manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:59

Ik was vandaag dus ook een strandrit maken. We reden op Mabel, Conrad en Morena. Toen we aankwamen werden we goed geholpen. De stallen zijn niet heel groot nee. Dat ben ik met je eens. Maar de paarden zien er goed uit en zijn ook best lief. De rit was echt heel leuk. Mabel kon gelukkig goed voorop. Zo kom je nog eens ergens. Was soms even zoeken met de weg maar we liepen uiteindelijk wel goed. Op het strand was zo leuk! Ik reed op Morena en die gaat echt hard! Wou ook alleen maar rennen haha. Wel goed in te houden al ben je ervaren.
Al met al heb ik heerlijk gereden. Het waren ontzettend fijne paarden. (In vergelijking met manege het Fjordenpaard waar ik vorig jaar was. Wat ik helemaal niet fijn vond! Zowel stalling en tuig) En het is een mooie omgeving. Ik ga zeker weer. Vind het jammer van vele negatieve reacties. Natuurlijk heb ik niet alles gezien maar wat ik ervan heb gezien was best goed.

Je mag idd pas het strand op vanaf 6 uur. Maar wij gingen daarom ook om half 6 pas rijden. Dat werd mij ook verteld aan de telefoon.

Nikki542

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:47

Ik heb er gister gereden en ik vond het super! We gingen bij de paarden kijken en sommige paarden hadden niet eens een stal maar stonden met z'n tweeën aan een touwtje vast... Maar ik vond de paarden er niet slecht uitzien. De strandrit vond ik geweldig! Ik zat op Bella en de rest zat op Prommes, Bliksem, Nelly, Tjibbe, Rosa en Sonja. Alle paarden waren erg braaf. Op het strand waren ze idd niet te houden en wouden ze alleen maar rennen. Bella ging echt super hard! Ik ben zelf niet goed met de verlichte zit dus het was voor mij super moeilijk om te blijven zitten... Maar ik vond het heel erg leuk en de omgeving is erg mooi! En de mensen waren gewoon aardig, de paarden waren niet wild, alleen heb ik wel het te grote meisje gezien die op een Shetlander reed... Ik vind het jammer van al die negatieve reacties in deze topic en ik ga zeker nog een x een strandrit maken!

Wij gingen rond 5 uur het bos in.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:19

Ik kan er niks aan doen...... :')

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:20

Laat maar gaan Vivian... Is hopeloos haha

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:48

Haha ja, idd. T is gewoon jammer. Knap dat je al die namen hebt onthouden nikki :j

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:55

Je kan ook gaan stoken hoor. Wanneer was de laatste keer dat je bent geweest? Het is jou mening en dat respecteer ik. Maar laat ons ook onze mening hebben. En ga ons dan niet belachelijk lopen maken.

@ Nikki542
Dan zag ik jullie groep dus rijden in de bak! Wij gingen gelijk na jullie weg.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:59

Ik maak niemand belachelijk. Vind het gewoon bijzonder, Thats all. :) ben er vorig jaar geweest, en het is geen steek veranderd al die tijd.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:03

sommige mensen ervaren het niet het zelfde als jou en dan vind ik het een beetje jammer en raar dat je zo gaat reageren enzo, je kan ook zoals annaxboy zegt hun mening en ervaring accepteren.

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:20

We mogen inderdaad allemaal een andere mening hebben. De een is positief en de ander wat minder. So be it!!

Nikki542 schreef:
Op het strand waren ze idd niet te houden en wouden ze alleen maar rennen. Bella ging echt super hard! Ik ben zelf niet goed met de verlichte zit dus het was voor mij super moeilijk om te blijven zitten... Maar ik vond het heel erg leuk

Dit vind ik dus ook raar om te lezen, de paarden gingen er vandoor, ze kon niet goed in de verlichte zit en kon moeilijk blijven zitten, maar het was wel heel leuk!

