[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:58

Sonja89 schreef:
Sorry mensen, ik ben een beetje weggezakt in de meeleesmodus deze week :P Iets met te veel warmte enzo haha! Ga proberen morgen bij te lezen, stond eigenlijk voor vanavond op de planning maar ik ben zo moe dat ik nu mijn bed vast ga opzoeken, snurk!

Hihi, ik heb me er echt niks van aan getrokken, vrijdag ging ik er vol in, heb al eerder gepost hoe. Gisteren deed ik het heel rustig aan om weer aan energie te komen en vandaag gewoon weer fietsen + buitenrit. :D De normale begeleider was er niet, dus nu gingen we eindelijk wat sneller dan een verzamelde galop. Het was een kleine groep met drie ruiters die op bezoek kwamen en waarvan 2 zelf al een tijd niet meer gereden hebben, maar we konden toch de galop opbouwen en uiteindelijk hebben we een paar stukjes rengalop kunnen doen. *D

Het is hier iets van 30°c maar door al dat gewerk vandaag zweet ik zo dat ik het nu gewoon koud heb achter de computer omdat ik niet meer actief ben. -O-

en nog feli Blingh!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:13

Marcella schreef:
Die fjord van mij vond zijn wasbeurt ook erg lekker, maar ik doe dan niet helemaal wassen zoals je normaal doe. Bij mij gaat de shampoo in een emmer en dan water erbij en dan aanbrengen met een borstel. En daarbij is het toch ook hopeloze zaak, want binnen 5 minuten had ik een gra-kleurige fjord. :')

Ongeveer zo doe ik het ook, dompel de staart in een emmer en daarna shampoo erin... De manen met een spons! Maar ach als het (tijdelijke) resultaat maar goed is toch :P

Maarten, pffff vind het echt knap van je en dat terwijl je net ziek bent geweest! Ben nu wel erg nieuwsgierig: je hebt dus geen eigen paard? Moet je dan voor alle ritten die je maakt betalen? Want dat loopt dan toch behoorlijk in de papieren zou ik denken :=

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:16

Nee ik heb een gedeeltelijke lease dus ik kan gratis mee met de buitenritten en krijg een les per week gratis. Het valt eigenlijk reuze mee wat het kost, anders had ik wel een eigen paardje gekocht. :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:20

Aah ok, zat al te denken! Maar dat is wel een mooie constructie dan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:21

Nou denk ook dat de prijzen daar of hier in de randstad ook behoorlijk verschillen. Hier in het dorp betaal je dus minimaal 27 euro per uur les, maar dan wel een 10-ritten kaart.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:24

Ik rij al bijna 10 jaar niet meer bij een manege, dus ik.weet echt niet wat gangbare lestarieven of leaseprijzen zijn op zo'n plek. Wel fijn dat je op zo'n manier lekker veel kan rijden, Maarten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:27

Dat is wel fijn geregeld maarten.

Gefeliciteerd blingh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:31

Inderdaad, dat is hier een stuk lager. Als je meer dan 1x in de week wil lessen kost een losse les in 10 euro met eigen/lease paard, nog iets minder met een 10-rittenkaart, maar ik weet niet precies hoe veel. Toen ik nog niet leastte kostte me het met een 10-rittenkaart me iets van 11 euro/les. Maar de zondagsrit kostte ook iets van 22 euro voor 2/2.5 uur dus alleen al daarmee heb ik het leasen er bijna uit. :)

Ik help af en toe ook wel mee met de paarden naar buiten brengen of andere dingen die soms moeten gebeuren.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:39

Hier kosten een paard leasen en gewoon de lessen op zich al extreem veel :) Groepjes met 8-10 mensen kost al 17 euro per uur hier.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:52

Gefeliciteerd Blingh , ikke heb Yentle even geknuffeld maar zelfs daar had ze eigenlijk geen puf voor dus maar weer naar huis gefietst.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:06

Hier kostte mijn eerste manege 11 euro per les en die daarna 17,50. Bij de tweede manege had ik wel het gevoel dat mijn niveau veel sneller steeg, maar uiteindelijk heb ik daar ook maar een half jaar gelest. Het verschil met een eigen veulen houden werd toen namelijk wel heel klein.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:26

Ik heb nooit op een officiële manege gereden. Dus daar was het ook iets goedkoper.

