schreef:
Nessa schreef:
Vandaag eerste ritje maken sinds de challenge.

Wow! Wie is diegene die al op 64 km zit.
Was gisteren al, dus in 2 dagen!

Gisteren en eergisteren was het endurance in uddel waaraan hafnap heeft meegedaan :)

Klopt helemaal! Ik heb daar met m'n Haflinger onze eerste klasse 2 en meerdaagse gereden ( 2 x 30km). Hij deed het super dus heeft nu even vakantie.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:01

Hafnap hoelang geef je je haflinger dan vakantie na zulk soort wedstrijden? (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Hier gaat het buitenrijden ook goed! Pony was vandaag ook weer erg braaf. Gelukkig kon ik een beetje voor de warmte rijden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:05

En weer mis ik het begin van de challenge -O-
Maargoed, paardje is nu even happy, en ik heb liever een happy paard dat een paar weken/maanden iet gereden word als dat ik door blijf ploeteren met die klote ijzers en ook nog eens met een niet passend zadel. Woensdag bel ik de zadelmaker om dat probleem al eens op te lossen en als er dan nog geld over is ga ik hoefschoenen bestellen :')

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:31

Veel endurance ruiters/amazones houden per 10 gereden wedstrijd kilometers 1 dag rust aan. Dat zou voor Hafnap 6 dgn rust zijn. Rust kan wiede gang zijn, stappen, lichte arbeid enz..

SuperAssie, mag ik vragen wie je hoefsmid is? Ik vind het verbazend dat je problemen blijft houden met ijzers..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:39

AlexVB schreef:
Veel endurance ruiters/amazones houden per 10 gereden wedstrijd kilometers 1 dag rust aan. Dat zou voor Hafnap 6 dgn rust zijn. Rust kan wiede gang zijn, stappen, lichte arbeid enz..

SuperAssie, mag ik vragen wie je hoefsmid is? Ik vind het verbazend dat je problemen blijft houden met ijzers..

Het ligt niet aan mijn smid maar aan mijn paard zijn hoeven, die groeien gewoon niet.
Heb een andere smid erbij gehad en die zei precies hetzelfde.
Maargoed, de ellende met ijzers is nu voorbij aangezien hij er geen meer heeft.
Volgende issue om aan te pakken is mijn zadel, en daarna het bestellen van hoefschoenen zodat we er weer tegenaan kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:50

AlexVB schreef:

Wat wordt er onder lichte arbeid verstaan?
En dat stappen, is dat gewoon aan de hand of kan dat ook onder het zadel bv.?

Ik wil niet in dezelfde problemen komen als paar maanden terug (al was dit niet geheel mijn schuld gezien dat vitamine E tekort, maar toch, een trainingsschema had ik niet .. ik deed maar wat :+ ) dus nu probeer ik uit te vogelen hoe ik dingen best kan aanpakken, wanneer rust en dan vooral wat voor rust.

De dag na een "zware" inspanning, is het dan beter om een rondje te gaan stappen? Of is het beter hem gewoon met rust te laten? (staat overdag buiten, 's nachts op stal).

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:55

Wij geven ze bijvoorbeeld weiderust. Dus lekker hele dag niets anders dan de weide. Vinden ze heerlijk..

Lichte arbeid is echt licht. een paar minuten onder het zadel iets doen aan bijv dressuur, maar niet intensief of als normaal. Gewoon lekker los werken. Dat los werken kan en mag ook werken aan de hand zijn (Grondwerk)

Stappen is bij ons afwisselend. Dan aan de hand, dan onder het zadel..

Mbt de dag na "zware" inspanning moet je eigenlijk uitvogelen. Genghis en Pearl vinden 2 dagen weiderust heerlijk, maar de 3e dag willen ze echt weer iets doen. Als we niets met ze doen slopen ze de weide ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:59

Ok, dank je wel, dan ben ik alweer wat verder in mijn zoektocht :)
Zal inderdaad vooral kijken naar de pony zijn en zal bij ieder paard wel anders zijn :j Ik vind het alleen zo moeilijk om te bepalen wanneer iets een "zware training" is geweest ... Denk dat veel voor hem al snel zwaar is (en dat ik daardoor in de fout ben gegaan) dus misschien maar gewoon iets doen afwisselen met stappen en als we weer echt serieuze bosritten gaan maken (10+ km met veel draven) dan dagjes rust inplannen ... (niet dat hij die nu niet krijgt hoor :+ maar dan echt bewust).

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:19

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:44

Napoleon krijgt nu na Uddel idd zeker 6 dagen rust (misschien iets langer, dag of 10).
Hij staat 24 uur per dag buiten in een Hit actief stal, en moet dus aardig wat lopen naar wei, voerstation, hooistation en water. Tijdens die dag dagen kies ik ervoor om niks met hem te doen (wel poetsen en tutten). Dus hij heeft echt even vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:26

Dank jullie, dat schema had ik inderdaad al gevonden en zelfs uitgeprint maar probleem daarmee is dat ik niet letterlijk zo'n schema kan volgen wegens zeer wisselend werk en nog andere omstandigheden, dus dan wordt het alweer moeilijker natuurlijk :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:57

Voor de meeste enduranceruiters is vrij echt vrij dus in het land.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:06

Ik heb net ook weer een lekker rondje Kampina gemaakt :) Alleen heeft Endomondo een half uur niet opgepikt, dus even kijken of ik dat in kan tekenen

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:06

Jep, vrij is vrij in het land. De rest is werken. Na een wedstrijd (korte klasse 1) geef ik zeker een halve tot een hele week vrij. Ik rij met een vrij jong paard nog en lichamelijk trekt hij het makkelijk, maar wil hem ook geestelijk de kans geven het te verwerken. Ook na een dressuur wedstrijd waar hij behoorlijk indrukken op doet krijgt hij zoveel vrij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:29

Ja ik heb eerste KMs ook gemaakt! Rustig aan begonnen na mijn hersenschudding, maar dit is eerste hele dag zonder pijnstillers en zonder hoofdpijn. Eindelijk weer. Dus ik ben weer volledig van de partij :D