Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:01

wat een verhalen joh Bloos!

een paar jaar geleden toen ik nog op de manege reed ginggen we op buitenrit met de groep..
ik zat op dora, en een vriendin van me zei: jaa dora is altijd super wilt buiten enz.. en ook in de lessen, maar dat was ze bij mij nog nooit geweest .. integendeel, ze deed bij mij geen vlieg kwaad en deed wat ik vroeg..
Maargoed, ik zei dus: nee joh, dat beest doet helemaal niks en is hartstikke braaf.
Goed we gaan op buitenrit (gelijk als je achter het terein afrijd ben je in het bos) en we rijden nog geen km het bos in.. Dora denkt: ja doeeeei hier heb ik geen zin in..
Pony begint te springen en te steigeren en te bokken, en toen was daar opeens de grond Huilen van het lachen
Ik had verder niks, maar ik hou voortaan wijselijk mijn mond Tong uitsteken
Hoor je achteraf mijn vriendin: ze doet nooit een vlieg kwaad zei je hea?
juist en bedankt Tong uitsteken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:39

magriet schreef:
Half juni ben ik tegen een muurtje aangestuitert. Gevolg bovenbeenbreuk en dezelfde avond nog geoperrerd,half september is de plaat gebroken en 26 september opnieuw geoperreerd. Zit ondertussen dus al 4 maand in de ziektewet en daar komen nog minimaal 2-3 maanden bij.

Dit is dus in een weiland gebeurt en niet tijdens buitenrit. Met de buitenrit ben ik een keer op een paal met een schuine bovenkant gevallen

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:43

autsj! dat lijkt me allebei helemaal niet fijn !
sterkte nog!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:48

van een pony in het bos. Ik had blijkbaar niet genoeg aangesingeld voor ik vertrok. Onderweg wou ik met mijn zweep een sjaaltje van de grond halen en de pony ging er snoeihard vandoor. Doordat ik aan de zijkant hing is het zadel beginnen draaien. Alle geluk dat ik me op tijd heb laten vallen of ik had onder haar buik gehangen met alle gevolgen en hoeven van dien.
Was me het ritje wel toen Haha!
Nu check ik wel of alles goed vast zit Lachen

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:51

Tja,paard struikelde in het bos, ik eraf, maar omdat ok de laatste van de groep was duurde het even voor de rest het doorhad.Gelukkig had ik niet echt letsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:15

Niet echt hard ofzo. Maar één keer zonder zadel een stap-buitenritje gemaakt op een shet, en toen was ik midden in een plas water gevallen. Dat was wel grappig Clown Maar het was ook niet hard oid, ik gleed er meer af dan echt vallen..

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:16

Zelf gevallen niet. Maar die ezel van mij is zelf gevallen en op de een of andere manier ben ik erop blijven zitten.
Nicky was op haar knie gevallen en had een flinke wond op haar knie! Nu bijna een jaar later is het nog steeds zichtbaar maar nu beginnen de haren eindelijk een beetje terug te groeien.

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:19

vorige week maandag helaas nog
paard sloeg op hol, finaal tegen een boom beland
ben buiten bewustzijn geweest, en kan me totaal niks meer herinneren. zit hier nu met een zware hersenschudding en flink wat kneuzingen.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:19

Ik ben 2 weken geleden flink hard gevallen. Het was toen nog erg mooi weer en ik ging het water in met mijn pony. Zij vond het erg leuk om diep te gaan dus ik ging zonder zadel. Het ging allemaal goed, totdat ze wat te hard het water weer uit ging. Ik reageerde door aan te klemmen, waardoor ze begon te bokken en te springen. Ik viel toen dus met mijn rug op een rand. Ambulance enzo erbij, maar die stuurde me weer naar huis. Toen 2 dagen later toch even terug naar de HA, die me door stuurde voor foto's naar het ziekenhuis. Bleek uiteindelijk dus dat ik een gebroken wervel heb. Dus nu zit ik heel fijn met een gips corset..

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:26

Oeh Wisja, dat is dan ook lekker als de ambulance je naar huis stuurt Nagelbijten / Gniffelen

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:58

Ik meld me ook,

Ik ben 5 keer tijdens een buitenrit van mn paard gevallen, 3 keer van lady, en 2 keer van emma.

Eerste keer we waren in een weiland beetje aan het galoppeeren, ik zat op emma, en klaske op lady, we zagen iets in de verte, dus wij even stilstaan, schoot er ineens een haas uit de bosjes, we lagen er allebei tegelijk af, op onze kont, en we hadden de slappe lach.

Tweede keer, ik was alleen met lady aan het buitenrijden, in rengalop door een zandpad, stopt ze ineens, dus ik lag voorover, en wat doet lady, loopt zo naar een plukje gras.

Derde keer, ook in een zandpad, we waren de weg kwijt dus bleven even staan, om te kijken waar we langs moesten, ik zat heel ontspannen, liet lady even eten, en toen vloog er een vogel uit de bosjes, dus lady sprong vooruit, en viel er zo achterover af, ongeveer een maand last gehad van mn rug.

vierde keer, waren we op illigaal gebied, Was van een bedrijf, maar er zat een heel mooi bos bij, dus wij hadden een plekje gevonden waar we erin konden komen, en het was erg warm, en er was een soort meer, dus ik liet lady erin stappen, werd het ineens heel diep, dus lady zakte heel erg weg, en ik glee er achterover af, helemaal kopje onder, lady was er inmiddels al weer uit, en liep naar het gras, Ik was toen een jaar of 11.

Vijfde keer, was ook in het water, dit was vorig jaar, we kenden dit meer heel goed, en wisten dat er geen gaten etc zaten, dus ik was best wel diep, zodat de paarden echt moesten zwemmen, toen keerde ik weer om, en het paard zwom een beetje te snel, en het was zonder zadel, dus gleed er af, paard zwom mooi door.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:56

Ik ben 1 keer van me paard gevallen tijdens een buitenrit.. Die ene keer was ook gelijk midden in een diepe plas, dat vond ik dan weer wat minder Knipoog

Chi_Chi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:17

Ben vorig jaar in de zomer op het strand gevallen tijdens het galoperen. pony bokte en lag er naast viel heel hard Huilen en had en pijnlijke enkel.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:18

Vandaag.
reed op een onbeleerde shet. ging goed!
stukje gedraafd & galop.
zonder zadel en gewoon met halster.
toen vloog een andere ervandoor en dat meisje hield em niet meer dus ik pakte hem over.
die van mij mee. en keihard in galop. ik viel eraf maar hield ze vast
dus ik wer meegesleept.
schop in mijn gezicht gehad.
toen lietr ik los, gelukkig niet hard
had een beetje dikke lip, maar das nu alweer over.
shetten allebei terug.
goed einde dus!:)

Espritlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:15

Nee, nog nooit.
Een vriendin haar pony was wel een keertje ervandoor gegaan maar die was gelukkig niet gevallen! Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:19

Ja, ik was op buitenrit met de manege en het was de eerste keer dat we weer naar buiten gingen en zoals altijd ging ik mee op Jetske.
Tijdens de galop begon ze als een gek te bokken waardoor ik eraf viel. Op de terugweg begon ze weer te bokken waardoor ik weer viel en niet zachtjes ook nog. Eerste keer dat ik er niet om kon lachen dat ik was gevallen.

Ook een keer tijdens buitenrit gingen we over een boomstam heen springen. Ze bokte boven de sprong waardoor ik recht op mijn schouder viel en die helemaal geschaafd en vies was. Sindsdien krijg je mij niet over een sprong buiten heen en ook met moeite binnen.