Hier betaal je 20-30 euro voor een uur privé les :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:34

Nou Daantje kon het weer niks schelen en ze had er wel zin in vandaag. :D Ik zou nooit iets van mijn paard vragen wat ik zelf niet kan opbrengen, dus zolang ik nog lekker kan fietsen kan ik ook wel buiten rijden.

Vandaag op de heenweg kwam ik nog een wielrenner tegen die me voorbij sjeeste, ik kon dat niet bijhouden in dat tempo dus ik ging op mijn eigen tempo door. Even later kwam ik hem weer tegen. Blijkbaar kon hij dat tempo ook niet volhouden. }:) Nog even laten merken dat ik hem bij hield.. :D Uiteindelijk sloeg hij af. Iets verderop kwam ik een scooter tegen die me ging inhalen. Maar ik had wind tegen dus een boost kon ik wel gebruiken.. ik hield me zo laag mogelijk en ging er vlak achter rijden zodat ik kon slipstreamen, dat heb ik een kilometer volgehouden daarna werd het me te veel. Ik kreeg op het einde nog een duim omhoog van degene die achterop de scooter zat zat. O:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:13

Ik doe mijne gewoon met water slang die ik kan regelen aan de kop en ook kan afzetten aan de kop, wat ik zie dat daar altijd komt uitgelopen ben ik alleen maar blij dat ik het kan schoon spoelen :j . Deze week eens zijn sokken met zilver shampoo wassen en eventueel zijn manen ook eens wassen dat zie ik nog. :o

En vanavond vroeg naar bed en morgen rijden, ging normaal om 20u gaan maar mocht eten maken :') . Hoop rond 7/8u wakker te zijn en te kunnen zadelen singelen en vertrekken voor rit van uurtje of 2 :).

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:50

Gefeliciteerd Blingh!

Vanavond Ty gewassen. Hij vond t water lekker maar echt wassen had van hem niet gehoeven. ach, hij is nu een paar tinten lichter. Hij was al vlot opgedroogd dus ff met stalgenootje nog een rondje gestapt.

Hier in de buurt gaf de thermometer bij de benzinepomp nog 27°c aan!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:02

Het is indd warm. Morgen haal ik mn vriendin op om 8 uur en dan gaan we de paarden opzadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 05:37

Lease en manegelessen zijn hier ook duur...

Fijne was verhalen, ik heb van de week voor het eerst twice onder de douche gehad :) ennnnn morgen ga ik proberen te rijden, niet op mo, moet eerst weten of ik in 1 keer op kan stappen dus mag pres van fabske lenen, super lief!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:41

Gefeliciteerd Blingh. En voor iedereen die moed heeft om met dit weer te rijden, veel plezier.
Marcella wat balen zeg van je werk. Hoop dat je gauw wat vind. Gisteren de nieuwe kittens opgehaald. Wat hadden ze het warm op de terugrit. De tongetjes hingen er uit. Blij dat we gauw thuis waren. Ze doen het goed en gaan echt op onderzoek uit. Wel weer even wennen dat er leven in huis is na 3 maanden van stilte. Dochterlief stuitert helemaal en kan er geen genoeg van krijgen. Moet haar echt afremmen. Maar ook dat komt wel goed.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:24

en

Afbeelding

:D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:41

Wat een heerlijk geluid van die grote paardenhoeven :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:48

Zijn hoeven waren inderdaad goed te horen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:56

Wat leuk!!!

Ik zat om 735 te pony,ritje van 3 uurtjes gemaakt.
Wilde in eerste instantie de hei op, maar toen ik daar om 9 uur stond bedacht ik me...de zon brandde toen al behoorlijk.
Dus een mooie bosroute genomen.
Bij terugkomst lekker afgesponsd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:36

Ik wil misschien vanavond naar een watertje gaan om lekker te spetteren, even kijken of ik iemand mee krijg dan kan ik lekker zonder zadel etc. Lekker diep het water in :) .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:58

hier zaten we ook om 9 uur te paard, een rit van 4 uur gemaakt, veel stappen en in het bos blijven, 27,6 km gereden. helaas heeft de pony van een vriendin toch drukplekken, nadat de zadelmaker haar heeft verzekerd dat dit zadel perfect lag...helaas dus niet. ook een de linkerhoef ziet er neit goed uit. morgen komt de smid hier langs, en de ritten aanpassen op het zadel...niet langer dan een uur dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:56

Jammer van de drukplekken en de hoef...
In het bos was het nog redelijk te doen al vond ik het alsnog wel erg warm.