[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:51

Trec lijkt me dan weer niets.

Wedstrijd viel tegen. Meneer moest weer plassen, dus eerste proef niet aan het been en impulsverlies. 2e proef heb ik dat niet meer goed gekregen. Morgen nog een kans

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:57

Ieder zijn ding hè, ik ik wil nog niet dood gevonden met een dressuurjasje aan. ;-)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:03

Whaha... Gelukkig zijn er veel verschillende paarden, met veel verschillende doeleinden en veel verschillende disciplines

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:05

Ik heb ook een bf cheyenne voor Judy.

Leuke temporit gemaakt(38 km in kleine 4 uur) en stuk door het water gereden. Judy liep er zo tot haar buik aan in (en ik mijn benen maar snel optrekken hihi).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:06

Klinkt heerlijk. :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:14

EmptyWords schreef:
Vandaag en morgen wedstrijd. Vanaf maandag lekker het bos in

Succes nog maar vandaag viel het met de temperatuur nog wel mee.

Ik heb een ainsley dressuurzadel en equiflex westernzadel helaas passen deze beiden niet meer, omdat hij afgevallen is. Gelukkig heb ik ook nog een barefoot Cheyenne drytex.

En hij doet tegenwoordig naar me hinniken als ik met zij bakje eten aan kom. <3 <3 <3

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:24

Trec lijkt mij ook erg leuk om te proberen. Al zul ik dan wel zeker weten laatste worden ;)
maar daar stel ik me altijd op in ook in de endurance, uitrijden en meedoen is leuk!

Een barefoot zadel lijkt me wel lekker zitten maar zou het niet willen hebben omdat het boomloos is.
Een ijslander zadel lijkt me dan wel wat, ziet er mooi uit en zit zo goddelijk fijn.
Al vind ik nog steeds gaston mercierz zadels zoooo mooi. En zo duur ook :S
Ik hou het gewoon bij mijn stubben veelzijdigheids. zit ook prima!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:38

TREC lijkt me erg leuk, maar de kick van een goede dressuurproef of een spring/SGW-parcours lijken me ook erg leuk. Ik zou in alle gevallen wel een echt leerpaard nodig hebben, want zeker springen kan ik niet goed.

BF heb ik gehad bij een verzorgpaard. Megaronde haflinger, klassiek en dus robuust model en daardoor voor mij te wijd. Op m'n eigen paard ligt een JC van een model dat niet meer wordt gemaakt.

Ik heb de afgelopen 2 dagen 55 km gereden en tot en met dinsdag is m'n merrie lekker vrij. Woensdagavond heb ik dan dressuurles.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:39

Flew schreef:
Ieder zijn ding hè, ik ik wil nog niet dood gevonden met een dressuurjasje aan. ;-)

Joh, je weet niet wat je mist!
Wij gromen nogal eens voor een tweetal mensen en wat je zoal op een wedstrijdterrein tegen komt; om je te bescheuren.........
natuurlijk rijdt je voor wat je waard bent en dat doen beide ruiters ook, alleen hebben ze beiden niks met de show die sommigen ervan maken. Dat maakt dat we daar dus heerlijk om kunnen lachen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:16

Juist omdat ik heb gegroomd wil ik er niets mee te maken hebben. :==

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:42

Ik heb jarenlang dressuur gereden. Was leuk. Toen...
Tot in het Z gekomen, toen ging het ons opbreken dst hij 5 dagen per week niets deed en ik 2 dagen (het weekend) had om én te trainen, én lol met hem te maken én wedstrijden te rijden.
Het M waren we zo nog wel doorgekomen, maar toen hield het op. En de eigenaar reed al jaren niet meer en ik kon door studie niet vaker komen.
Later is het paard aan koliek overleden, of tenminste, we hebben hem laten inslapen.

Nu met mijn bejaarde sokje rijd ik uitsluitend dressuurmatig om hem soepel te houden.
Ook mijn jurylicentie (mocht jureren tot en met L2) heb ik dit jaar aan de wilgen gehangen, ik heb geen feeling meer met de wedstrijd dressursport, dan is het eerlijker voor de ruiters om ermee te stoppen.

Wat betreft zadels: ik heb met een test barefoot gereden, maar die maakt mijn haf voor mij onaangenaam breed. Daar kreeg ik echt ongelooflijk pijn in mijn liezen van. En na elke galop zat ik achter zijn oren, ipv achter zijn schoft. Niet ons type zadel.
Heb nu alweer 2,5 jaar een Massimo trail en ben daar zeeeeeer gelukkig mee.
En een simpel FRA bb-padje erbij voor de fun.

Vanmiddag ruim 8 km gestapt met Jip. Hij was vandaag echt weer mn ouwe Jip, niet kort, niet stijf en vol looplust. Hij vond mij erg stom, omdat het zo saai was, alleen maar stappen. Maar ik wilde hem perse niet harder laten werken, ook al gaf hij zelf aan dat hij dat best wilde. Even een weekje rustig an, elke dag een eind stappen aan de hand, met mij erop, of langs de fiets.