Niks persoonlijks maar misschien moet je eerst even oefenen op de verlichte zit voor je weer een strandrit maakt. Als er begeleiding mee was gegaan had die hetzelfde gezegd (als het goed is) en dat is dus een nadeel als er geen begeleiding mee is!! Niet alleen een nadeel voor de ruiter die grotere kans heeft om er af te vallen maar ook voor het paard die het waarschijnlijk niet als prettig ervaart om te galloperen met een niet gevorderde ruiter op z'n rug.....

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:53

Ilse_1987 schreef:
We mogen inderdaad allemaal een andere mening hebben. De een is positief en de ander wat minder. So be it!!

Nikki542 schreef:
Op het strand waren ze idd niet te houden en wouden ze alleen maar rennen. Bella ging echt super hard! Ik ben zelf niet goed met de verlichte zit dus het was voor mij super moeilijk om te blijven zitten... Maar ik vond het heel erg leuk

Dit vind ik dus ook raar om te lezen, de paarden gingen er vandoor, ze kon niet goed in de verlichte zit en kon moeilijk blijven zitten, maar het was wel heel leuk!

Niks persoonlijks maar misschien moet je eerst even oefenen op de verlichte zit voor je weer een strandrit maakt. Als er begeleiding mee was gegaan had die hetzelfde gezegd (als het goed is) en dat is dus een nadeel als er geen begeleiding mee is!! Niet alleen een nadeel voor de ruiter die grotere kans heeft om er af te vallen maar ook voor het paard die het waarschijnlijk niet als prettig ervaart om te galloperen met een niet gevorderde ruiter op z'n rug.....

Nou de manege en de bergeleider hebben daar niets over gezegd, en zeiden dat ik gewoon mee kon, en dat het paard makkelijk te remmen zou zijn, maar dat was dus niet zo.. Verder ben ik gevorderd in dressuur, maar niet met springen omdat mijn manege daar niet aan doet..
Laatst bijgewerkt door Nikki542 op 05-05-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:55

Ilse_1987 schreef:
Laat maar gaan Vivian... Is hopeloos haha

Ieder een eigen mening, ik heb er in ieder geval van genoten, en daar blijft mijn mening bij. Dat jullie het nou anders hebben beleefd is dan erg jammer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:21

Mooi dat jullie het leuk hebben gehad!

Het is jammer dat er meer naar eigen plezier wordt gekeken dan naar paardenwelzijn. Ligt misschien ook aan de leeftijd, toen ik er was jaren geleden was ik ook jonger en heb ik er ook gereden - met die omstandigheden zou ik dat nu echt nooit meer doen. Ik maak uit jullie posts namelijk nog steeds op dat het er niet al te best uit ziet (te kleine stallen, sommige hebben niet eens een stal, te grote ruiter op Shet, etc) of veiligheid (paarden zijn slecht te houden en ook ruiters met weinig ervaring - geen verlichte zit - mogen zo mee). Dus het is mooi dat het verder wel leuk was, maar het is jammer dat mensen niet wat verder kijken. Ik zag achteraf ook pas in dat ik daar eigenlijk gewoon nooit had moeten gaan rijden ondanks dat ik een erg leuke rit heb gehad.

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:52

Mooi verwoord Fiffill daar sluit ik me helemaal bij aan!

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:13

Fiffill schreef:
Mooi dat jullie het leuk hebben gehad!

Het is jammer dat er meer naar eigen plezier wordt gekeken dan naar paardenwelzijn. Ligt misschien ook aan de leeftijd, toen ik er was jaren geleden was ik ook jonger en heb ik er ook gereden - met die omstandigheden zou ik dat nu echt nooit meer doen. Ik maak uit jullie posts namelijk nog steeds op dat het er niet al te best uit ziet (te kleine stallen, sommige hebben niet eens een stal, te grote ruiter op Shet, etc) of veiligheid (paarden zijn slecht te houden en ook ruiters met weinig ervaring - geen verlichte zit - mogen zo mee). Dus het is mooi dat het verder wel leuk was, maar het is jammer dat mensen niet wat verder kijken. Ik zag achteraf ook pas in dat ik daar eigenlijk gewoon nooit had moeten gaan rijden ondanks dat ik een erg leuke rit heb gehad.

Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Er was zelfs geen wei waar de paarden konden rennen enz.. Het was een leuke rit, maar de manege mag wat meer verantwoording nemen voor hun paarden, daar ben ik het zeker mee eens :j

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:22

een wei hebben ze niet nee maar de manege paarden worden elke ochtend tijdens het mesten los gezet 4 uur lang in de bak maar ze zouden beter wel een wei nemen dat is wel beter

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:32

En er staat "ruiter met weinig ervaring" ? Geen idee of ik daarmee word bedoeld, maar op mijn oude manege heb ik een paar x gesprongen, dus het is niet zo dat ik onbekend ben met de verlichte zit.. En de verplichte zit deed ik ook wel, maar ik vond het moeilijk omdat het zo hard ging, en het was mijn eerste x dus ik moest ff wennen.. De 1x met rengalop moest ik ff zoeken, maar de 2x ging de verlichte zit al beter en heb ik de manen als hulpmiddel gebruikt.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 01:24

Ze zagen er goed uit. Stallen aan de kleine kant. Misschien ook wel een verbeterpuntje. Maar mijn verzorgpaard staat ook kleiner nu met alleen zomers een wei. Eerst dacht ik ook dit is slecht enzo, maar hij ziet er goed uit en is gelukkiger als waar hij ervoor stond. Wat luxer was.
En qua niet te houden op het strand vind ik ook een puntje. Ik reed ooit bij duinmanege poelenburgh en daar waren ze ook niet te houden. Toch een prima manege. Welk paard word niet opgefokt op een plek waar ze altijd mogen rennen. Het was ook niet zo dat ze er vandoor gingen. Wilden we stappen, dan gingen we stappen.
Enige slechte vind ik wel dat de paarden zo worden mee gegeven. Er werd amper gekeken naar de rij ervaring.

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:29

Vivian__ schreef:
Haha ja, idd. T is gewoon jammer. Knap dat je al die namen hebt onthouden nikki :j

Misschien omdat ik paarden leuk vind :j

Mjdr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:19

Super daar en de paarden worden goed verzorgt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:30

Leuk! Rijd je daar?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:46

Ik heb de topics gelezen over deze manege en ben altijd al benieuwd geweest of het echt zo erg eruit ziet als er door sommige hier wordt beweerd en of de beloofte veranderingen van een jaar (of twee alweer?) zijn uitgevoerd.

Nu zijn mijn bijrijdpaardjes tijdelijk verhuist naar en weiland in Heemskerk (Niet bij de manege) en heb besloten er eens een bezoekje te gaan brengen. Misschien valt het allemaal reuze mee wat hier allemaal gezegd wordt, is het alleen geen luxe 4 sterren manege of misschien valt het erg tegen en krijg ik spontaan medelijden met de paarden al daar. Ik vind eigenlijk dat je geen mening kan vormen voor je er geweest bent over hoe goed of hoe slecht het er is.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:36

Stiekem nog even leven in dit topic blazen..

Weet iemand dan toevallig een andere goede manege voor buitenritten? :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:31

Ligt eraan wat je wilt? Strandrit met of zonder rengalop? Bosrit? En hoever wil/kan je reizen?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:25

Ik woon bovenin Zuid-Holland, dus wat betreft reizen het liefst in de buurt. Verder geen eisen, is een verjaardagscadeautje aan een vriendinnetje. Gaan we met de groep van de manege :)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:30

Ik zou mogelijk ook bij deze manege gaan rijden volgende week maar godzijdank bestaat er bokt waar mensen hun verhalen delen. Ik ga hier zeker niet heen.

Ik hoop dat er nog mensen willen reageren wat wel een aanrader is. Graag aan het strand met begeleiding.