Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:53

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:03

SUPERMICK schreef:
PinkyPie schreef:
- 11 mei: ETR (Markelo)
- 18 mei : ETR (Weert)
- 8 juni: ETR/Endurance Alive (Leersum, Utr. Heuvelrug)
- 14 juni: ETR Bennekom, Landgoed Heukelum (Bennekom) gaat niet door !
- 15 juni: ETR Drents Friese Wold
- 21 juni: Enjoy the Sports (Ermelo)
- 7 september: ETR (Heesch)
- 4 oktober: ETR Sponsorrit (Ermelo)
- 12 oktober: ETR Najaarsrit (Utr. Heuvelrug, Leersum)

PinkyPie, ik kan nergens iets over de rit in Bennekom vinden, waar kun je opgeven?

.. Bennekom is dit jaar helaas niet ! Ik heb afgelopen week bericht ontvangen van de organisatie...

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:08

- 8 juni: ETR/Endurance Alive (Leersum, Utr. Heuvelrug)
- 15 juni: ETR Drents Friese Wold
- 21 juni: Enjoy the Sports (Ermelo)
- 29 juni: ETR Maarn
- 7 september: ETR Heesch
- 4 oktober: ETR Sponsorrit (Ermelo)
- 12 oktober: ETR Najaarsrit (Utr. Heuvelrug, Leersum)

(updated: 31-5-14)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:03

Hee allemaal, ik meld me ook even in dit topic :o , ik wil eigenlijk erg graag mee doen met enjoy the sports. Mijn moeder (en groom) wil graag mee om lekker te kunnen wandelen daar. Maar niemand die ik ken gaat -O- Hebben jullie enig idee of het ook leuk is om alleen naar toe te gaan?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:30

Als ik niemand ken die gaat of mee wil dan spreek ik vaak gewoon met een bokker af die nog een maatje zoekt :)) maar je kan ook prima alleen. Lekker van de natuur genieten :D

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:22

Ik Napie! Ik rij mee met een oud stalgenootje. Extra leuk, want de vorige rit hier in Drenthe kon ik niet. Qua route lijkt het me echt een ontzettend mooie rit, ook met een stop op de helft en die vijver. Heb er onwijs veel zin in! :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:51

Zijn er nog boksers hier die nog geen maatje hebben? haha := Ik wil graag mee rijden met de enjoy the sports rit maar heb dus nog niemand gevonden die mee wilt of mee kan. -O- En mijn paardje kennende gaat hij liever ook niet in z'n eentje weg haha. Ik rij een grote Gelderse vos (zie profiel voor foto's en topics) die over het algemeen wel rustig is, hij heeft niet zoveel ervaring met buitenritten maar als hij schrikt springt hij hoogstens twee passen vooruit om daarna te bedenken dat als hij weg rent hij daarna alleen is :')

Ik vind het prima om lekker stukken te draven en miss te galopperen maar ben zeker geen crosser := dus als er iemand is die eventueel graag samen zou willen rijden hoor ik dat graag :)) dan kunnen we misschien even wat overleggen over hoe en wat :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:14

Ik ga aankomende zondag een rit rijden, had hem op 26 km staan. Nu zijn de voorspellingen echter 30+ graden zoals het nu staat. Er kan natuurlijk nog een hoop veranderen, maar met 30+ graden vind ik het niet verantwoord mijn paard zoveel kilometer te laten lopen.... die drinkt slecht tussendoor... En er is ook maar 1 pauze plek uiteraard. Meer mensen die zondag mee gaan rijden? Hoe denken jullie daarover?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:37

Ik doe zondag ook mee. Jeetje 30 graden is wel heel warm..

Op de pauze plek tussendoor is gewoon water beschikbaar voor de paarden? Want ik heb geen groom mee.
Naja iig rustig rijden en veel stappen. Dan moeten ze het wel vol houden toch?

Wanneer krijgen we eigenlijk de startlijst?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:40

Ik hoop dat er water aanwezig zal zijn. Al drinkt te mijne niet snel uit vreemde emmers/tonnen... Ik heb haar al eens met te laag turgor gehad na een dagtocht waarbij ze niet wilde drinken tussendoor en het erg warm was. Geeft niet een fijn na-gevoel.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:45

Nee dat snap ik. De mijne drinkt gelukkig wel overal.
Maar omdat het de eerste keer is dat ik alleen een bosrit maak ben ik wel n beetje bang dat mijn paard zich druk gaat maken. En als t dan heel warm word is dat ook niet heel fijn voor m.

Naja ik kijk wel even hoe ie daar is. En anders kan ik misschien nog veranderen in de iets kortere rit.
Die was 18km dacht ik? :)

En het weer in Nederland veranderd dagelijks. Mijn telefoon geeft aan dat t zondag 20 graden word. Dat is een mooie temperatuur

Andola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:48

Zijn er mensen uit Friesland/ Drenthe die alleen een enjoy the ride rit rijden of willen rijden?

Mijn buitenrijmaatje kan niet altijd mee, maar ik wil wel graag buitenrijden. Misschien dat er iemand met mij mee op buitenrit wil. Eventueel heb ik wel plek in mijn trailer, zodat je mee kan rijden.