Woensdag weer eens kijken of hij zin heeft in wat zwaarders.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:53

Massimo is fijn! Ik wilde de Trail ook, maar Zanzi dacht er anders over. Hij kan er niet mee uit de voeten, het zadel belemmerde hem in zijn beweging. Jammer, maar toen dus de Tölt gekocht en er heel tevreden mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:00

Flew schreef:
Massimo is fijn! Ik wilde de Trail ook, maar Zanzi dacht er anders over. Hij kan er niet mee uit de voeten, het zadel belemmerde hem in zijn beweging. Jammer, maar toen dus de Tölt gekocht en er heel tevreden mee.

Dan heb je een niet-passende versie gehad. Massimo's zijn juist zadels die paarden niet belemmeren (mits je de juiste maat bij het paard hebt).
Ik heb een Massimo in optie staan. Op voorwaarde dat ie past, neem ik 'm over.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:13

Hier ook een Massimo trail voor m'n jonge merrie op de kop kunnen tikken. Helaas wel met korte singelstoten, dat zal best nog een keer worden vervangen door lange, maar voorlopig nog even niet. Ik had er al eerder eentje, maar het paard waar die op lag hebben we verkocht en het paste echt niet op de andere paarden, helaas, dus toen het zadel verkocht. Toen m'n jonkie in m'n leven kwam en ik de kans had om een massimo trail op haar te passen, heb ik dat dus ook meteen gedaan. Heerlijk zadel, alleen wel wat zwaarder dan het ook bijzonder fijne Sommertje dat ik voor m'n oude dame heb (en dat dus niet op de jonge gaat passen....) ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:16

Ik heb vanmiddag wat in de buitenbak gehobbeld (=poging tot dressuurmatig rijden). Daarna lekker paadjes gestapt. Vandaag gereden op rendiervel met een singel erover van mijn barebackpad, zat heerlijk!

Ik heb ook een Massimo Trail, heerlijk zadel! Hiervoor had ik een Hulsebos zadel maar heb veel meer schik met mijn Massimo!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:18

Ik had er een zadelmaker bij. :+ Met de juiste maat. Mijn paard heeft een beetje een bijzondere bouw en kon er dus gewoon niets mee. Met de Tölt liep hij zoveel makkelijker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:19

Ik heb juist met extra veel moeite een Trail met korte singelstoten besteld. Eerste versie die in mijn kleur geleverd werd, had lange stoten...

Ik rijd met de ouderwetse koordsingel, daar loopt Jip het fijnst op. Dus vandaar dat mijn zadel wel korte stoten móet hebben.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:21

Sorry mensen, ik ben een beetje weggezakt in de meeleesmodus deze week :P Iets met te veel warmte enzo haha! Ga proberen morgen bij te lezen, stond eigenlijk voor vanavond op de planning maar ik ben zo moe dat ik nu mijn bed vast ga opzoeken, snurk!

Een Massimo lijkt mij ook nog wel wat om te proberen! Maar voorlopig zijn wij heel blij met onze BF Cheyenne :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:26

Grappig om al die zadelverhalen te horen! we hebben hier een klein shetlandzadel maar ik rijd nooit want anders zakt ue door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:29

Ik heb een simpel merkloos bruin dressuurzadel. Hij zit wel fijn, wil graag een anatomica of een Kentaur. Uiteraard in het bruin, maar dan moet ik eerst de jackpot winnen!

Ons eerste vakantieritje zit erop, we hebben gespetterd in de plassen, Rogan zijn eerste ontmoeting met spoor oversteken (peace of cake) ik daarentegen vond het doodeng. Rogan vond het stroomhuisje weer heel eng die ik weer niet eng vond. En de sproeiers die ik weer eng vond maar Rogan weer niet. Verder hebben we een meeting gehad met een Schotse Hooglander en heb lekker een liedje gezongen omdat we het dit keer allebei eng vonden. Maaarrr we hebben het overleefd!
Morgen komt de beproeving, via Dorst naar Cadettenkamp in Teteringen en dan naar de Vrachelse heide in Oosterhout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:34

Oooh mensen!
Ik heb een shoot van Lione bakker gewonnen vandaag!
Zo tof!!!

Heb echt al te leuke ideeën :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:38

Eigenlijk heb ik met een boomzadel veel sneller last van mijn rug en knieën. Maar voor de buitenrit vind ik een wat steviger zadel toch ook wel prettig. Zeker als je paard nog al eens onverwachte rare capriolen uit kan halen. En daarom baal ik toch best wel dat mijn equiflex niet echt meer past. Nu kan ik wel wat extra ertussen doen om de ruimte op te vullen, maar dan word het weer zo gauw een toren (halfpad voor onder mijn barefoot). Andere optie is pony weer dikker te laten worden, maar ben zo blij dat eindelijk die strijd met de kilo's de goede kant op is gegaan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 06:38

Dikker laten worden puur voor het zadel zou ik ook niet doen nee..

Gaaf dat je een shoot gewonnen hebt! Ik wil eigenlijk Zanzi ook wel weer eens op de foto.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:31

Gefeliciteerd Blingh

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:33

Blingh gefeliciteerd.