Graag even reacties via een pb'tje

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:13

Nou inderdaad, niets zo veranderlijk als het weer, dus hoop dat het wat minder wordt :P

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:50

Ik hoorde dat er van t weekend ook kans op onweer is. Zou t dan doorgaan?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:54

iEmmaaa schreef:
Zijn er nog boksers hier die nog geen maatje hebben? haha := Ik wil graag mee rijden met de enjoy the sports rit maar heb dus nog niemand gevonden die mee wilt of mee kan. -O- En mijn paardje kennende gaat hij liever ook niet in z'n eentje weg haha. Ik rij een grote Gelderse vos (zie profiel voor foto's en topics) die over het algemeen wel rustig is, hij heeft niet zoveel ervaring met buitenritten maar als hij schrikt springt hij hoogstens twee passen vooruit om daarna te bedenken dat als hij weg rent hij daarna alleen is :')

Ik vind het prima om lekker stukken te draven en miss te galopperen maar ben zeker geen crosser := dus als er iemand is die eventueel graag samen zou willen rijden hoor ik dat graag :)) dan kunnen we misschien even wat overleggen over hoe en wat :)

Als je nog plek hebt in je trailer wil ik wel mee. Meer info via PB :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:54

@UK_eef, sorry ik heb maar een anderhalf paards trailer en een paard van 1.81 dus dat gaat niet passen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:32

De temp voorspelling is alweer wat normaler. Ik heb er zin in, maar vind het ook wel spannend :P Tijd geleden dat ik alleen op pad ben geweest. Ze is het een beetje verleerd sinds we op deze stal staan, we rijden teveel met anderen buiten nu. Maar we gaan het zien. En ik zag dat je ook nog best makkelijk van de 27 km een 20 kan maken door bij de lunch weer 'terug' te rijden ipv de extra lus te nemen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:30

Dan ben je niet de enigste die het spannend vind haha. :+
Ik rij hier in de omgeving altijd alleen. Maar dit word mijn eerste bosritje helemaal alleen. Maar t gaat vast goed komen. En wat je al zegt. Als ie zich heel druk maakt kan ik nog de route wat kleiner maken en de 20 rijden.

Hoe laat start jij tancreda.
Ik kwart over 10. Ga half 8 mijn paard hier thuis inladen. Dus dat word vroeg opstaan :p

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:42

Het wordt inderdaad vroeg!! Een uur van te voren aanwezig zijn of iets las ik? Ik moet 10:35 starten. Dus om 9:30 er zijn.... zal ook wel half 8 laden worden ben ik bang :+ (zullen mn ouders = chauffeur) blij mee zijn :+

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:20

Ik las vandaag in de Paard & sport een stukje over Enjoy the Ride. Het lijkt me erg leuk om hier een keer aan mee te doen! Alleen ik heb een probleempje: Ik heb geen trailer, geen rijmaatje en mijn pony is zeer bang voor trailers.. :( :n

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:17

Jammer Roosx1e. Zjn wel essentiële dingen om mee te kunnen doen. Misschien eerst gaan investeren in het laden? Een lesje nemen bijvoorbeeld? Kijken waar je een trailer zou kunnen huren en een rijmaatje kan je misschien wel via bokt vinden :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:42

De rit was geslaagd!!! Gelukkig kwam de zon pas later door, waardoor het nog niet zo heet was. Mijn paard was wel heet helaas :P Ik had gehoopt dat ze wat rustiger in haar kop zou worden uiteindelijk, maar dat gebeurde niet echt. Ik besloot toch de extra lus voor de 27 km niet te rijden, toen ik mijn twee achterliggers tegen kwam, en zij hebben ons op sleeptouw genomen. Echt super fijn, want hierdoor werd Wiet een heel stuk rustiger in haar koppie _/-\o_ _/-\o_ Echt heel fijn dat we mee mochten rijden. Anders had ze zich waarschijnlijk echt enorm druk blijven maken. Ze is wel braaf hoor, maar gewoon te onrustig en hyper in haar kop. Aard van het paard ook wel een beetje ;) Terug gekomen een nette hartlag en ook de nakeuring was ze goed, dus een goede rit gehad! Wat is het prachtig ook daar zeg <3

Gelijk maar even inschrijven voor Maarn als dat nog kan (en als de site het weer doet??). Want het is wel voor herhaling vatbaar (al gaat er dan wel een stalgenoot mee en is ze hopelijk minder hyper :P)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:04

Ik heb ook een super mooie en leuke rit gehad! Mijn paard gedroeg zich super braaf. Dus ik heb wel de 27km helemaal gereden. Dat ik de 2e keer langs de pauze plek kwam had hij zich net iets drukker gemaakt. Dus toen was ie wel wat bezweet.
Dus daarna nog iets rustiger aan gedaan.

Ik finishde met een iets te hoge hartslag helaas. Toch iets te laat misschien gaan stappen..
kreeg van de dierenarts de tip hem eens te koelen met water en dan terug te komen. Dus gelijk hem natgespoten en toen kwam zijn hartslag netjes onder de 60.
Koudbloeden hadden sneller last van warmte zei ze. Dus om die hartslag rustig te houden met zo'n rit moest ik hem goed koelen.
vond het een goede tip want na even koelen zakte zijn hartslag met 15. Dus dat is wel een verschil. Verder toonde hij nog super fit zei de dierenarts.

Maar ik ben super trots op mijn pony! Zo voor het eerst in zijn eentje in het bos en dan met t benauwde weer 27km rijden.

Zeer geslaagde rit! Ik en mijn paard hebben heel erg genoten :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:49

Klinkt goed horsesandme :) Leuk!

Gaan er meer mensen de 29e in Maarn rijden? Ik heb ons ingeschreven. Gaan samen met een stalgenoot, hopelijk is ze dan wat rustiger in haar hoofd. Ze kwam erg goed uit de rit, en was super braaf, maar kon vandaag wel merken dat het in haar hoofd wat te veel is geweest helaas :(:)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:28

Pff, vermoeiend die site van de KNHS. Sta nu inmiddels 3x ingeschreven voor Maarn, omdat het inschrijfformulier niet meewerkte 8)7
Heb de organisatie maar even gemaild dat dat niet helemaal de bedoeling was :P